Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met betrekking tot het aansluiten van een 2e/3e accu, als je verschillende accu’s neemt ( verschillende amperages ) zal de een de ander leegtrekken, dit zou voorkomen kunnen worden door vaak de auto te gebruiken ( daily ) en anders een hoofdstroomschakelaar/relais er tussen te zetten, zodat je de kring onderling verbreekt.
Hele goede accu’s die ik zelf ook gebruikt zijn de Exide Maxxima’s 900DC, ben zelf van plan om 2 van deze achterin weg te werken voor m’n toekomstige upgrade in audio. Kostprijs €200,- vaste prijs. En gebruik nu 1 Exide al ruim 5 jaar voor de startmotor/audio en geeft eigenlijk geen kik.
Wellicht wist je dit al wel, maar gewoon voor de zekerheid:
Om het zaakje tot slot aan te sluiten ( veiligheid ), binnen de eerste 10cm vanaf je 1e accu een zekering te plaatsen, 10cm vóór je je 2e accu bereikt ook af zekeren.
Zoals ik je plannen lees ga je vanuit je eerste accu een 50mm2 kabel naar achter trekken, en die zeker je af met een 200A zekering.Zo is het mij verteld en geleerd, enige op- en of aanmerkingen zijn welkom.
Zelf ben ik ook in het bezit van een ‘origine’ x20xev, maar daar is het volgende aan gedaan:
DBilas luchtfilter + inlaatspruitstuk
Lexmaul 4-2-1 uitlaatspruitstuk + originele cat en catback groep A uitlaatsysteem
Kopbewerking + xer nokkenassen 260 – 266 graden
3,6 bar benzinedrukregelaar
En een RON98 chip op maat gemaaktKomen we welgeteld op 154,3pk op de wielen en een kleine 186pk op de krukas met een koppel van ‘maar’ 188Nm ( welke standaard is voor een x20xev geloof ik )
16 september 2012 om 13:41 In reactie op: update: turbo kapot )(spoed! ik sta stil aan de zijkant! #18066394Klinkt alsof je koppakking eruit ligt, doorrijden is zeker onverstandig. Voor de zekerheid kan je je koelvloeistoftank bekijken of er nog wat in zit.
Heb het ook meegemaakt, en ben toen helaas weggesleept. Beste is pechhulp bellen. Succes!Een van de laatste dagen op z’n winterbanden
c20xe is 8 gaats
x20xev is 6 gaats, overigens de x20xer is 8 gaatsBen zelf een bedrijfje begonnen samen met een vriend van me, je moet dus de gemeente aantonen voor de handelingen die je doet ( wassen/spoelen etc ) niet schadelijk zijn voor het milieu dmv een bodemonderzoek of andere voorzieningen treft om het water op te vangen en daarna af te voeren.
Dat dit in sommige gemeentes niet meer mag komt door het gescheiden riool, je kan hoog of laag springen volgens mij.. maar je komt er niet onderuit. Het gaat met name om het vuil dat op de auto’s zit als je voor de deur afspoelt/wast dat op het oppervlak of in het hemelwaterriool terecht komt.
Je bent genoodzaakt om dan uit te wijken naar een wasstraat/box die voorzien zijn van een olie/vetafscheider, wil je een boete voorkomen.
Klinkt allemaal heel krom, en ben er zelf ook geen voorstander van.Gelukkig mag/kan ik zelf nog wel de auto voor op straat wassen king:
Hij zuipt mega veel, hoeveel km doe je ongeveer op 1 tank?
En je kan inderdaad een paar pagina’s van mij in de gaten houden, ben er zelf ook mee bezig.
De nokkenassen van de XER heb ik nu liggen, zodra de verstelbare tandwielen binnen zijn en er tijd is worden deze zsm gemonteerd.
Heb zelf een setje Pilot Pro-line in de Astra G ( zonder can-bus ) werkt nu 3 jaar zonder problemen.
Heb een lexmaul 4-2-1 uitlaatspruitstuk met een DBilas 63,5mm catback uitlaatsysteem.
Eventjes stof eraf,
Nouja atmosferisch loopt ie gewoon goed dus dat is geen probleem =]Nu de volgende vraag, XER nokkenassen kan je deze 1 op 1 verwisselen met die van de XEV?
Stond me bij dat de XER ook andere zuigers heeft?Wel iets blauwer maar vooral verkeersborden reflecteren met een blauwe gloed op.
