Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben er uit, de Opel-dealer heeft me geholpen. De CD70 geeft geen harde 12V. De antenne-uitgang is een stuursignaal. Er zijn adapters te koop die dit stuursignaal om kunnen zetten naar een harde spanning. Daar ga ik nu naar op zoek.
Ik ben er uit, de Opel-dealer heeft me geholpen. De CD70 geeft geen harde 12V. De antenne-uitgang is een stuursignaal. Er zijn adapters te koop die dit stuursignaal om kunnen zetten naar een harde spanning. Daar ga ik nu naar op zoek.
De ontvangst van mijn radio is goed. Toch hangt de blauwe draad er los bij. Hoort de spanning op de antenne 4V te zijn? Hmmmm, ik ga er steeds minder van begrijpen…
Wat me echter wel wat hoop geeft, is de ‘RSA SWC = Besturing versterkermodule’. Naar die extra blokken heb ik nooit gekeken omdat ik er van uit ging dat dat alleen met boordcomputer en navigatie te maken heeft. En omdat ik wijs werd uit de aanduiding van de poorsten. Maar de hier verklaarde naam doet vermoeden dat ik er een versterker mee kan aansturen. Geeft deze poort een 12V-remote? Kom er op korte termijn niet aan toe om te meten.
Owh, ja, zie het nu. Weet niet of ik een antenneversterker heb. Zit die standaard in de CD70? Ik zal meer van de achtergrond schetsen.
Op de blauwe draad die aan de CD70 zit, heb ik nog niets aangesloten (ik wil die dus als ´remote´ voor een versterker gebruiken). En daar staat permanent die 4V spanning op, terwijl ik een door de unit geschakelde spanning van 12V verwachtte. Ik heb gewoon de standaard dakantenne en bij mijn weten geen antenneversterker.
Kun je meer uitleggen over de antennevoet? Staat er spanning op de antenne dan? En wat is de relatie met de blauwe ´remote´ draad?
Nee, er zit geen automatische antenne op. Ik wil de uitgang gebruiken om een externe versterker mee te schakelen. Maar dat gaat niet als de unit permanent 4V geeft, zelfs als hij uit staat. :(
Die link naar het loopwerk is inderdaad een uitkomst. Levering ging snel en inbouwen is een fluitje van een cent.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Las op een gegeven moment alleen nog maar kopieën van Sony. Originele CD’s herkende hij niet. Enkele weken geleden een nieuwe loader er in geschroefd. Nu leest ‘ie alles. Kost € 166,- inclusief verzenden bij http://www.powercomponents.nl. Bij mij ging het om de CDM-M6 4.7/84 SCREW, maar controleer voor je iets bestelt de laatste nummers (in mijn geval 4.7/84). Dat is geloof ik het versienummer van de software die op de print zit en misschien scheelt dat wel per bouwjaar ofzo.
Blijf ik met een probleem met de antenne-uitgang zitten; die geeft constant 4V. En toen ik mijn unit er uit schroefde (om de loader te vervangen) merkte ik dat ‘ie best warm is. Terwijl de auto al twee dagen stil stond. Kent iemand een goed bedrijf in de buurt van Alkmaar dat handig is in het oplossen van dit soort problemen?
@ IMpY, ik ben nog niet zo thuis in de gerbuiken op dit forum. Maar ik verwacht dat je vooral geïnteresseerd bent in de auto Een Astra H station executive, 1.6. Niet spectaculair dus, maar ik had iets nodig waar een maxi-cosi makkelijk in past. Ben vandaag zes weken vader.
De geschakelde plus gebruik ik nu. Die gaat immers ook naar de radio, opdat deze aan gaat zodra je het contact aan zet. En daar heb ik ‘m opgepakt. Maar ik wil dat de externe versterker uitschakelt als ik de radio uit zet. Oók als het contact nog aan staat. En de uitgang voor de automatische antenne moet daar volgens mij een signaal voor leveren. En nu ben ik benieuwd hoe ik die gebruiken kan (of dat ‘ie stuk is).
En dit wil ik omdat het signaal naar de versterker onderweg een hoop ruis oppakt, ondanks de ground-loop-blocker die er al tussen zit. Een ruis die hoorbaar is als de muziek uit staat (als de muziek aan staat is het geluid prima). Dus voor de stille ritten (die ik nu met kind aan boord aanzienlijk vaker heb) wil ik van die ruis af door de versterker uit te schakelen.
-
AuteurBerichten