Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jah joh, zet ‘m op 11000 km en verkoop m als nagenoeg nieuw!
Nee, dit kan niet. I.v.m. bovenstaande reden. ;)
Claxon zit volgensmij tegen de radiateur aangeschroeft. Deze kan en mag je gewoon vervangen, mits deze eentonig is. Enige waar je verder nog rekening mee moet houden is je zekering – ik weet niet wat je upgradeplannen zijn?
@Famempeters wrote:
zal het hem zeggen Wim .
ik ga maandag het AMC in er is verleden week Acute leukemie bij mij ontdekt dus lange vervelende tijd die ik tegemoet ga .
dus zal een maand of 3 zeker uit de ??running zijn .Heftig! Sterkte in deze moeilijke tijd
Laat me raden, stuurbekrachtiging aanwezig?
Zijn wel wat topics over te vinden. Hiervan is moeten de potmeters volgensmij worden bijgesteld…
viewtopic.php?f=8&t=186340&hilit=stuurbekrachtiging+potmeter
Of slappe/gebroken veer en/of schokdempers versleten als ik het zo kan beoordelen…
Heb je ook een andere pomp dan? Anders zal je nooit de druk kunnen verhogen bij gelijkblijvend volume…
Met een S3 zou het niet mogen gebeuren volgens de compatibility list (http://www.vauxhall.co.uk/content/dam/Vauxhall/Europe/united_kingdom/nscwebsite/uk/Home/pdf/mobile_phone_compatibility/mobile-phones-compatible-with-corsa-antara.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Een factory reset van je telefoon heeft geen zin?
https://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=showArticles&ktypnr=666&dlnr=&node=100103&lastNodeID=0,1,100007,100102&search=” onclick=”window.open(this.href);return false;
Middelste twee zijn voor de automaat. Welke je precies moet hebben is even een kwestie van vergelijken
:thumb Helemaal tof
@OscaR-16v wrote:
de meeste bedrijven hebben geen kennis om dit goed af te stellen.
mijn vader, rijd noodgedwongen automaat. De vol automaten zijn over het algemeen royaler in gebruik vandaar dat ze hebben gekozen voor de semi automaat.
Toch geregeld problemen met de bak. met koude start veel lawaai met schakelen. Of zelfs niet meer willen schakelen, dealers die de boel niet fatsoenlijk kunnen afstellen etc.
volgende auto’s gehad:
Citroen c1
Corsa C
Fiat panda
Suzuki altomeerdere auto’s waren nieuw gekocht, of enkele jaren oud.
nu toch een vol automaat gekocht om van alle ellende af te zijn.
Een Astra J 1.6 16v.Wel een beetje offtopic, maar de moderne volautomaten zijn doorgaans zuiniger dan de halfautomaten + handgeschakelden. Dit gaat alleen maar beter worden omdat de moderne automaatbakken vaak al 8 versnellingen hebben
@.B4R7. wrote:
Hallo mede-forummers,
Ik heb bij mijn corsa b (x14xe, 1997, pre-facelift) een aantal probleempjes waarvan ik me afvraag of ze verband met elkaar hebben.
1. Het verbruik is redelijk hoog. Mijn rijstijl lijkt daar weinig invloed op te hebben. Als ik echt goed mijn best doe dan haal k zelfs met lange stukken snelweg 1/12. Als ik stevig rijdt zonder veel snelweg 1/11.
2. De auto schokt en houdt af en toe in. Dit lijkt vooral met nat weer iets erger te zijn maar de bougies en diens kabels zijn reeds vervangen.
3. De temperatuur blijft aan de lage kant. Zelfs na n flink stuk rijden blijft hij net onder de 90 graden. Niet extreem laag maar zou wat hoger mogen. Ik denk hierbij zelf eerder aan een sensor(?) als de thermostaat.
4. Als de auto slechts een uur of 2 stil heeft gestaan gaat bij het starten al de secundaire luchtpomp draaien. De auto maakt dan ook even wat meer toeren (+-1200 t/m) Volgens mij hoort de secundaire luchtpomp eigenlijk pas te draaien als de auto langere tijd stil heeft gestaan, alsin enkele dagen. Ook komt er net na het starten een wat ploffend geluid uit de uitlaat, maar dit is na enkele minuten weer weg.Ik ben van plan mijn gaskleppenhuis en de EGR te reinigen maar ik ben benieuwd of iemand tips heeft als ik één en ander toch al uit elkaar ga halen. Of dat er misschien een link kan zijn tussen de problemen.
