Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De auto was vanmorgen alweer klaar en hij rijdt weer als vanouds. Toch fijn dat de monteurs tegenwoordig (althans bij mijn Opel garage) ook op zaterdag werken.
Groeten Jan
@Dennispolly
Dank voor je link. Zo’n turbo is vrij kostbaar dus.
Gelukkig kreeg ik vanmiddag van m’n garage te horen dat het volgens hun niet direct aan de turbo lag maar aan het onderdeel wat zorgt voor de druk in de turbo. Sorry voor m’n uitleg maar ik ben niet zo technisch. Er moesten wel een aantal onderdelen besteld worden maar met een beetje geluk is hij morgenochtend weer klaar. De kosten voor deze reparatie zouden zo’n € 350,– zijn. Gelukkig een heel stuk lager dan een geheel nieuwe turbo.Groeten Jan
Enig idee wat zo’n turbo (nieuw) mag gaan kosten?
Groeten Jan
Mijn 110 pk diesel rijdt nu na ruim 108000 km gemiddeld zo’n 1 op 16 a 17.
Toch wel een klein stukje zuiniger dan m’n Mercedes 350se uit 1972 waar je
gemiddeld zo’n 1 op 5,5 a 6 mee haalt….Groeten Jan
Ik heb één van de eerste Insignia’s en heb er nu na 4 jaar ruim 107000 km mee gereden. En ik moet zeggen dat ik er nog steeds met heel veel plezier mee rondrijd. Qua storingen of kinderziektes heb ik eigenlijk ook bijzonder weinig te melden. Ik heb in het verleden 5x een nieuwe Volkswagen gereden en die waren qua onderhoud veel duurder dan de Insignia die ik nu rijd. Het is wel waar dat een Volkswagen iets degelijker in elkaar steekt. Dat zie je vooral bij het dashbord. Maar aan de andere kant is zo’n Insignia toch vele malen mooier dan een Volkswagen en dat maakt voor mij toch ook weer heel veel goed. Het is net als bij een mooie vrouw:
Als bij een date een hele mooie vrouw tegen je zegt dat ze niet zo goed kan koken zal je misschien toch eerder voor haar kiezen dan voor die ugly die wel goed kan koken…Groeten Jan
Ik heb wel een tijdje geleden iets dergelijks meegemaakt en dat bleek achteraf een aanlopende remschijf te zijn.
Maar dit geluid was dus alleen maar tijdens het rijden hoorbaar.Groeten Jan
Gloeibougie is inmiddels vervangen.
Kosten: € 119,43 incl. de B.T.W.Groeten Jan
@jan350 wrote:
Mijn auto heeft inmiddels ook deze update gehad alleen is de melding dat de auto direct naar de garage moet weer terugekomen.
Ik zal morgen wel weer even langs rijden of dit te verhelpen is.Groeten Jan
Ik ben bij de garage langs geweest en bij het uitlezen bleek één van de gloeibougies het begeven te hebben.
Je schijnt dan dus dezelfde melding te krijgen. De auto heeft nu zo’n 103.000 km gereden dus dan kun je natuurlijk dit soort zaken gaan verwachten. Ik moet wel zeggen dat m’n Insignia tot op heden (op de kosten van de banden na) wel zeer lage onderhoudskosten heeft.Groeten Jan
Mijn auto heeft inmidels ook deze update gehad alleen is de melding dat de auto direct naar de garage moet weer terugekomen.
Ik zal morgen wel weer even langs rijden of dit te verhelpen is.Groeten Jan
Ik kom er goed bij en het voordeel vind ik dat hij hier niet zo opvalt.
Want persoonlijk vind ik zo’n fel oranje gekleurd ding niet echt mooi staan in je auto.Groeten Jan
Ik heb hem gewoon voor m’n stoel in het tapijt vast gezet.
Als deze lampen netjes zijn in te bouwen zou ik best wel interesse hebben.
