Astra H Z16XEP motormanagementlampje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Z16XEP motormanagementlampje

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345495
    jeroeno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Zou iemand met wat kennis van zaken mij hier op weg willen helpen?

      Ik heb al tijden dat het motormanagement-lampje brand. Die ging ook om de haverklap weer uit.
      Was foutcode (via gas-rem-pedaal uitgelezen):
      111306
      Als het goed is, is dat iets met de klep die het brandstof/zuurstof mengsel regelt. Garage zei dat het verder geen kwaad kon behalve dat ie wat meer brandstof verbruikt. Prima, fout ging ook met enige regelmaat weer weg en de garage kon niet garanderen dat het vervangen van die klep de oorzaak zou verhelpen dus ik vond het wel best.

      Nou heb ik sinds kort extra fouten erbij.
      161600 en 161450
      Volgens mij heb ik 1 van de meldingen ooit kunnen achterhalen als zijnde dat ie m’n sleutel niet herkende bij het starten.
      Het is me ook 2 weken geleden overkomen dat ie dus niet reageerde op de sleutel. Na een paar keer proberen was er niks aan de hand en startte die gewoon.

      Maar zijn beide codes daarvoor? Als ik ga googlen op de foutcodes kom ik hele andere foutcodes tegen (qua format… meestal een letter en minder cijfers).
      Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
      :help:

      #18346290
      Super-Astra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2017

        Ik denk dat je de volgende codes moet hebben:
        P1113-06
        P1616-00
        P1614-[05??]

        P1113: Actuator luchtregeling inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk – storing in circuit, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Bedrading, regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk (dit hoeft het niet perse te zijn) -06: Storing stuur/regelalgoritme.

        P1616: Regelmodule startblokkering/regelmodule werking stuurkolom – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Regelmodule startblokkering, Regelmodule werking stuurkolom (dit hoeft het niet perse te zijn).

        P1614: Regelmodule startblokkering – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Verkeerde sleutel (dit hoeft het niet perse te zijn). -05: storing in systeem programmering.

        Wat de laatste 2 codes betreft, meestal in dit puur de sleutel. Heb je in het verleden de batterij vervangen? of iets andere gedaan?

        #18346292
        jeroeno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2009

          [quote quote=18346290]Ik denk dat je de volgende codes moet hebben:
          P1113-06
          P1616-00
          P1614-[05??]

          P1113: Actuator luchtregeling inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk – storing in circuit, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Bedrading, regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk (dit hoeft het niet perse te zijn) -06: Storing stuur/regelalgoritme.

          P1616: Regelmodule startblokkering/regelmodule werking stuurkolom – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Regelmodule startblokkering, Regelmodule werking stuurkolom (dit hoeft het niet perse te zijn).

          P1614: Regelmodule startblokkering – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Verkeerde sleutel (dit hoeft het niet perse te zijn). -05: storing in systeem programmering.

          Wat de laatste 2 codes betreft, meestal in dit puur de sleutel. Heb je in het verleden de batterij vervangen? of iets andere gedaan?

          [/quote]
          Ik heb de afgelopen 6 jaar geen batterij vervangen. Nog steeds dezelfde sleutel als die ik in het begin al had.
          Ik heb het een paar keer meegemaakt dat ie idd niet wil starten. Reageert dan compleet niet op de sleutel.
          Maar sleutel eruit en er weer in en er is niks aan de hand. Heel apart.

          #18346293
          Super-Astra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2017

            [quote quote=18346292]

            <p abp=”380″>Ik denk dat je de volgende codes moet hebben:<br abp=”381″>
            P1113-06<br abp=”382″>
            P1616-00<br abp=”383″>
            P1614-[05??]

            <p abp=”384″>P1113: Actuator luchtregeling inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk – storing in circuit, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Bedrading, regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk (dit hoeft het niet perse te zijn) -06: Storing stuur/regelalgoritme.

            <p abp=”385″>P1616: Regelmodule startblokkering/regelmodule werking stuurkolom – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Regelmodule startblokkering, Regelmodule werking stuurkolom (dit hoeft het niet perse te zijn).

            <p abp=”386″>P1614: Regelmodule startblokkering – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Verkeerde sleutel (dit hoeft het niet perse te zijn). -05: storing in systeem programmering.

            <p abp=”387″>Wat de laatste 2 codes betreft, meestal in dit puur de sleutel. Heb je in het verleden de batterij vervangen? of iets andere gedaan?

            <p abp=”388″>Ik heb de afgelopen 6 jaar geen batterij vervangen. Nog steeds dezelfde sleutel als die ik in het begin al had.<br abp=”389″>
            Ik heb het een paar keer meegemaakt dat ie idd niet wil starten. Reageert dan compleet niet op de sleutel.<br abp=”390″>
            Maar sleutel eruit en er weer in en er is niks aan de hand. Heel apart.

            [/quote]

            Is dit bij allebei de sleutels het geval? of bij eentje?

            #18346302
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Laatste 2 codes wat betreft de sleutel.

              Heeft 9 van de 10 keer te maken met de software in de CIM module.

              Deze laten updaten verhelpt waarschijnlijk je probleem.

              #18346359
              jeroeno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                [quote quote=18346293]

                Is dit bij allebei de sleutels het geval? of bij eentje?
                [/quote]

                Geen idee. Het gebeurt echt heel sporadisch. Afgelopen jaar is het denk ik 3x gebeurd. En dan heb ik niet altijd de reservesleutel bij de hand om het te proberen. Daarbij komt dat het vaak al oplost door de sleutel opnieuw in het contact te steken.

                [quote quote=18346302]Laatste 2 codes wat betreft de sleutel.

                Heeft 9 van de 10 keer te maken met de software in de CIM module.

                Deze laten updaten verhelpt waarschijnlijk je probleem.

                [/quote]
                Enige idee wat dat soort dingen kosten? Klinkt als stekker er in, op een knop drukken en 25 euro verder. Maar bij de dealer ben ik altijd bang dat ze daar dan ook meteen een eurotje op 100 voor rekenen.

                #18346377
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Wij waren voor het zelfde euvel 45 euro kwijt.

                  Wel zelf aangeven dat je voor het updaten van de CIM komt, hoeven ze niet te zoeken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.