Alvast bedankt.
1. Kan een oorzaak zijn van de temperatuur die aan de lage kant ligt.
2. Had ik ook, ook bougies + kabels vervangen – maar een nieuwe bobine bood uitkomst
4. Geen idee op basis waarvan deze meedraait. Je kunt ‘m gewoon helemaal afdoppen!Mogelijk is het euvel met een keerring en een carterpakking al verholpen (bij wijze van spreken). Daarom zou ik diagnose laten stellen over wat precies het euvel/oorzaak is van bepaalde zaken en een indicatie laten maken om deze te laten vervangen. Alles vervangen lijkt me onzin. Ik gooi ook geen volle zak chips weg ;)
Je hebt de verkeerde URL te pakken. Dit is de thumbnail
22 september 2014 om 20:19 In reactie op: Past een interieur van een 3-deurs Corsa B in een 5-deurs? #18254191Stoelen en bank gaat wel lukken. Deurkaarten niet. De voordeuren zijn korter en de 3D heeft achter geen deurpanelen
@jannick1990 wrote:
Ja, dat kan zeker! de maat op de banden xx/xxx/15 is xx% hoogte van/ xxx mm breedte.
als de auto niet verlaagd is zal de hoogte nooit een probleem zijn, echter als je te brede velgen hebt ( banden te smal) kunnen ze eraf lopen.
Echter zal dit bij stalen? 15″velgen niet zomaar zijn. Of wil je 10J 15″ velgen eronder? hahaJannick
Kan, mits de steek dus gelijk is. Corsa D < 1.6 liter blokken hebben volgensmij allemaal 4×100
@wim-v6 wrote:
Warm klopt je oliepeil niet (meestal is ie dan te hoog).
Koud net na uitzetten van de motor klopt je oliepeil niet. (Duurt lang voordat je olie weer terug in het carter is (ivm dikke olie).Mooiste is met koude motor peilen met de auto op een absoluut vlakke stsnd.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Toch hanteren ze bij nieuwe auto’s vanuit Opel andere regels. Ook al weet ik niet wat ze er in de garage mee doen…..
Kan van alles zijn… Poelies, dynamo, waterpomp…. Heb je misschien een filmpje/geluidsfragment?
15 september 2014 om 20:07 In reactie op: Ruitenwisser wil niet in de hoogste stand [Astra H station] #18252977Best kans dat de hendel zelf gewoon stuk is… Nog een kennis met dezelfde auto? Gewoon even uitwisselen
Lage bandenspanning kan ook nog een redelijk effect hebben op het verbruik….
Met een dremel een kruiskop van maken en vervolgens met een stevige schroevendraaier aan de gang kan je ook n og proberen ;)
1.6T = A16LET volgensmij?
Deze heeft voor zover ik weet geen EGR
@Master Wok wrote:
De handrem is vanzelf sprekend.
Het is moderne elektrische, met een kleine schakelaar, werkt perfect in dit soort situatie.
Gaat op het juiste moment eraf.Oh kijk, nagenoeg geen ervaring hier met een elektronische. :thumbup
Ik heb verder geen idee hoe je met je koppeling rijdt. Daar kan ik niet over oordelen op deze afstand – en daar heb ik en jij geen behoefte aan! Echter zijn de bovenstaande genoemde punten in allerhande reacties over het algemeen wel waar. Belangrijkste is zuinig met het gas!
Erg jammer van de dure reparatie nu, dat wel! Laatst nog een oude focus gereden met dik 4 ton op de klok en de eerste koppeling er nog in: Ze kunnen lang meegaan. Echter heb ik geen idee hoeveel de hydrolische koppelingen van tegenwoordig de duurzaamheid bevordert over verslechtert – hier kan ik geen uitspraken over doen…
12 augustus 2014 om 19:54 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247624@KRSA2000 wrote:
EGT ligt een stuk hoger dan 100gr. ;)
Kan oplopen tot +800 graden als de wagen vol uit wordt gereden!Denk dat je het over de uitlaatgassen hebt? Dat is in theorie wel mogelijk. Dat de motor zelf 800 graden wordt lijkt me niet. Ik heb nog nooit een roodgloeiend blok gezien dat nog bleef lopen. Boven de 500 graden is staal wel roodgloeiend namelijk
-
AuteurBerichten