antenne-uitgang cd 70 defect?

Forumindex Forums Modellen Astra antenne-uitgang cd 70 defect?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210792
    jelle78
      Lid sinds:
      20 July 2009

      Op de cd70 navigatieradio zit een uitgang voor een elektrische antenne. Ik verwachtte dat deze 12V zou uitsturen als ik de radio aan zet en geen spanning zou geven als ik ‘m weer uit zet. Want op die manier wil ik een externe versterker aan- en uitschakelen. Maar helaas; op de antenne-uitgang staat permanent 4V. Dus óók als ik de radio uit zet. Nu zijn er drie kansen; A) de uitgang hoort helemaal geen 12V aan te sturen, B) er is een extra schakeling nodig om op het juiste moment 12V te krijgen of C) ’t ding is stuk. Wie pleit voor wat en waarom?

      #17502711
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        geschakelde 12v bij contact is er standaard in de auto. Namelijk je zwarte draad. (geschakelde draad vanaf je contactslot) Gebruik deze om je remote van de versterker op aan te sluiten.

        En stel je zelf eventjes voor is wel zo netjes.

        groeten Twan

        #17502712
        jelle78
          Lid sinds:
          20 July 2009

          @ IMpY, ik ben nog niet zo thuis in de gerbuiken op dit forum. Maar ik verwacht dat je vooral geïnteresseerd bent in de auto ;-) Een Astra H station executive, 1.6. Niet spectaculair dus, maar ik had iets nodig waar een maxi-cosi makkelijk in past. Ben vandaag zes weken vader.

          De geschakelde plus gebruik ik nu. Die gaat immers ook naar de radio, opdat deze aan gaat zodra je het contact aan zet. En daar heb ik ‘m opgepakt. Maar ik wil dat de externe versterker uitschakelt als ik de radio uit zet. Oók als het contact nog aan staat. En de uitgang voor de automatische antenne moet daar volgens mij een signaal voor leveren. En nu ben ik benieuwd hoe ik die gebruiken kan (of dat ‘ie stuk is).

          En dit wil ik omdat het signaal naar de versterker onderweg een hoop ruis oppakt, ondanks de ground-loop-blocker die er al tussen zit. Een ruis die hoorbaar is als de muziek uit staat (als de muziek aan staat is het geluid prima). Dus voor de stille ritten (die ik nu met kind aan boord aanzienlijk vaker heb) wil ik van die ruis af door de versterker uit te schakelen.

          #17502713
          jelle78
            Lid sinds:
            20 July 2009

            Ik ben er uit, de Opel-dealer heeft me geholpen. De CD70 geeft geen harde 12V. De antenne-uitgang is een stuursignaal. Er zijn adapters te koop die dit stuursignaal om kunnen zetten naar een harde spanning. Daar ga ik nu naar op zoek.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.