Kadett erbij verkocht en nu een Expression

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett erbij verkocht en nu een Expression

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • #18261170
    turbo.d
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2013

      Jeetje, dat is zonde zeg :( Ik hoop dat er nog iets te redden valt. (of aan de auto of financieel)
      Maar hoe is hij dan door de APK gekomen :?:

      #18261171
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        @turbo.d wrote:

        Jeetje, dat is zonde zeg :( Ik hoop dat er nog iets te redden valt. (of aan de auto of financieel)
        Maar hoe is hij dan door de APK gekomen :?:

        Tja,daar snap ik dan ook geen hol van.Die man heeft nog steeds niet gereageerd.
        Morgen ga ik even langs de plaatwerker,die jongen heeft bij de Opel gewerkt,en samen gaan we kijken wat er van te maken valt.
        pfffffffff ik baal er super stevig van!!!!!!!!!

        #18261172
        Blackbull
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 July 2004

          Jeetje das balen. Hopelijk heb je niet te veel voor de auto betaald…

          Maar goed dat je er nu achter komt en niet bij de volgende APK. Zou zonde zijn geweest van de eventuele investeringen die je er dan in zou hebben gestopt…Sterkte ermee

          #18261173
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            tering Je-zus, daar ben je mooi klaar mee.

            Toch hoop ik dat er nog wat te redden valt voor je (en ons een heel klein beetje)

            Success !

            Rik :D

            EDIT:

            Als je goed ziet op de vierde foto van dit topic dan kun je zien dat er inderdaad ducktape “om het hoekje” gevouwd is.
            Had je dat niet gezien dan ? (ik zie het nu ook pas hoor)

            Rik :(

            #18261174
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              das mooi balen. maar neem toch aan dat je tijdens de bezichtiging wel op de dorpels geklopt hebt.
              is natuurlijk 1 van de zwakste punten van een e kadett.
              maar als de vloer onder de pedalen hard is lijkt nog wel de moeite om te fixen.
              een beetje plaatwerker bakt er zo 2 verse dorpels onder.
              succes!!

              #18261175
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Tja zo mooi als je E1 is ook een unicum natuurlijk maar dit is wel erg zuur. Toch een beetje door de liefde op het eerste gezicht met oogkleppen gekeken misschien?
                Maar goed hopen dat het nog iets wordt of anders naar een andere op zoek gaan.

                #18261176
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @ Saluma, is dit niks voor jou:

                  buysell/single_ad.php?ad_id=10002

                  #18261177
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    Tsja,veel E kadetts waren met een jaar of 8 tot 10 qua carroserie al behoorlijk op.
                    Exemplaren van 8 jaar oud met compleet weggeroeste wielranden en de dorpels voor 2/3 weg waren aan de orde van de dag.
                    Ik kocht in januari 1997 de YY-86-JD,dat was een witte 3 deurs 14i van november 1990,dus 6 jaar en 2 maanden oud.
                    Die had al wat blaasjes op de wielranden.
                    Een jaar later begonnen de wielranden al om te staan,een teken dat het roestproces in volle gang is,in september dat jaar moest ie voor de apk,en toen moesten er links en rechts al stukken van rond de 30 cm in de dorpels gelast worden.
                    Bij vervanging van de achterbumper bleken de lekbakjes ook al aardig rot te zijn,en toen was ie nog geen 8 jaar oud!!!! Deze is bijna 25 dus t is een godswonder dat ie nog bestaat,want hoe Opel fan ik ook ben,de E Kadett was qua carroserie een vreselijk slechte auto!
                    Maar ze blijven leuk!

                    #18261178
                    Kadett1.2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2011

                      Ik heb jaren een kadett E GT van 1985 gereden.
                      Deze ingeruild in 1997 tegen een Vectra.
                      Deze Kadett had toen nog geen spatje roest. Ondanks dat hij altijd buiten stond en dagelijks gebruikt werd in weer en wind.
                      Maar was toen ook al wel uitzonderlijk. Had ook gekeken naar een Kadett E van 1987 1.8i 5 drs GLS. Maar deze was al aardig krokant bij de kokerbalkjes en beide achterwielranden. Dus deze laten staan en voor een Vectra gekozen.

