manta afslaan bij remmen

Forumindex Forums Modellen Manta manta afslaan bij remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213331
    janc-kadettsedan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2007

      even een vraag,
      ik heb dan gister mijn manta A opgehaald. nu merk ik als hij
      warm is. dat als ik afrem. de motor afslaat. het is een 20s met
      solex carb. met elektronische choke. iemand hier ervaring mee?

      oja en nog een vraagje. moet ik in een 20s, gewoon euro 98
      gooien? en dan per 3 tank beurten loodvervanger toevoegen?
      of hoe werkt dat?

      #17539916
      rpjverhoev
        Lid sinds:
        13 March 2006

        hey,

        kan vanalles zijn…

        ontsteking
        kleppen
        mengsel regeling
        stationair sproeier

        gewoon ff een paar testen uitvoeren en al deze punten tjekken

        volgens mij is goed om98 te tanken, maar op ron95 zal ie ook wel rijden maar let wel dat je motor geen klop/pingel sensor heeft, dus bij pittig gebruik is het minder goed.

        loodvervanger zou wel goed zijn voor de motoren, maar ik heb het idee dat er een hoop mensen rondrijden die het niet gebruiken…ligt eraan hoe zuinig je op je blok bent ;-)

        gr rene

        #17539917
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Een 2.0S met een Solex?:hmmz
          Welk type carburateur is dit dan?
          Ik dacht dat een 2.0 altijd een Varajet II had en soms een Zenith?

          Wat is het stationair toerental? (800-850 toeren).

          Staat je ontsteking goed op tijd?

          Wat is je CO ? (even bij een garage of APK station vragen of de slang in de uitlaat mag) Moet ongeveer 2% zijn

          Als je stationair draait en je trapt de rem in, slaat hij dan ook af?

          Probeer eens te rijden met afgekoppelde (en afgedopte) vacuumvervroeger.

          98 vinden deze motoren wel het lekkerst.

          #17539918
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Die carburator past inderdaad niet in het plaatje van een 20S,
            ik veronderstel dat ze de originele carb en spruitstuk op een 20S blok hebben gezwierd?
            Verder zoals hier boven staat, compleet je afstelling controlleren en je onderdruk van je remservo
            testen. Over je benzine: gooi er gewoon 98 in, er zijn er die er 95 in kappen voor de goedkoop
            maar dat is nutteloos daar je met 98 een beter rendement hebt en dus met 98 minder verbruikt.
            En 98 is zo veel beter voor een klassieke motor.

            #17539919
            janc-kadettsedan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2007

              okeej, ik maak op dat deze carb niet bij mijn blok hoort. wat hoort/kan er dan wel op? ik zal even foto’s maken van mijn blok. want…. om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik een 2.0s kan herkennen. de jongen waar ik deze auto van kocht. vertelde dat hij eerst een 1.9 reed. en dat die kapot was gelopen. en toen dit “2.0S” blok heeft laten reviseren en gemonteerd. ik wil wel echt dit verholpen hebben word er namelijk echt gek van. en ik merk dat gewoon alles van de brandstof toevoer komt. gewoon jammer. verder ben ik echt gek met deze auto. wel leuk hoeveel meer reacties je krijgt. als de in een A-manta rijd dan in mijn c-kadett. mensen die even een praatje maken over vroeger toen hun in dit soort auto’s reden als je bij de winkel komt. :D

              #17539920
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Kom je uit het noorden van het land?

                Aankomende zondag is er een grote onderdelenbeurs in Tolbert (Groningen)

                Wie weet ligt daar een Varajet II carburateur.

                Dit zijn overigens ook niet de meest eenvoudige carburateurs.

                #17539921
                alexmanta20E
                  Lid sinds:
                  20 October 2005

                  nee das niet eenvoudig het komt vrijn nou keurig die afstelling als je dat nog nooit gedaan hebt moet je goed ond houden cq opshrijven wat je gedaan hebt kun je m altijd terug zetten zo als t stond.

                  is het niet zo dat de gasklep tever dicht valt dan staat ie ook af?

                  een varajet II heb ik ook nog een liggen als het nodig is.

