Janneman@41

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit #18365531
    Janneman@41
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2018

      Update:

       

      Diverse onderdelen zijn onderweg via een webshop. Scheelt een hoop knaken ten opzichte van de normale dealers. Diverse vacuumslangetjes en aansluitingen vervangen. Nul effect. Wat me nu is opgevallen is dat wanneer ik als een bejaarde rij (no offence) het probleem zich niet of slechts 1 x voordoet per 150km. Maar zodra ik hem een beetje laat doorwerken is het weer raak. Normaal is stoppen.. motor uit en weer starten voldoende om de zaak op te lossen. Maar vandaag hielp dat niet.. herstarten en gelijk weer in de storing.. alsof hij geen lucht krijgt.. na diverse pogingen even de klep open gezet.. contact was uit, maar ik hoorde wat zoemen. Met luisterend oor kwam ik uit bij de vacuum actuator van de wervelkleppen.. slangetje even los… zoemen gelijk verdwenen.. starten en lopen als een zonnetje.. ik heb thuis het hele vacuum werk gecontroleerd. Systeem is absoluut vacuum. Het enige dat ik nu kan verzinnen.. is dat mijn wervelkleppen op een of andere manier blijven hangen. Gaat dus een vieze handen klusje worden. Als dat de oplossing is, zal ik het zeker even laten weten.

      In reactie op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit #18365359
      Janneman@41
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2018

        Beste Vallion.
        <p style=”text-align: left;”>De toerenteller volgt de daadwerkelijke toeren die de motor “draaid”. Geen afwijkende waarde of stilstaan. Hij is dan echt onder de 1000 toeren aan het bokken. Hij wil wel maar het lukt hem niet. Zwarte pufjes uit de uitlaat, en gas geven.. vol of gedoseerd.. heeft geen noemenswaardig effect.</p>
        Ik heb gisteren een oud forum stuk doorgenomen waar een medegebruiker toch wel de zelfde klacht had. Maar aan het einde was de topic gewoon ineens stil, zonder echt een antwoord. Men dacht daar echt aan vacuüm probleem.

        In reactie op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit #18365336
        Janneman@41
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2018

          <p style=”text-align: left;”>Dank voor de tip Stefan662.</p>
          Ik ga eens rondneuzen voor een opcom. Betreft krukassensor. Die kon best wel eens een tikkie hebben gehad. Laatst was de rubber vulling/trillingsdemper van mijn krukaspully gescheurd. Gelukkig op tijd ontdekt en kunnen vervangen met hulp van een knutselliefhebber. Ik zag ook dat mijn oliedruksensor wat lekt. Dit betekent natuurlijk dat er olie achter het schakelmembraam zit en dus dat ding ook niet juist meer werkt, dus die gaat ook vervangen worden. Kost gelukkig de wereld niet.  Maar nogmaals.. de storing is niet constant en eigenlijk totaal niet voorspelbaar.

           

          Als dus iemand hier nog een tip heeft.. of een idee…

          In reactie op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit #18365329
          Janneman@41
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2018

            <p style=”text-align: left;”>Egr schoongemaakt. Met name het huis waar de bedieningsbeugel van de klep zit, zat vol roet. Smoorklep en verdere eerste deel van inlaat geheel schoongemaakt. Sensoren schoongemaakt. Carter ventilatie en luchtinlaat kanaal schoongemaakt. Volgende week het huis met de wervelkleppen even aanpakken. Motor loopt helemaal prima, maar toch zonder enige aanwijzing en geheel onvoorspelbaar nokt het geheel ermee. Vacuumsysteem lijkt ook niets aan te mankeren. Geen lekken kunnen vinden. Mischien toch het geheel maar eens uit laten lezen. Jammer dat ze daar al de hoofdprijs voor vragen.</p>

            In reactie op: Aandrijfas hoes bakzijde vervangen #18354669
            Janneman@41
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2018

              Na een vreemd schuddend gedrag van mijn opel vectra c 2.2 ydtr automaat afgelopen weekeinde (nieuwe topic gestart hierover) ben ik op basis van de hierboven gemaakte omschrijvingen aan het sleutelen gegaan. Het klopt als een huis, dus hulde daarvoor :toppie: . Wiel eraf.. kasteelmoer lossen remleiding uit beugel en abs stekker even losmaken en dan de 2 bouten uit de schokbreker geven precies genoeg bewegingsruimte om de assen eruit te kunnen halen. Aan de bijrijderskant moest ik nog wel even 3 x  torx bout van de lagersteun halverwege de as losmaken om hem er als geheel uit te halen. Geen hogere wiskunde. Ik hoop dat het monteren sneller gaat. Mijn homokineten lijken in orde te zijn.. dus ik weet nu echt niet wat het euvel in mijn geval is.  Morgen maar weer verder. De garage geeft aan dat het probleem ook wel eens in mijn versnellingsbak kan zitten, maar door de diff zou ik het dan toch echt in beide wielen moeten hebben lijkt mij. En dat is absoluut niet het geval. Het zit echt alleen rechts. Maargoed.. mocht je enig advies hebben, lees dan even mijn topic en gooi er gerust een berichtje op.

               

              Ik ben bij demontage wel wat versnellingsbak olie verloren. Garage beweert dat ik dat zelf niet kan bijvullen.. maar ik denk dat jullie mening wel anders is. Ik sta geheel open voor advies, tips en tricks.

               

              Groeten, Jan

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)