Dakdrager, Astra (K) sports tourer 2016

Forumindex Forums Modellen Astra Dakdrager, Astra (K) sports tourer 2016

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18322262
    warhamstr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      De dakrail lijkt iig wel een soort profiel te hebben die dat toelaat iig, dit vind ik een afschuwelijk systeem.

      #18322263
      jan84
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 June 2016

        Ik heb de originele dakdragers bij de auto besteld en ben net terug van een vakantie waarbij ik de dakdragers gebruikt heb. Toen ik ze voor het eerst monteerde vond ik het ook vreemd dat ze in de deurpost tegen de lak aan komen.
        Ik heb, van een dun rubber matje, 4 lapjes geknipt die ik op de raakvlakken tussen de beugel en de auto heb gedaan. Dit werkte prima. Verder zijn het fijne en lekker brede dakdragers :thumbup

        Ik had ook verwacht dat de dragers op de rail gemonteerd zou worden, maar dit is inderdaad niet zo.

        #18322264
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Maar ORGINEEL Is het dus gewoon het ijzer van de drager op de lak van de Astra?

          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

          #18322265
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            je hebt ook van die tape met een rubber laag die je dan op je voeten van de dakdrager kunt plakken.. dan heb je geen losse lapjes die er tussenuit kunnen vallen of uitsteken.. dus dan wat netjes…

            #18322266
            jan84
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2016

              @aapje1963 wrote:

              Maar ORGINEEL Is het dus gewoon het ijzer van de drager op de lak van de Astra?

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              Technisch gezien denk ik dat het ook kan zonder er iets tussen te doen. Naar mijn idee raakt de beugel de lak binnen in de deurpost(dit is minimaal). Bij Opel zullen ze hier toch wel over nagedacht hebben, zou je zeggen. Maar voor mijn eigen gevoel vond ik een rubbertje er tussen toch iets fijner.

              #18366547
              Robbert-jan Schop
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2019

                Hoi allemaal.

                 

                Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een astra k sports tourer.

                Ook ik zoek (met spoed) dakdragers voor de vakantie. De auto heeft een geïntegreerde rails. Zijn er inmiddels mensen die hun eigen dragers willen verkopen of weten wat een goed betaalbaar alternatief is?

                 

                Groeten robbert-jan

                #18366550
                OpelJeff
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 April 2011

                  [quote quote=18366547]Hoi allemaal. Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een astra k sports tourer. Ook ik zoek (met spoed) dakdragers voor de vakantie. De auto heeft een geïntegreerde rails. Zijn er inmiddels mensen die hun eigen dragers willen verkopen of weten wat een goed betaalbaar alternatief is? Groeten robbert-jan[/quote]

                   

                  Beste Robbert-jan

                  Zo ver ik weet is de dakdrails van de Astra K tourer voor de sier en heeft deze verder geen functie.

                  je zal net als ik voor mijn Astra K Hatchback gebruik moeten maken van dragers die in de deur opening vast gezet kunnen worden in de gaatjes aan de bovenkant.

                  Dit is wat ik kon zien toen ik vorige week bij de dealer was.

                  ben zelf ook opzoek naar goed dragers voor mijn Astra K

                  #18366556
                  Robbert-jan Schop
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2019

                    Opeljeff,

                    ik heb universele die op deze manier werken alleen als ik die wil klemmen dan ‘glijden’ ze van de deurposten af.. omdat die hoek heel erg klein is.

                    heb jij al een goede set gevonden?

                    #18366557
                    Arokh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2016

                      Ik heb de set van Thule gekocht, en die zitten als gegoten. Heb wel een stukje fietsband op maat geknipt om de lak te beschermen van de auto, maar volgens mij moet je dat bij elke set doen door het ontwerp.

                       
                      <p style=”text-align: right;”>De rails bovenop zijn inderdaad sier en dienen geen enkel doel. Integendeel eigenlijk.</p>

                      #18366558
                      Robbert-jan Schop
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2019

                        of zijn er wellicht eigenaren die de dakdragers willen verhuren voor een kleine maand?

                        liefste omgeving eindhoven(brabant)

                        #18366604
                        eppo61
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 May 2017

                          [quote quote=18366558]of zijn er wellicht eigenaren die de dakdragers willen verhuren voor een kleine maand? liefste omgeving eindhoven(brabant)[/quote]

                          Wellicht huren: http://www.verhuurbedrijfdejavu.nl/Prijzen/

                          #18366652
                          Rustavi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 July 2018

                            Bij de dealer kosten de originele €263,-. Online €240,- in NL. Als je over de grens bij de buren (DE) gaat shoppen heb je ze voor €180,- €185,- . Ik heb de originele net een week in huis, maar ben wel een beetje huiverig dat de klemmen in de deurpost het lak zullen beschadigen. Ik ga eind juli op vakantie en misschien doe ik ook maar lapjes fietsband tussen. Nog iemand met ervaringen met de originele dakdragers zonder DIY oplossingen?

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.