                      #18261179
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        Vandaag ben ik bij de plaatwerker geweest!
                        Gelukkig geen lekke koppakking.
                        De kokerbalken worden aan gepakt evenals een stukje bij de draagarmbeugel.
                        Voor een kleine €400,- ben ik klaar.
                        Tja,is misschien inderdaad liefde op slag met oogkleppen op.Terwijl ik onder de auto gekeken heb,op m’n knieen.Marja hij stond in Amsterdam en daar rijden ze bijna letterlijk de vouwen uit je onderbroek vandaan.

                        De jongen heeft 33 jaar bij de Opeldealer gewerkt,en heeft er echt verstand.De auto is niet levensgevaarlijk,je kan er niet doorheen zakken.Bij de APK in februari wil ie hem gaan aanpakken.Hij heeft een spuiterij overgenomen maar doet nu ook APK en klein onderhoud.Dat heeft ie 33 jaar gedaan en het blijft bij hem kriebelen.Helemaal bij zo’n E Kadett.
                        Heerlijke auto’s om aan te sleutelen,zei hij.
                        Maargoed,in het weekend ga ik de auto schoonmaken en de lampjes vervangen in het dashboard.
                        ik hou jullie op de hoogte!

                        #18261180
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          mooi mooi,dan gaat het goedkomen!
                          Eigenlijk weet je het bij die kadettjes,dat je bijna altijd dorpels mag gaan doen.
                          Maar in godsnaam,trek het tapijt eruit en kijk de vloer na. Je zal niet de eerste die een berg laswerk aan een kadett E (of D od Ascona C) laat doen en er dan achterkomt dat ie onder de pedalen rot is. Lekbakjes nog wel OK???
                          Wel een leuke kleur trouwens.
                          Ik heb heb het idee dat er meer E1 dan E2 tjes overgebleven zijn,met name de laatste waren volgens mij echt walgelijk slecht. Een expression zie je bijna nooit meer.
                          Toch ben ik ook weer een soort van op zoek,nu mn Ascona automaat weg is. Ik wil een E1 t/m 87,liefst een 1.2SC en dan 3 deurs ,maar ze staan allemaal aan de andere kant van t land en wil er geen 250 km voor rijden om weer een rotte frikandel te treffen,dus hou t rustig in de gaten,geen haast.

                          #18261181
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            @asconahobbyist wrote:

                            mooi mooi,dan gaat het goedkomen!
                            Eigenlijk weet je het bij die kadettjes,dat je bijna altijd dorpels mag gaan doen.
                            Maar in godsnaam,trek het tapijt eruit en kijk de vloer na. Je zal niet de eerste die een berg laswerk aan een kadett E (of D od Ascona C) laat doen en er dan achterkomt dat ie onder de pedalen rot is. Lekbakjes nog wel OK???
                            Wel een leuke kleur trouwens.
                            Ik heb heb het idee dat er meer E1 dan E2 tjes overgebleven zijn,met name de laatste waren volgens mij echt walgelijk slecht. Een expression zie je bijna nooit meer.
                            Toch ben ik ook weer een soort van op zoek,nu mn Ascona automaat weg is. Ik wil een E1 t/m 87,liefst een 1.2SC en dan 3 deurs ,maar ze staan allemaal aan de andere kant van t land en wil er geen 250 km voor rijden om weer een rotte frikandel te treffen,dus hou t rustig in de gaten,geen haast.

                            Ik heb me laten vertellen dat na 1988/89 de Kadetts nauwelijks door de fabriek werden getectyleerd.En als het gedaan werdt,dan werden er bedrijven ingeschakeld die dat dan deden.
                            Mijn E1 is door een tectylbedrijf gedaan,ik meen uit Vaals.
                            Dat is de redding geweest van mijn E1.
                            Daarna werd er door bezuinigen bij Opel,niet zo royaal omgegaan met conserveringsmiddelen.
                            Dus de komst van de E2 is duidelijk door bezuinigen schraal behandelt.Vandaar ze dus ook met bosjes tegelijk wegvallen.

                            #18261182
                            saluma
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 November 2010

                              Dit weekend gebruikt om de verlichting te maken en herstellen.
                              Bijna alle lampjes waren stuk.De verlichting van het dashboard was minimaal,dit kwam door de lampjes die zwart geworden waren.
                              De kilometerteller doet het ook weer.De tandwielen van de dagteller blokkeerde de hele boel.Het asje ietsje verbogen en klaar.
                              De verlichting heb ik nu groen.Ik had nog van die groene rubberen kapjes die je over het bolletje kan doen.Ze waren van de Volvo en zitten nu in de Kadett.

