problemen met radio astra h cd70 cd/navi

Forumindex Forums Modellen Astra problemen met radio astra h cd70 cd/navi

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210916
    crossmania
      Lid sinds:
      25 July 2009

      Hallo
      Heb sinds paar weken een opel astra h uit 2005.
      Echter heb ik de auto gekocht en blijkt dat mijn cd mp3 speler het niet doet. type cd70 navi
      Nu ben ik al aardig aan het speuren geweest en tot heden is het allemaal een duur grapje.
      De navi doet het wel maar de cd speler niet.
      Als ik een cd erin doe dan zegt ie dat de cd ongeldig word en spuugt die um er weer uit.
      Zelf denk ik de laser, maar daar kan niemand mij tot heden een andwoord op geven.
      Nu kwam ik ook op marktplaat een andere radio tegen met scherm en zit ook navi etc op heeft iemand daar al ervaring mee?

      En Verder kan ik wel een 2e handse kopen maar die radio moet uitgelezen zijn uit de auto waar die uit komt , en vervolgens weer in die van mij geprogrameerd worden. Als dit niet gedaan is heb ik er nog niks aan.

      Dus alle tips welkom want mis het wel de cd mp3
      Alvast bedankt

      #17503920
      JFHSas
        Lid sinds:
        13 March 2008

        Nou, ook welkom op het forum zonder voorstellen:vertag

        Maar goed, de CD 70 staat erom bekend slecht om te gaan met zelf gebraden CD’s met MP3 bestanden. I’net staat vol met problemen over de CD 70 dus dat speuren…..
        Doen gewone CD’s het wel?

        #17503921
        crossmania
          Lid sinds:
          25 July 2009

          Jah mijn grote excusses was al laat en had nog geen foto’s van de auto zal meteen even voorstellen.

          Jah daar ben ik dus ook achter gekomen over de problemem, maar bij mij pakt die geen enkele cd dus ook geen orginele.

          Dus is hier oplossing voor?

          #17503922
          JFHSas
            Lid sinds:
            13 March 2008

            De CD met nav. software, doet die het wel?

            #17503923
            crossmania
              Lid sinds:
              25 July 2009

              Jah de navi doet het wel maar daar heb ik een aparte cd gleuf voor, doe ik um in de cd mp3 dan doet die niks

              #17503924
              mauritius
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Ik heb dezelfde unit in mn twintop en heb nooit geen problemen ermee gehad, ook niet met zelfgebrande mp3 cds;) Lijkt mij idd een probleem met de laser van het apparaat, schoonmaak cd al geprobeert?

                #17503925
                JFHSas
                  Lid sinds:
                  13 March 2008

                  Vaak lukt een schoonmaak CD ook niet omdat het ding er uit komt voor er iets is gebeurd.
                  Dit kan van alles zijn; draait het ding wel, komt de cd op de juiste plek terecht, werkt de laser, ergens een draadbreukje etc. Open maken is de enige optie.

                  #17503926
                  crossmania
                    Lid sinds:
                    25 July 2009

                    Jah hij leest wel maar gebeurd verder weinig hij heeft 2 tot 3x een cd gepakt en dan leest die een paar nummer en flopt die um er weer uit.
                    En sinds dien wil die helemaal niks meer.
                    Ga wel even ergens een sloperij opzoeken en daar radio uit halen en dan even laser om solderen.

                    #17503927
                    jelle78
                      Lid sinds:
                      20 July 2009

                      Ik heb hetzelfde probleem gehad. Las op een gegeven moment alleen nog maar kopieën van Sony. Originele CD’s herkende hij niet. Enkele weken geleden een nieuwe loader er in geschroefd. Nu leest ‘ie alles. Kost € 166,- inclusief verzenden bij http://www.powercomponents.nl. Bij mij ging het om de CDM-M6 4.7/84 SCREW, maar controleer voor je iets bestelt de laatste nummers (in mijn geval 4.7/84). Dat is geloof ik het versienummer van de software die op de print zit en misschien scheelt dat wel per bouwjaar ofzo.

