Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik moet trouwens zeggen dat ik nu gewoon al euro 95 tank omdat ik geen euro98 kon vinden en vond hem er al rustiger op lopen. maar nog niet top.
origineel gepost door manta2
Als er alleen een sterretje staat is het een N blok.
Staat achter het sterretje een S dan is het een S blok.
Bij een een 19 blok kan achter het een sterretje ook SH staan.
Bij Opel CIH en OHV motoren is als er achter het sterretje geen S staat zijn het N motoren en kunnen op normale benzine rijden (95) en S motoren moeten super (98)okeej! dus als ik het goed begrijp is het dus gewoon een 2.0n blok en kan ik gewoon euro 95 tanken zonder loodtoevoeger. welke carbs kan ik dan rijden? kan ik dan ook gewoon met een weber carb dubbele gasschuif rijden? of werken deze alleen in combinatie met een 2.0s. trouwens allemaal thanks voor de info en de tips. ik leer erg veel!! :vertag
nee problemen nog steeds. hij verzuipt nu ook. als ik een langs stuk rij en de auto goed warm is. maar wil dus een andere carb helemaal schoon maken en monteren omdat mijn carburateur niet goed meer is. hij is gerepareerd met een bierdopje ooit. heb je een u2u gestuurd over die weber.
ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
een blok het is?
20*0169418
ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
ook niks van ;)origineel gepost door babyblue
origineel gepost door janc-kadettsedan
ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.ik heb een weber op mijn 2.0 s zitten en als het goed is haal ik zondag mijn 1.6 S met carb die in de plaats komt van de 2 liter
dus heb je een carb over? of snap ik het nu niet goed? ;)
ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.
okeej, ik maak op dat deze carb niet bij mijn blok hoort. wat hoort/kan er dan wel op? ik zal even foto’s maken van mijn blok. want…. om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik een 2.0s kan herkennen. de jongen waar ik deze auto van kocht. vertelde dat hij eerst een 1.9 reed. en dat die kapot was gelopen. en toen dit “2.0S” blok heeft laten reviseren en gemonteerd. ik wil wel echt dit verholpen hebben word er namelijk echt gek van. en ik merk dat gewoon alles van de brandstof toevoer komt. gewoon jammer. verder ben ik echt gek met deze auto. wel leuk hoeveel meer reacties je krijgt. als de in een A-manta rijd dan in mijn c-kadett. mensen die even een praatje maken over vroeger toen hun in dit soort auto’s reden als je bij de winkel komt. :D
origineel gepost door mantarobin
Hey mooie Manta! je vermeldt dat je uit de Achterhoek komt waar kom je precies vandaan dan?zieuwent. bij lichtenvoorde. waar woon jij dan?
dank jullie voor de reactie’s!!
er leuk te horen. ben er ook erg blij mee. :cool:
alleen heb ik de carburateur een bekeken en daar moet een andere
voor komen. mijn collega (ik werk bij een opel dealer) wilde r wel eentje klaar maken. deze die er nu op zit is echt niks meer. er zit dan ook een bierdopje ingelijmd :hmmz om een gaatje af te dichten. dus nu ff snel de vraag.iemand nog een goeie solex carburateur met elektrische choke.
voor een 2.0s motor over, voor een goed prijsje?
ik hoor het welja plannen nog niet echt. eerst maar eens mijn c-kadett klaar maken.
dan misschien de manta nog wat dingetjes aan doen. originele stoelen enz.
maar eerst maar eens rond met het ding.ja remmen kan ook afstellen zijn. vorige eigenaar heeft een nieuwe hoofd remcilinder en remmen gemonteerd. dus moet goed zijn. zitten er net een paar weken op. net als het blokje. is pas gereviseerd. moest hem nog inrijden.
de auto is geweest van een jonge die veel met Amerikaanse auto’s werkte.
maar hij heeft deze auto helemaal klaar gemaakt. en een nieuw blokje opgebouwd. maar vond toen dat dit niet echt zijn ding was. dus wilde hij hem snel weg doen. omdat hij nog 7 andere auto’s had .auto gekocht in marum. jonge hier niet bekend. hij dacht dat niemand zo’n auto mooi vond. en schrok van de reactie’s. maar ik was de eerste :D
de auto slaat alleen wel af als ik rem. als de auto warm is. maar eens zien wat dat is.wat je ook niet moet doen is je helemaal blind staren op de kilometerstand.
kan een goede indicatie zijn. maar het blijven oude auto’s.
heb het mee gemaakt dat een kadett met 70000 op de klok rotter was dan een met 290000 km
terwijl ze van rond de zelfde bouw jaren waren. een auto die niet vaak rijd kan ook rotten!!
ga voor 200 euro ook niet een uur lang bij een deukje kijken. die zitten er (bijna) altijd in.
de bodem en dorpels zijn veel meer van belang. kijk ook goed bij de achter veerschotels.
maar goed dit soort dingen kun je ook wel verder vinden in dit forum.good luck!!
ik vroeg mij af of het niet mogelijk ik een vliegwiel van een lichter type bv als je een 1.4 heb van een 1.0 of 1.2 blok of zijn die even zwaar?
[img=640×480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OCWDQIV.jpg[ /img]
nog ff snel
dit is ook zwart wit, dan dan anders:Pgebeurd niet echt veel meer of wel :P
haha ja klopt daar woon ik ;) maar zag je volgens mij niet :o
wel repost maar nog wel vetveel chrome bedrijfen willen geen gestraalde delen doen omdat de kans groot is dat er dan stukjes straal zand in het dompelbad komen en dat is erg lelijk zoals je snapt :o
jaja mooi spul, e kadett koorts begind te kriebelen, maar denk dat ik toch maar bij c kadett blijf :angel als ik beetje geld heb e kadett erbij voor de fun :wub
word echt mooi :thumbup
kun je niet beter de bovenkant ook hoogglans zwart spuiten is wel appartvrijdag nieuwe velgen gehaald :D
was wel anderhalf uur rijden maar dan heb je ook wat
het zijn witte ats classic’s 7j ET03 13′
weet er iemand of ats deze velgen ook wit leverde,
want het lijk wel de orginele lak maar lijkt mij sterk.
en weet er iemand wat goede 175/50 r13 banden zijn,
want de achter bandjes zijn vrij ophet lijkt zo minder breed dan in het echt:hmmz zal een keertje foto’s maken met meer licht
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OCWDQIV.jpg[img/][img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDIN4TPX.jpg[img/][img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXYGV3BO.jpg[img/]net zo knikkerbus :P
maar wel mooie wagen maar moet wel echte kleur weer op :vertagdit is handig jongen’s :thumbup
ik wil ook graag een 2 liter inbouwen, maar wil niet beginnen
zonder dat ik weet dat het met de onderdelen die ik dan heb goed
en veilig gebeurd nu kan ik onderdelen sparen en weet ik dat als ik klaar ben alles ook goed werkt. Ik blijf het volgen :worshier paar pic’s kan iemand zien of dit koni’s zijn, zo?
-
AuteurBerichten