                              De kachelmotor komt van de week en heb ik overgenomen van Andreas Berger,forumlid.
                              Als die gemaakt is ben ik dik tevreden.
                              Hierbij een poging gedaan om foto’s te maken van de complete verlichting.


                              groetjes Marcel

                              #18261183
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                Goedzo Marcel, op deze manier krijg je ook weer het idee dat je er wat van kan maken na je teleurstelling :thumb :thumb

                                Rik :D

                                #18261184
                                saluma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 November 2010

                                  @KadAstra-EF wrote:

                                  Goedzo Marcel, op deze manier krijg je ook weer het idee dat je er wat van kan maken na je teleurstelling :thumb :thumb

                                  Rik :D

                                  Hahahaha dankjewel Rik.
                                  Een echte teleurstelling was het niet.Het feit dat de dorpels aangepakt moeten worden,ja,dat was ff schrikken en een domper.
                                  Voor de rest rijdt het karretje geweldig,moet ik zeggen.Gelukkig geen lekke koppakking,dat scheelt weer.
                                  Nu kan ik er wel iets van maken naar m’n eigens smaak.
                                  Kijk,de rode blijft zoals hij is,klaar en kaal.
                                  Maar deze Kadett gaat misschien kennis maken met zo’n GT spoilertje of zoiets.Ook niet te gek,maar gewoon ff wat leuks er van breien.

                                  #18261185
                                  jeroen3
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 January 2009

                                    super dat ie op deze aardbodem blijft toeren :thumb :thumb keep it up :thumbup

                                    #18261186
                                    turbo.d
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 June 2013

                                      Dat zijn weer goede berichten; Mooi dat ie zo goed rijdt. :)
                                      Hoop dat ie het lang goed doet. :)

                                      Gr
                                      Marcel

                                      #18261187
                                      saluma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 November 2010

                                        Nou,ik heb de Kadett nu ruim 2½ week mee naar het werk en weer terug.Hij rijdt heerlijk! Dat maakt alweer een hoop goed.
                                        Van de week zag ik dat de lekbakjes ook rot zijn,maar daar komt een oplossing voor.Vindt ik niet zo spannend.
                                        Op MP heb ik een originele GT spoiler gekocht,en die gaat erop.Hij is al mooi zwart gespoten,en dat laat ik zo.
                                        Ook heb ik inmiddels van die windgeleiders gekocht voor de Kadett.Dat zijn die dingen die op de voorportieren komen,zodat je je raam evengoed een stukje open kan zetten als het regent.
                                        Tevens zitten op de achterbumper spatlappen,vindt ik persoonlijk altijd wel sjiek staan.
                                        Nu hopen dat het snel voorjaar wordt,want dan kan ik de buitenkant onder handen nemen.Wat ik ga doen,dan zien jullie tegen die tijd wel.

                                        Nogmaals,ben tevreden met de Kadett!
                                        De temperatuurmeter blijft mooi in het midden staan.Alleen als ik ’s morgens weg rij dan zie ik na een kilometer of 2 dat de naald eerst voorbij het midden gaat en daarna weer netjes terug gaat in zijn stand met een bedrijfswarme motor.
                                        Kan dit kwaad?

                                        Foto’s volgen zodra ik de spoiler erop heb zitten.

                                        #18261188
                                        John8219
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 July 2009

                                          @saluma wrote:

                                          Nou,ik heb de Kadett nu ruim 2½ week mee naar het werk en weer terug.Hij rijdt heerlijk! Dat maakt alweer een hoop goed.
                                          Van de week zag ik dat de lekbakjes ook rot zijn,maar daar komt een oplossing voor.Vindt ik niet zo spannend.
                                          Op MP heb ik een originele GT spoiler gekocht,en die gaat erop.Hij is al mooi zwart gespoten,en dat laat ik zo.
                                          Ook heb ik inmiddels van die windgeleiders gekocht voor de Kadett.Dat zijn die dingen die op de voorportieren komen,zodat je je raam evengoed een stukje open kan zetten als het regent.
                                          Tevens zitten op de achterbumper spatlappen,vindt ik persoonlijk altijd wel sjiek staan.
                                          Nu hopen dat het snel voorjaar wordt,want dan kan ik de buitenkant onder handen nemen.Wat ik ga doen,dan zien jullie tegen die tijd wel.

