Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370117
    Pietje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      als je een dikkere uitlaat monteert in een 1.2 carrosserie dan kan het wel eens zijn dat deze tegen de bodem aan klappert.

      dan word ie nog wel eens uitgeklopt. 5 bak past normaal in de 1.2 tunnel. Tenminste wel bij die dingen die ik omgebouwd heb.

      #17370118
      astra h
        Lid sinds:
        9 September 2004

        mss ook handig

        #17370119
        stefbos
          Lid sinds:
          29 April 2005

          Sorry ,Heb het slecht uitgelegd .
          Kadett 1.2 met een lange versnellingspook MOET het gat omgedraaid worden.
          kadett 1.2 met een korte versnellingspook MOET dat NIET.

          Mvg Stef.

          #17370120
          FredjeP
            Lid sinds:
            21 October 2007

            Bedankt voor de toevoeginen weer!. Ik heb het aangepast in de openingspost.

            #17370121
            janc-kadettsedan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2007

              dit is handig jongen’s :thumbup
              ik wil ook graag een 2 liter inbouwen, maar wil niet beginnen
              zonder dat ik weet dat het met de onderdelen die ik dan heb goed
              en veilig gebeurd nu kan ik onderdelen sparen en weet ik dat als ik klaar ben alles ook goed werkt. Ik blijf het volgen :wors

              #17370122
              pipo
                Lid sinds:
                5 November 2004

                manta en ascona b achteras is 3 cm per kant breder en een a ascona manta as 1,5 cm per kant.
                is allebei makkelijk aan te passen onder een c alleen rekening houden met uitzoeken velgen:P
                ivm et waardes

                gooi je een 2,0 met 4 bak in de 1200 tunnel dan moet je hem uitkloppen want schakelstangen zitten aan de zijkant.een gewone manta getrag past in de 1200 tunnel op het orginele pookgat pak je een record getrag komt de pook verder naar achter.die je het mechaniek aan te passen

                #17370123
                FredjeP
                  Lid sinds:
                  21 October 2007

                  Mooi, weer bedankt voor de toevoegingen. Maar nu heb ik wel weer enkele nieuwe vragen over de ET waarde :hmmz . Wat is de standaar ET waarde bij een kadett en (hoeveel) mag je daar van afwijken?
                  En hoe zit het bij een bredere as, hoe dien je hierin rekening te houden met de ET waarde.

                  Alvast en alweer bedankt :thumbup

                  #17370124
                  pipo
                    Lid sinds:
                    5 November 2004

                    standaart is dacht ik 30 of 35.

                    heb onder mijn aero achter 8j13 et -12 en voor 8j13 et-1
                    deze staat op c kadett assen

                    mijn station heeft voor en achter 7j15 inc et 40 met 195 45 15 banden met voor 5mm spacers en aan de achterzijde een manta b as aangepast

                    zomers rijd ik met de station met voor 7j13 et 3 en achter 7j13 et 20 allemaal op 175 50 13.het lijkt dan wel aan de achterzijde of je met 8j rijd

                    #17370125
                    FredjeP
                      Lid sinds:
                      21 October 2007

                      Alweer bedankt, eens kijken hoe ik daar een algemeen verhaal van kan maken.

                      #17370126
                      FredjeP
                        Lid sinds:
                        21 October 2007

                        Schopje omhoog, in de hoop dat er nog wat informatie bijkomt :D

                        #17370127
                        toppertheo
                          Lid sinds:
                          3 February 2006

                          omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

                          ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
                          als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

                          dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

                          C kadett = 138 cm
                          A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
                          B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

                          zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
                          ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

                          groeten.

                          #17370128
                          pipo
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            vraag maar :P kan ze bijna dromen:cool:

                            #17370129
                            pipo
                              Lid sinds:
                              5 November 2004

                              origineel gepost door toppertheo
                              omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

                              ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
                              als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

                              dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

                              C kadett = 138 cm
                              A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
                              B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

                              zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
                              ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

                              groeten.