                  #17539922
                  lepo
                    Lid sinds:
                    10 October 2004

                    Solex heb ik gewoon overgezet,toen ik de 2.0 heb ingebouwd.
                    Blok loopt prima met de tweetraps,geen problemen mee.
                    Dus het hoeft geen probleem te zijn,kwa varajet en solex.
                    Maar goed, jou probleem kan meerdere oorzaken hebben.
                    T kan ook een benzinefilter zijn die vuil is b.v
                    Of ontsteking niet goed afgesteld,kan van alles zijn.
                    Over de benzine gesproken op euro 98 loopt de moter beter.
                    Euro 95 kan ook wel,maar dan blijft de moter wel napingelen.
                    Onvolledige verbranding.
                    Dus ik tank altijd euro 98,is beter voor de motor

                    #17539923
                    janc-kadettsedan
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 November 2007

                      ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.

                      #17539924
                      babyblue
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        origineel gepost door janc-kadettsedan
                        ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.

                        ik heb een weber op mijn 2.0 s zitten en als het goed is haal ik zondag mijn 1.6 S met carb die in de plaats komt van de 2 liter

                        #17539925
                        janc-kadettsedan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 November 2007

                          origineel gepost door babyblue

                          origineel gepost door janc-kadettsedan
                          ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.

                          ik heb een weber op mijn 2.0 s zitten en als het goed is haal ik zondag mijn 1.6 S met carb die in de plaats komt van de 2 liter

                          dus heb je een carb over? of snap ik het nu niet goed? ;)

                          #17539926
                          babyblue
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 June 2009

                            origineel gepost door janc-kadettsedan

                            origineel gepost door babyblue

                            origineel gepost door janc-kadettsedan
                            ja dingen als ontsteking vervroeging en vervuild benzine filter kan het niet zijn. want als ik vollast rij werkt alles prima. hij houd niet in en stottert dan ook niet meer. ik denk dat het iets is met de stationair sproeier. maar de carburateur ziet er ook gewoon niet meer goed uit. dus moet een andere op. ook merk ik als ik gewoon gas geef en ik kijk in de carb. dat de 2e trap niet in werking gaat. hoord dit? ik werk bij een opel garage als monteur :o maar weet echt niks van carburateurs. is echt ver voor mijn tijd. maar vind het wel leuk om er zelf een beetje mee te gaan klooien. wil dus een nieuwe carb regelen en deze helemaal schoon maken en door blazen. en dan met een van mijn collega’s (uit die goede oude tijd) ff afstellen. maar nu is dan de vraag welke carb en waar kan ik aan zoiets komen. op het werk vertelden ze wel dat een Varajet II carburateur toch iets minder is. maar als jullie hier goede ervaringen mee hebben. ik woon trouwens in zieuwent een plaatsje in de achterhoek.

                            ik heb een weber op mijn 2.0 s zitten en als het goed is haal ik zondag mijn 1.6 S met carb die in de plaats komt van de 2 liter

                            dus heb je een carb over? of snap ik het nu niet goed? ;)

                            ja die kan gewoon recht op het spruitstuk zonder aanpassingen zit geen ander spruitstuk bij

                            #17539927
                            babyblue
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 June 2009

                              dat is em niet de nieuwste maar doet het wel super en is een 2 traps d8 ik al heb ik er ook niet al te veel verstand van

                              #17539928
                              babyblue
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2009

                                hmm ik mag mijn plaatjes wel wat kleiner posten heb ik zon idee.. sorry voor dat

                                #17539929
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Lijkt mij een goede oplossing!!

                                  Wat voor luchtfilterhuis past hier dan weer op?

                                  Even een verklaring voor het niet openen van de tweede trap bij die Solex carburateur:

                                  De tweede trap wordt vrijgegeven voor de gasklep van de eerste trap, maar wordt werkelijk bediend door vacuum.

                                  Onbelast wordt er onvoldoende vacuum opgebouwd om de tweede trap te openen.
                                  Dit gebeurd d.m.v. een membraam dat in dat potje zit aan de achterkant van je carburateur. Bij oude carburateurs kan dit membraam gescheurd zijn, waardoor er een vacuumlek ontstaat en de tweede trap niet opent.

                                  #17539930
                                  babyblue
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2009

                                    origineel gepost door postbusmanta
                                    Lijkt mij een goede oplossing!!

                                    Wat voor luchtfilterhuis past hier dan weer op?

                                    Even een verklaring voor het niet openen van de tweede trap bij die Solex carburateur:

                                    De tweede trap wordt vrijgegeven voor de gasklep van de eerste trap, maar wordt werkelijk bediend door vacuum.