                                          Nogmaals,ben tevreden met de Kadett!
                                          De temperatuurmeter blijft mooi in het midden staan.Alleen als ik ’s morgens weg rij dan zie ik na een kilometer of 2 dat de naald eerst voorbij het midden gaat en daarna weer netjes terug gaat in zijn stand met een bedrijfswarme motor.
                                          Kan dit kwaad?

                                          Foto’s volgen zodra ik de spoiler erop heb zitten.

                                          Hoi Marcel, wat jou Kadett doet met de temperatuurmeter doet mijn Vectra ook voor zover ik weet komt dat doordat de thermostaat dan open gaat van klein naar groot circuit dus dan daalt de temperatuur daardoor weer. Verder begon je over gt velgen in een ander topic zoek je die echt of was dat een grapje. Heb er nog 5 stuks liggen bij mijn ouders in Zaandam.

                                          Groetjes John

                                          #18261189
                                          saluma
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 November 2010

                                            Hoi John,
                                            wat die velgen betreft,ik zou ze graag willen hebben,maar ik zal ff op de centjes moeten letten.De banden zullen overgezet moeten worden (13″) en dan de aanschaf van de velgen.
                                            Ik moet het even bekijken allemaal.
                                            Maar ik vindt ze wel erg mooi.Ik had ze namelijk ook onder mijn Expression zitten die helaas totalloss gereden is in 2004.Blijven machtige velgen.

                                            gr Marcel

                                            #18261190
                                            John8219
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 July 2009

                                              Hoi Marcel,

                                              Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?

                                              groetjes John

                                              #18261191
                                              saluma
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 November 2010

                                                @John8219 wrote:

                                                Hoi Marcel,

                                                Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?

                                                groetjes John

                                                Ok John,
                                                Dan onder voorbehoud.Ik geloof dat 14″ die donkere zijn met de zilveren rand,zoals op de foto van mijn Kadett en als ze alleen zilver zijn,dan zijn het 13″.
                                                Ik wacht het wel even af van je.Over het opknappen,daar heb ik geen moeite mee.
                                                alvast bedankt

                                                #18261192
                                                John8219
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 July 2009

                                                  @saluma wrote:

                                                  @John8219 wrote:

                                                  Hoi Marcel,

                                                  Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?

                                                  groetjes John

                                                  Ok John,
                                                  Dan onder voorbehoud.Ik geloof dat 14″ die donkere zijn met de zilveren rand,zoals op de foto van mijn Kadett en als ze alleen zilver zijn,dan zijn het 13″.

                                                  Ik wacht het wel even af van je.Over het opknappen,daar heb ik geen moeite mee.
                                                  alvast bedankt

                                                  Hoi Marcel,

                                                  Had mijn moeder net toch aan de lijn en zij heeft even gekeken. Het zijn 14 inch velgen. Maar goed de keuze is aan jou de banden die erop zitten zijn van 2006 en 2008 maar ze hebben gewoon opgestapeld gelegen zonder bandentoren dus ik denk dat de banden onbetrouwbaar zijn hierdoor? Dus zul je banden moeten kopen en ik weet niet hoe een en ander past. En of je wilt afwijken van originaliteit. Denk erover na het heeft geen haast.

                                                  Groetjes John

                                                  #18261193
                                                  midnight black
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2011

                                                    @John, waarom zouden banden onbetrouwbaar zijn als ze gestapeld worden zonder bandentoren? Dan zouden een hoop bandenboeren onbetrouwbare banden hebben liggen.

                                                    #18261194
                                                    John8219
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 July 2009

                                                      @midnight black wrote:

                                                      @John, waarom zouden banden onbetrouwbaar zijn als ze gestapeld worden zonder bandentoren? Dan zouden een hoop bandenboeren onbetrouwbare banden hebben liggen.

                                                      Ja wat je zegt heb je wel een punt van waarheid hoor, maar ik vraag me af of het goed is als de banden aan de volle zon en in de kou 5 jaar lang zijn blootgesteld ik zou het niet op mijn geweten willen hebben deze banden aan een ander over te doen en die vervolgens met een klapband de vangrail loopt te verplaatsen.

                                                      Groet John

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 202)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.