Over het algemeen iets minder lichtbeeld dan 6000K, maar k kan er mee leven; kijkt wat rustiger en staat naar mijn mening net ff iets mooier.Vind ik ook, daarom dat ik ze ook heb :p
Alleen ik heb 8000K erinEen paar kiekjes van mij
Link naar album
http://s878.photobucket.com/albums/ab341/OpelFreaky/Fotoshoot%2027-1/” onclick=”window.open(this.href);return false;Nog een plekkie waar ik de vxr remklauwen/beugels vandaan kan trekken ^^ ?
Ben me ervan bewust hoe hoger de graden des te later te koppel in komt.
Hoewel er mij werd aangeraden om met 258° te rijden, dit omdat ik later een turboset zou nemen.
Alleen nu het volgende, 258° zou te laag zijn om atmosferisch mee rond te rijden maar te hoog voor een turbo? Jullie mening hierover.Oké en dan de volgende vraag, DBilas wist me te vertellen dat het een +-12 pk oplevert.. 2 graden geeft zo’n winst?
@ Ron, dank u
Dit betekend alleen dat als ik de nokkenassen van DBilas neem 258 graden, dit geen zin heeft aangezien deze ook een lift hebben van 10,2?
@ Corsa_GSI, aan wat zit jijzelf dan te denken? Met in achterhoofd uiteindelijk er een turbo op te zetten.
Goed al goed, zeg dat ik nog die 258 graden nokkenassen neem + verstelbare tandwielen om het makkelijk te maken.
Hebben we nog enige goede bedrijven in Nederland die aan chippen op maat doen? Dus los van EDS en V-Maxx in Duitsland :p
p.s. Ron, waar heb jij de chip dan vandaan?
Ik ben in iedergeval nog van plan om 258 graden nokkenassen te nemen.
Lever tijdelijk topsnelheid in voor meer koppel onderin (als ik mn huiswerk goed heb gedaan), totdat ik een turbo heb. Dit ook om niet van nokkenassen te moeten wisselen als ik hogere graden nokkenassen zou nemen icm de turbo.@2slow wrote:
@JeffreyC wrote:
Ik had gezien de modifcaties eigenlijk wel meer verwacht.. Ziet er allemaal gaaf uit, maar een standaard X20XER doet dus toch meer. Nou heb je ook mogelijk te maken dat de motoren door de jaren wat paarden missen?
Des al niet te min kan mij zo’n setup het ook wel doen. :thumbup
Ik heb m standaard niet op de bank gehad, en ik ben bang dat ie door de jaren heen wat is verloren qua pk’s inderdaad.
Dank u allen voor de reacties :)
@Tristan81 wrote:
Wat kost zo’n DBilas systeem ?
http://www.dbilas-shop.com/Products:::7.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of stuur SpeedEquipment (importeur) een mailtje voor de exacte prijzen etc.@Vannos wrote:
mooi hoor
ik mis alleen nog een aangepaste CHIP ?
verder nette wagen
Bij het inlaatspruitstuk krijg je inderdaad een aangepaste chip, om ‘m te laten werken.
@freek corsa wrote:
Welk vermogen en koppel levert dit nu?
152 pk
+- 200nm
Zal nog eens een poging doen om m’n uitdraai te vinden.. ergens in de rommel :p@TWA wrote:
Nice! :thumb
Weet je wat ik t leukste vind? Die X20XEV! Ziet meerendeels de C20 of de Z’tjes maar zelden een X20XEV die leuk is aangepakt…
Topper ga zo door en hou em zo netjes! Enneh… :kewlpics
Greetz Emiel
Dank u ^^
Tsja ik deel je mening, en ik wil het anders doen. Ter zijne tijd is het de bedoeling om er een DBilas turbo erop te zetten, voorkeur turbo GT28RS. Maar ook de remmen op de vooras aanpakken enz. Nu alleen geduld en geld ;p@DarkNL08 wrote:
Mooie bak! 2 liter altijd leuk! daarom waarschijnlijk ook 5 gaats? :)
Mooie velgen, echt super! Ramen voor ook getint?
Klopt is een 2liter, met o.a. DBilas Inlaattraject momenteel 152pk. Zal nog eens m’n garage aanpassen hiero ;p
Ramen zijn rondom getint, voorportieren wat wettelijk is toegestaan, achterportieren 20% licht doorlaat, achter ruit 5% licht doorlaat. -
AuteurBerichten