                                    Onbelast wordt er onvoldoende vacuum opgebouwd om de tweede trap te openen.
                                    Dit gebeurd d.m.v. een membraam dat in dat potje zit aan de achterkant van je carburateur. Bij oude carburateurs kan dit membraam gescheurd zijn, waardoor er een vacuumlek ontstaat en de tweede trap niet opent.

                                    ik heb het luchtfilter huis met luchtfilter er bij

                                    #17539931
                                    Manta 24V
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2004

                                      Heb jaren met een 20s en solex carb gereden gaat prima.

                                      Heb evt nog wel een zgan te koop inclusief spruitstuk.

                                      #17539932
                                      janc-kadettsedan
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 November 2007

                                        ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
                                        een blok het is?
                                        20*0169418
                                        ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
                                        ook niks van ;)

                                        #17539933
                                        babyblue
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 June 2009

                                          origineel gepost door janc-kadettsedan
                                          ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
                                          een blok het is?
                                          20*0169418
                                          ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
                                          ook niks van ;)

                                          tis een 2 liter s .
                                          zijn de problemen al verholpen?

                                          #17539934
                                          janc-kadettsedan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 November 2007

                                            nee problemen nog steeds. hij verzuipt nu ook. als ik een langs stuk rij en de auto goed warm is. maar wil dus een andere carb helemaal schoon maken en monteren omdat mijn carburateur niet goed meer is. hij is gerepareerd met een bierdopje ooit. heb je een u2u gestuurd over die weber.

                                            #17539935
                                            manta2
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              origineel gepost door janc-kadettsedan
                                              ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
                                              een blok het is?
                                              20*0169418
                                              ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
                                              ook niks van ;)

                                              Dat is 20n blok, en heeft geen hydro klepstoters en heeft 90 pk, een 20s blok heeft hydro klepstoters en heeft 100 pk.
                                              Zelf rij ik al jaren probleemloos met 20S blok met de Solex carb. van een 19S.
                                              Een uitlaatspruitstuk van een varajet2 past niet op de uitlaatflens van een Manta A.

                                              #17539936
                                              babyblue
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 June 2009

                                                origineel gepost door manta2

                                                origineel gepost door janc-kadettsedan
                                                ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
                                                een blok het is?
                                                20*0169418
                                                ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
                                                ook niks van ;)

                                                Dat is 20n blok, en heeft geen hydro klepstoters en heeft 90 pk, een 20s blok heeft hydro klepstoters en heeft 100 pk.
                                                Zelf rij ik al jaren probleemloos met 20S blok met de Solex carb. van een 19S.
                                                Een uitlaatspruitstuk van een varajet2 past niet op de uitlaatflens van een Manta A.

                                                het sterretje of de S stond toch beide voor een S versie? of heb ik dat nou fout?

                                                #17539937
                                                manta2
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  Als er alleen een sterretje staat is het een N blok.
                                                  Staat achter het sterretje een S dan is het een S blok.
                                                  Bij een een 19 blok kan achter het een sterretje ook SH staan.
                                                  Bij Opel CIH en OHV motoren is als er achter het sterretje geen S staat zijn het N motoren en kunnen op normale benzine rijden (95) en S motoren moeten super hebben (98)

                                                  #17539938
                                                  janc-kadettsedan
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 November 2007

                                                    origineel gepost door manta2
                                                    Als er alleen een sterretje staat is het een N blok.
                                                    Staat achter het sterretje een S dan is het een S blok.
                                                    Bij een een 19 blok kan achter het een sterretje ook SH staan.
                                                    Bij Opel CIH en OHV motoren is als er achter het sterretje geen S staat zijn het N motoren en kunnen op normale benzine rijden (95) en S motoren moeten super (98)

                                                    okeej! dus als ik het goed begrijp is het dus gewoon een 2.0n blok en kan ik gewoon euro 95 tanken zonder loodtoevoeger. welke carbs kan ik dan rijden? kan ik dan ook gewoon met een weber carb dubbele gasschuif rijden? of werken deze alleen in combinatie met een 2.0s. trouwens allemaal thanks voor de info en de tips. ik leer erg veel!! :vertag

                                                    #17539939
                                                    janc-kadettsedan
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      8 November 2007

                                                      ik moet trouwens zeggen dat ik nu gewoon al euro 95 tank omdat ik geen euro98 kon vinden en vond hem er al rustiger op lopen. maar nog niet top.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.