                      Blijf ik met een probleem met de antenne-uitgang zitten; die geeft constant 4V. En toen ik mijn unit er uit schroefde (om de loader te vervangen) merkte ik dat ‘ie best warm is. Terwijl de auto al twee dagen stil stond. Kent iemand een goed bedrijf in de buurt van Alkmaar dat handig is in het oplossen van dit soort problemen?

                      #17503928
                      JFHSas
                        Lid sinds:
                        13 March 2008

                        4V op je antenne-ingang is raar. Kan het zijn dat die 4V terugkomt vanaf je antenne door een defecte antenne-voet/versterker?

                        Je linkje vind ik wel handig, kende ik niet.

                        #17503929
                        jelle78
                          Lid sinds:
                          20 July 2009

                          Nee, er zit geen automatische antenne op. Ik wil de uitgang gebruiken om een externe versterker mee te schakelen. Maar dat gaat niet als de unit permanent 4V geeft, zelfs als hij uit staat. :(

                          Die link naar het loopwerk is inderdaad een uitkomst. Levering ging snel en inbouwen is een fluitje van een cent.

                          #17503930
                          crossmania
                            Lid sinds:
                            25 July 2009

                            king:thnx super linkje ik ga er even mee aan de gangking:

                            #17503931
                            JFHSas
                              Lid sinds:
                              13 March 2008

                              origineel gepost door jelle78
                              Nee, er zit geen automatische antenne op. Ik wil de uitgang gebruiken om een externe versterker mee te schakelen. Maar dat gaat niet als de unit permanent 4V geeft, zelfs als hij uit staat. :(

                              Die link naar het loopwerk is inderdaad een uitkomst. Levering ging snel en inbouwen is een fluitje van een cent.

                              Spraakverwarring? Ik heb het niet gehad over een automatische antenne maar over de antenneversteker!

                              Waar staat nu die 4V op??

                              #17503932
                              jelle78
                                Lid sinds:
                                20 July 2009

                                Owh, ja, zie het nu. Weet niet of ik een antenneversterker heb. Zit die standaard in de CD70? Ik zal meer van de achtergrond schetsen.

                                Op de blauwe draad die aan de CD70 zit, heb ik nog niets aangesloten (ik wil die dus als ´remote´ voor een versterker gebruiken). En daar staat permanent die 4V spanning op, terwijl ik een door de unit geschakelde spanning van 12V verwachtte. Ik heb gewoon de standaard dakantenne en bij mijn weten geen antenneversterker.

                                Kun je meer uitleggen over de antennevoet? Staat er spanning op de antenne dan? En wat is de relatie met de blauwe ´remote´ draad?

                                #17503933
                                JFHSas
                                  Lid sinds:
                                  13 March 2008
                                  #17503934
                                  jelle78
                                    Lid sinds:
                                    20 July 2009

                                    De ontvangst van mijn radio is goed. Toch hangt de blauwe draad er los bij. Hoort de spanning op de antenne 4V te zijn? Hmmmm, ik ga er steeds minder van begrijpen…

                                    Wat me echter wel wat hoop geeft, is de ‘RSA SWC = Besturing versterkermodule’. Naar die extra blokken heb ik nooit gekeken omdat ik er van uit ging dat dat alleen met boordcomputer en navigatie te maken heeft. En omdat ik wijs werd uit de aanduiding van de poorsten. Maar de hier verklaarde naam doet vermoeden dat ik er een versterker mee kan aansturen. Geeft deze poort een 12V-remote? Kom er op korte termijn niet aan toe om te meten.

                                    #17503935
                                    jelle78
                                      Lid sinds:
                                      20 July 2009

                                      Ik ben er uit, de Opel-dealer heeft me geholpen. De CD70 geeft geen harde 12V. De antenne-uitgang is een stuursignaal. Er zijn adapters te koop die dit stuursignaal om kunnen zetten naar een harde spanning. Daar ga ik nu naar op zoek.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.