EGR Klep Insignia 1.6T (Sports Tourer Cosmo)

Forumindex Forums Modellen Insignia EGR Klep Insignia 1.6T (Sports Tourer Cosmo)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267412
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste Insignia Lovers,

      Wie Ow wie kan mijn helpen..

      Ik ben opzoek naar de EGR klep in mijn Insignia.
      Wie weet deze te vinden?
      Ik heb uiteraard zelf al gekeken, en gekeken hoe deze eruit hoort te zien, maar in de Insignia kan ik er weinig aan terug vinden..

      Ik hoor het graag!
      Alvast dank!
      Kevin

      #18247112
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        kan ook zijn dat deze motoren geen egr klep hebben

        #18247113
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          @Nick-GSI wrote:

          kan ook zijn dat deze motoren geen egr klep hebben

          Wat zou het eventueel wel kunnen zijn dan?
          De rede waarom ik deze vraag stelde is omdat mijn Insignia bij de 2000 a 2500 toeren begint te stotteren en te hakkelen… Wanneer ik bij de 4000 toeren ben, is dit stotteren en hakkelen ineens weer over..

          Het meest logische leek mij de EGR klep, maar als die er niet in zit.. Wat is het dan wel??

          #18247114
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Bobine?

            #18247115
            ruudgr
              Lid sinds:
              11 February 2011

              Beste Kevin,

              Dat hikken wat de auto doet is een kwestie van een update laten uitvoeren bij je dealer.Ik had het ook met mijn Insignia 1.6t en na de update was alles in orde….
              :thumb

              #18247116
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                Het stotteren en hikken lijkt echter wel erger te worden.
                Het was eerst bij de 2500toeren en nu begint het al bij de 2000 toeren..
                Dit kan de update dus verhelpen?

                #18247117
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Uitlezen ! Geeft meer duidelijkheid

                  #18247118
                  ruudgr
                    Lid sinds:
                    11 February 2011

                    Het is een kwestie van afstellen via de update.Proberen kan zeker geen kwaad Kevin!!

                    #18247119
                    Kevinvde
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 October 2013

                      Kan ook aan je bougies liggen! elektrode afstand te groot.
                      je auto is gechipt hé?

                      #18247120
                      Rottentweetie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 November 2010

                        De auto was idd gechipt.. Was.. Heb hem even terug laten zetten om te kijken of daarmee het probleem verholpen zou zijn.
                        Het ligt dus niet aan het chippen.. Maar moet het iets mechanisch zijn..

                        Ik ga morgen of dinsdag even naar de dealer. Kijken of zij me verder kunnen helpen!

                        #18247121
                        Rottentweetie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 November 2010

                          Zoooooo!
                          Vandaag is even bij de opel-dealer geweest in Delft. Waarom in Delft? Omdat ik vind dat daar de service erg goed is! :)
                          Afspraakje gemaakt om in iedergeval de Insignia uit te laten lezen.. Het was super druk en eigenlijk was er geen tijd, maar als ik om 08.00uur daar kon zijn, dan moest dit nog wel even lukken.
                          Zo gezegd, zo gedaan… Uiteraard lag die dag het uitleessysteem helemaal plat. Schijnbaar gaat dat allemaal via internet. Maar goed.. Ter compensatie hebben ze toch maar even een ritje gemaakt, en ik mocht daar ook nog is naast zitten. Hier begon ook de Insignia wederom bij de 2500toeren te hakkelen en te stotteren. De beste monteur wist meteen dat dit waarschijnlijk wel een bougie a bobine probleem zou zijn..
                          Ik mocht de Insignia daar laten staan, maar dan zou het wel ongeveer 4 dagen duren voordat ie klaar zou zijn ivm erge drukte en vakantie periode. Ik zeg: Dan neem ik hem wel mee en doe ik het zelf ;) Makkelijk klusje om te doen!

                          Dus ik weer naar huis: Bobine en nieuwe bougies gekocht, erin gezet en wat denk je?!!?! Het werkt allemaal weer!! :D

                          Ik kan gewoon weer normaal accelereren naar zoveel toeren als ik wil, zonder maar iets gehakkel of gestotter! Dus het lag inderdaad aan en/of de bobine en/of bougies. Ik dacht: Laat ik het meteen maar goed doen, en beide dingen vervangen!

                          Maar dan is nog steeds mijn vraag niet beantwoord:
                          – Heeft een Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo een EGR of niet?? Wie verlost mij van deze vraag???

                          #18247122
                          jeroenk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 February 2012

                            1.6T = A16LET volgensmij?

                            Deze heeft voor zover ik weet geen EGR

                            #18247123
                            Rottentweetie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 November 2010

                              Is inderdaad een A16LET. Ik heb ook echt het gehele blok geïnspecteerd en kan niks van een EGR systeem vinden. Dus grote kans dat er geen EGR op zit. Dank!!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.