                              is geen probleem pannardstang kan je omdraaien moet je alleen een plaatje achter de schotel leggen met een moer om te borgen,
                              en de balk van het staartstukvoor draai je 2 bouten uit en 4 puntlassen los boren dan valt de balk er af en blijft het lager met rubber zitten dan van je 1,2 as ook die 2 bouten er uit en puntlassen los,en de beugel op het manta staartstuk lassen.klaar is klara.

                              dan de 2 beugeltjes van de stabilisator van de 1,2 as slijpen en op je manta as lassen:thumbup

                              #17370130
                              toppertheo
                                Lid sinds:
                                3 February 2006

                                kijk dat wist ik ook niet allemaal en is weer goeie info voor het lijstje:thumbup

                                had al eens gekeken bij m’n manta/ascona as en dacht al dat het balkje van het staartstuk er af te krijgen was en dat die van een C kadett 1200 er dan op zou kunnen maar heb het zelf nog nooit gedaan.

                                en zo leer je elke dag weer bij ;)

                                groeten.

                                #17370131
                                FredjeP
                                  Lid sinds:
                                  21 October 2007

                                  Harstikke bedankt, weer een hoop bruikbare informatie. Ik heb het verwerkt in het verhaaltje.
                                  Informatie is nog steeds van harte welkom, vooral over de inlaat, uitlaat en het hele ET-waarde gebeuren.

                                  #17370132
                                  pipo
                                    Lid sinds:
                                    5 November 2004

                                    hoezo in en uitlaat gebeuren??

                                    en et waarde met een b manta as en 15 inc velgen zal je toch rond de et 49 moeten zitten
                                    maar ik rijd achter van de zomer met 7j13 inc et20 en 175 50 banden en dat staat er onder alsof je met 8j rijd
                                    hahaah
                                    ken net

                                    #17370133
                                    FredjeP
                                      Lid sinds:
                                      21 October 2007

                                      Ik dacht dat bij sommige motorombouwprojecten een uitlaat of inlaatspruitstuk van een andere motor werd gebruikt. En dan deze soms aangepast moest worden. Maar verder weet ik hier dus ook nog niks van.

                                      #17370134
                                      pipo
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2004

                                        ja ze bouwen er injectie op en dan heb je een ander inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk van een manta
                                        en dan een sportuitlaat van een c kadett 2,0e

                                        #17370135
                                        Djean
                                          Lid sinds:
                                          1 October 2007

                                          als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?

                                          #17370136
                                          Jigsaw
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 April 2007

                                            als je een voortrein van kadett 1600 gebruikt niet, en gewoon alu motorsteunen van een cih pakken.

                                            #17370137
                                            pipo
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2004

                                              origineel gepost door Djean
                                              als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?

                                              motorsteun rubbers en alu steunen van een omega gaat ook nog net:D

                                              #17370138
                                              Jigsaw
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 April 2007

                                                klopt, ik heb ze er ook opzitten, worden de rubbers alleen iets meer uitgerekt omdat 1 steun iets korter is dan de ander.

                                                #17370139
                                                FredjeP
                                                  Lid sinds:
                                                  21 October 2007

                                                  Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

                                                  En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

                                                  En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
                                                  Alvast bedankt :D

                                                  #17370140
                                                  pipo
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2004

                                                    origineel gepost door FredjeP
                                                    Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

                                                    En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

                                                    En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
                                                    Alvast bedankt :D

                                                    Seitenbemalung
                                                    is beschildering aan de zijkant maar wat dat met ombouw e maken heeft haahha
                                                    :hmmz

                                                    om naar heel lage et waardes te gaan schijnt slecht te zijn voor de wiellagers.
                                                    uitlaat dient gewoon van een 1600 c kadett te zijn anders past het niet.of je moet een manta uitlaat met veel geduld verbouwen. of een sportpijp kopen

                                                    #17370141
                                                    FredjeP
                                                      Lid sinds:
                                                      21 October 2007

                                                      Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 108)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.