Groeten Jan
16″ zou moeten passen. Opel biedt deze maat namelijk ook officieel aan als maat voor de winterbanden.
http://www.opel.nl/Configurator/Insignia/Main.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
(en dan even kijken bij accesoires)
De maat van de banden is dan: 205/60 R16Groeten Jan
Ik heb ook een 110 pk versie en dat rijdt wat mij betreft prima. De auto is nu na bijna 95.000 goed losgereden en op de Duitse autobahn heb ik zelfs 210 op de teller kunnen
klokken. De teller zal best wel de nodige afwijking hebben maar vond dit voor de basis diesel wel een hele prestatie. Het enige nadeel is wellicht dat de auto wat minder zuinig is. In Nederland gemiddeld zo’n 1 op 15 en op lange afstanden zo’n 1 op 16.
De onderhoudskosten (beurten) zijn daarentegen wel weer laag. Als je er ook 18 inch velgen onder hebt moet je er wel rekening mee houden dat je voorbanden al na 35.000 km versleten
zijn. En dit zijn helaas niet de goedkoopste bandjes.
Succes met je keuze.Groeten Jan
Ik heb één van de eerste Insignia’s Diesel maar heb jouw probleem nog nooit ervaren.
Groeten Jan
3 augustus 2012 om 09:42 In reactie op: verbruik 2.0 CDTi ecoFLEX Start/Stop 6-bak 96kW (130pk) #18012100Het verbruik van mijn 2.0 CDTi 110 pk varieert tussen de 1 op 14,5 a 1 op 15,5.
Groeten Jan
@GM-Tuningparts wrote:
@jan350 wrote:
Die achterlichten zien er wel mooi uit.
Wat kosten ze eigenlijk?Groeten Jan
kijk even op http://www.gm-tuningparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
gr. eugene
Ik zie alleen maar prijzen van Insignia koplampen maar niet van de achterlichten?
Oeps voorgaand berichtje gemist. Dank u!
Groeten Jan
Die achterlichten zien er wel mooi uit.
Wat kosten ze eigenlijk?Groeten Jan
Je kunt ook hier naar toe gaan:
http://dmtuning.nl/chiptuning/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;Iets minder pk’s maar ook een lagere prijs € 295,–
Groeten Jan
De auto is vandaag naar de garage geweest en de airco werkt weer.
Op de factuur staat: Airconditionssysteem fullservice + aircoreiniger.
Kosten € 139,–Ik vind het wel een beetje vreemd dat onze Corsa van 6 jaar nog nooit
problemen met de airco heeft gehad (is ook nooit bijgevuld) en dat bij
de Insignia de airco na 3 jaar al een groot onderhoud nodig heeft.Groeten Jan
29 mei 2012 om 18:21 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018951Mijn ervaringen met de Insignia:
Ik heb er nu bijna 90.000 km meegereden dus heb wel enige ervaring.Positief:
– Nog steeds een hele mooie auto
– Rijdt rustig en stabiel, ook op hoge (Autobahn) snelheden
– Ruime auto
– Onderhoudsbeurten relatief voordelig
– Gemakkelijk bedienbaar navigatiesysteem
– Bluetooth functie mobiele telefoon
– Uitstraling dashbord
– Goede stoelenNegatief:
– Snelle bandenslijtage (gemiddeld ca. 30.000 km met 18 inch)
– Bij 50.000 al versleten remschijven achter
– Slijtageplekken armsteun (is onder garantie vervangen)
– Niet werkende airco
– Dashbord is kwalitatief gezien wat minder dan bijvoorbeeld een VW
– Afschrijving
– Niet echt zuinig voor een diesel (gemiddeld 1 : 14,5)Groeten Jan
De auto gaat donderdag naar de garage. Volgens de garage moet inderdaad de airco worden bijgevuld.
Kosten ca. € 130,– Helaas weet je dan nog niet zeker of dit de werkelijke reden is waarom de airco niet
werkt.Groeten Jan
Ik ben hoofdbedrijfsbureau en inkoper bij Smink Handels- en Aannemingsbedrijf te Amersfoort.
Groeten Jan
De 60000 kilometerbeurt van m’n Insignia heeft me totaal om exact te zijn € 400,17 (incl. de BTW) gekost.
Dus lijkt die € 550,- me wel aan de dure kant.Groeten Jan
-
AuteurBerichten