Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
even een kleine update,
allereerst van harte bedankt voor de tips voor het blok alle zooi kwam er uit, hele oprit bruin :thumb maar wel helemaal schoon en leeg in de kanaaltjes
Vanwege het seizoen moest de manta zijn stal/sleutelplek verlaten(opslag/kippenschuur bij de boer) er is hiervoor inmiddels eindelijk een nieuw thuis voor gevonden en nog dichter bij huis ook :)
tevens een probleem met de papieren van de auto auto is gekocht al zijnde gesloopt dus papieren waren bij de vorige eigenaar niet aanwezig maar de eigenaar daar voor. deze zouden dus via de post verzonden worden maar al 2 maand niks gehoor of ontvangen.. en het euvel bij de rdw lijkt me nogal wat voor een auto waar geen papieren of platen bij zijn… mogenlijk moet er iets voor worden geregeld maar dat zou jammer zijn vanwege zn orginele platen zonder duplicaatcode oid. maarjah dat komt later wel (tips zijn welkom voor 75-78)
even over de auto zelf:
fotos komen later maar iniedergeval:motor is helemaal uit elkaar onderblok gaat deze week weer opgebouwd worden, kop ligt bij de revisieboer voor vlakken,reinigen etc..
plaat werk is onderweg spatborden zijn inmiddels eraf en weinig tot geen roest op A-stijlen of wielbakken enkel is het front aan de onder zijde er nogal slecht aan toe dus dat wordt waarschijnlijk vervangen.
fotos worden aan het eind van de week gepost.
mvg, Jeroentje
dus wees niet bang vanaf deze week gaat de boel weer in de hogere versnelling!
oke gaan we dat even proberen :thumb
kijk die auto dacht ik al te missen haha stond al jaren in beltrum in een garage bij een bejaardewoning elk jaar met de kermisoptoch zag je die deur losgaan en in een flits zag je die lampen en de uitbouw fftjes, als ik er 3 jaar terug toch ns het geld voor had gehad… :cry
29 december 2014 om 10:50 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254118Zo… eventjes een kleine geschreven update (no pics Phone heeft probleempjes)
Spiegels zijn al voorradig en hij gaat naar de spuiter voor het euvel met die 4 gaatjes :P
verder logos ed. opgespoord en worden daar ook professioneel geplaatst
en we gaan nog even bezig voor het sleepoogkapje miss eventueel 1maken van een stuk lip wat ik nog heb liggen?
verder staat de 1.4 nu even geschorst op stal even kijken wat we er mee gaan doen haha.verder iedereen bedankt voor het enthousiasme rondom de GSi het is een mooie moraal boost zeg ik maar zo, dus we gaan vrolijk verder fotos ed. zal met de tijd allemaal wel gepost worden
mvg.
13 december 2014 om 09:26 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254099Vandaag deze 1.4 life? Opgehaald, wou hem eigenlijk voor onderdelen gebruiken maar zoals te zien is is die daar veels te netjes voor met slechts 55.000 orginele km’s en tot vorige week van de eerste eigenaar :) mocht iemand hier baad bij hebben hij is eventueel te koop vanwege tijd gebrek
Als jullie het leuk zouden vinden kan ik straks nog wat extra foto’s posten
8 december 2014 om 16:59 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254098Is nog ff wachten tot de locale sloper een 3 deurs E heeft staan, staat nu een bijna kaalgeplukte cabrio…
super dat ie op deze aardbodem blijft toeren :thumb :thumb keep it up :thumbup
7 december 2014 om 12:34 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #182540957 december 2014 om 12:30 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254094Blackbull hartstikke bedankt voor de tip, heb de beste man een mailtje gedaan en ik hoor het nog wel, verder iedereen ontzettend bedankt voor de positieve reacties :thumbup :thumbup , iniedergeval zit er nu en mooi orgineel motorkapje op, ivm het weer en pekel en andere drek op de weg en in de lucht wordt hij voorlopig nog niet gewassen :( maarjah hopelijk aankomend voorjaar op die verdomde spiegels na weer helemaal 100% Opel king: zal wel even een foto posten voor t idee aub geen commentaar over de staat van de looks, t ding is poetjesmerig :puke
met de vriendelijke groetjes uut Beltrum city :thumb
