Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@aapje1963 wrote:
Maar ORGINEEL Is het dus gewoon het ijzer van de drager op de lak van de Astra?
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Technisch gezien denk ik dat het ook kan zonder er iets tussen te doen. Naar mijn idee raakt de beugel de lak binnen in de deurpost(dit is minimaal). Bij Opel zullen ze hier toch wel over nagedacht hebben, zou je zeggen. Maar voor mijn eigen gevoel vond ik een rubbertje er tussen toch iets fijner.
Ik heb de originele dakdragers bij de auto besteld en ben net terug van een vakantie waarbij ik de dakdragers gebruikt heb. Toen ik ze voor het eerst monteerde vond ik het ook vreemd dat ze in de deurpost tegen de lak aan komen.
Ik heb, van een dun rubber matje, 4 lapjes geknipt die ik op de raakvlakken tussen de beugel en de auto heb gedaan. Dit werkte prima. Verder zijn het fijne en lekker brede dakdragers :thumbupIk had ook verwacht dat de dragers op de rail gemonteerd zou worden, maar dit is inderdaad niet zo.
Ik kan niet wennen aan het start/stop systeem. Ik maak het wel eens mee dat ik een rotonde/ voorrangsfietspad langzaam nader en de auto, net op het moment dat ik weer snelheid wil maken, afslaat. Ook heb ik al meerdere malen gehad dat ik bij het stoplicht stil sta met de koppeling ingetrapt, versnelling in z’n 1 en voet niet op de rem. De auto is dan inmiddels wel afgeslagen en als ik weg wil rijden, gebeurt er niets. Dan moet ik eerst opnieuw schakelen om de auto weer aan te laten slaan.
Ik denk dat ik in dit geval de rem, net op het moment dat het systeem afslaat, los laat en hierdoor de ‘combinatie ‘dus eigenlijk niet meer klopt. Ik zet, als ik er aan denk, het systeem altijd meteen uit.
Ik ben met mijn ervaring nog niet bij de dealer geweest, dus of dit bekend is weet ik niet.Verder vind ik het een heerlijke auto. Rijdt fijn reactie en gevoel op het stuur is goed, zit heerlijk (Innovation met AGR stoelen), zicht is goed zowel voor- als achteruit.
Als voorloop auto heb ik een Peugeot 308 SW gehad. Deze auto was veel te fel op het stuur. Ieder kleine beweging op het stuur werd meteen afgestraft. Als de rem licht werd aangeraakt hing ik meteen met m’n neus op het stuur. Dit alles is niet het geval bij de Astra Sports Tourer.Ook het Keyless entry systeem bevalt me goed. Ik heb deze zo ingesteld, dat als ik de auto verlaat, de auto zelf op slot gaat(zonder claxon geluid). Wel heb ik al een aantal keer gehad dat de achterklep ‘vanzelf’ open gaat. De auto staat dan geparkeerd voor de deur en de sleutel zit in mijn broekzak. Als dan een van de kids op schoot komt zitten of spelen, dan wil het wel eens gebeuren dat hierbij de klep geopend wordt :D , maar als je dit weet, kan je erop letten, dus dit ervaar ik niet als een probleem.
@Astra_DLS wrote:
Ik zag net een aardig dikke mat tegen de kap aanzitten dus volgens mij zit dat er gewoon op.
Eerste indrukken:
Onstar activeren ging niet heel soepel ivm een update die ota uitgevoerd moest worden. Wel gelukt en nu werkt alles
Auto via onstar met de telefoon te bedienen
Installatie van de trekhaak zeer eenvoudig
Gebruik NAVI 900 heel eenvoudig en intuïtief
Camera systeem aan het raam is wel erg groot. Gewone dashcam past er niet. Kijken naar een klein model.
Ruimte achter de powerflexbar voor zekeringen moeilijk in te komen, nog niet gelukt.
Veel beenruimte. Ik ben 185 en kan met gemak achter mezelf zitten
Dakraam is prachtig, maakt de auto echt af. 2 standen, schuin en open. Bij open komt het raam terug en gaat onder het dak naar binnen en er komt dan ook een kleine vliegen vanger omhoog.
Achterklep werkt prima met de voet, de afstandsbediening en de knop op de deur.
Ik had verwacht dat de deur vanzelf op slot zou gaan (ala Renault) maar dat is niet zo. Bij het verlaten moet je de deur echt zelf op slot doen met een knop op de deur of op de AB
S avonds komt er ambi light aan, ziet er strak en netjes uit
Achterbak is echt groot en veel ruimte naast en onder de vloer voor de losse meuk.
De dealer was zo aardig om direct een Witte plaat en luxe platen voor op de auto te bestellen.Nu nog maar 20 km gereden, maar blok is heerlijk rustig en lijkt aardig sterk te zijn. Komt wel wat later los met een oemphf.
En wit is echt prachtig icm donkere ramen, 18 inch velgen en het gelijk geblindeerde dakraam.De deur automatisch op slot laten gaan kan wel. Dit heb ik in het instellingen menu ingesteld. Zodra ik uit de auto stap en de laatste deur wordt gesloten, dan sluit de auto, na een halve minuut ofzo, zelf de deuren. Je kunt zelfs instellen om hierbij een kort claxon signaal te laten horen, zodat je weet dat de auto afgesloten is. Ik heb dit even getest en dit werkt prima, maar heb het claxon signaal uitgezet. De auto sluit netjes altijd de deuren dus ik hoef geen claxon hierbij te horen.
Ik weet zo even niet waar precies deze instelling in het menu zich bevindt, maar is niet moeilijk te vinden.Ik heb de sports tourer morgen één week, en hij is het wachten waard!
De auto bevalt zeer goed, en met de opties die er allemaal op zitten is het een genot om in te rijden. Kortom een mooie en fijne wagen.
Gr JanIk heb 24-3 mijn Astra Sports Tourer besteld bij de lease maatschappij, en deze bestelling is 4-4 besteld door Opel. Het volgende heb ik besteld:
-Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW
– Asteroid Grey metallic
– Sotffen bekleding Formula Jet Black met AGR stoelen
– Inovation+ pakket
– Navi 900 intellilink
– lichtmetalen wielen 17” multispaaks
– veiligheids net
– afnemare trekhaak
– kofferbak mat
– luxe kenteken platenVandaag ben ik gebeld door de Opel dealer, de auto is geleverd. Vrijdag a.s ga ik deze ophalen :D :D
-
AuteurBerichten