26 september 2014 om 18:00 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254087Foto’s interieur komen waarschijnlijk na dinsdag als die ook helemaal gepoetst is
Kapjes is bij mij bekend vind op zn tijd wel een mooi strak setje orginele “bubbels”
De deuren wordt even gekeken wat de beste optie is, blijft voor t eerst nog even zo als het is vanwege het budget, tevens komen er binnenkort weer gsi/16v stickers en emblemen op de voorste helft van de waggel, iemand toevallig nog een mooi gril logo liggen wat over is?23 september 2014 om 15:43 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254083He verdomme hij staat van zaterdag tot dinsdag bij de spuiter :(
23 september 2014 om 10:05 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254080Idd originele vierkante demper
Spiegels zijn engelmann’s (meestal te vinden op manta/ c kadett etc) en zitten door de deur geboord dus deuren vervang ik liever anders wordt het een grote plamuur bende dus in de toekomst zoeken naar bijvoorbeeld een sloop gls oid voor deuren en sleutels22 september 2014 om 09:49 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254075Dit is zn originele kleur enkel wordt de motorkap vervangen voor 1 zonder slechte lak plamuur of booskijkers :p
Is trouwens een gewone gsi 16v – geen champion
viel nog mee paar honderd onder de vraagprijs maar kon em gewoon niet laten gaan (sentiment he..) dus maak heb met de tijd wel weer 100% orgineel, verbouwd spul is leuk maar daar zijn er al zoveel van.. en miss een keer iets erbij maar deze blijft nog zobiezo een hele lange tijd.
Mijne blijft toch gewoon hier, excuses voor de eventuele geïnteresseerde maar ik heb er slapeloze nachten van gehad en wil hem echt nog niet kwijt..
Mvg. Een trotse 16v rijder
@nova1.6 wrote:
Mooie bak! Zwitsers of Portugees allebei of 1 van de twee :D
bijde :p geen papieren dat ie zwitsers geleverd is maar vond een ingebrande TCS stikker met de zwitserse vlag op het zwarte stuk van de achterklep en op de achterste stabbie (bij vervanging van de schokbrekers stond een onderdelen boer uit basel :P
van portugal heb ik wel papieren maar daar kan ik dus geen chocola van maken.. auto is iniedergeval wel op zn zwitsers getectyleerd :)gaspositie sensor ff controleren of ie klikt en vacum slang van gasklephuis naar drukregelaar ff controleren, mijn xe werd helemaal gek toen deze 2 defect waren ook alleen met warme motor
vanmorgen een gele A met SR streepjes en de rode 3.0 24v a/c delco B manta in haarlo
probleem is opgelost! na lang denkwerk en beetje sleutelen! ik haalde de retour van de rail af (had daarvoor al gelopen) en er kwam geen druppel brandstof uit!, dus vacuum slangetje van de drukregelaar naar het gasklephuis vervangen in combinatie met een gaspositiesensor die niet meer klikte. en bam meteen beter stationair lopen en weer trekken als een beer!
temp sensor vervangen- geen verschil maar de oude had een barst bij de ring en in het bout gedeelte dus was goed om preventief te vervangen, tech 1 eraan gehad zaten geen codes in en met loggen met lopende motor lambda ook inorde gaf wel aan dat er een storing was met motortoerental, enkel was deze niet te recreeren.. dus morgen andere sensor scoren maar lijkt me niet dat dat helpt?
@Haasje17 wrote:
Nokkenassensor vervangen of hallgever (onsteking). Vermoed dat je probleem dan is opgelost.
andere ontsteking (incl hallgever) is al geprobeerd maar het probleem blijft. het is zobiezo motortemperatuur gerelateerd dus ik ga de lambda en temp sensoren controleren.
hier een filmpje zodat je kunt horen wat ie precies doet (gebeurt gelijk met het eerste gele blokje dat aangaat)
http://www.facebook.com/photo.php?v=346327995472291&set=vb.100002852818046&type=2&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;ik zal een poging wagen, zou het niet de lambda sonde zijn? aangezien het wel afhankelijk is van motortemp. gewoon ff pin 20 aan de massa gooien las ik op het UK corsaforum om zo er achter te komen of het hier aan ligt? of werkt dat niet?
-
AuteurBerichten