Aankoopadvies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Insignia Aankoopadvies gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256040
    EDL
      Lid sinds:
      9 March 2013

      Hallo,

      Ik ben nieuw op dit forum. Momenteel rijd ik een VW Passat stationcar 2.0 TDI highline uit 2006. Heb tot nu toe altijd met veel plezier auto’s uit de VAG groep gereden.

      Omdat mijn huidige Passat aan vervanging toe is, ben ik aan het rondkijken voor een andere auto (die op diesel rijdt). Het laatste model Passat lijkt echter heel veel op het model dat ik nu heb. Omdat er toch veel geld bijbetaald moet worden, wil ik echter wel het idee hebben dat ik ook echt een andere auto krijg. Mijn oog viel daarbij op een Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo van2009.

      Ik weet alleen niet waarop ik specifiek zou moeten letten bij aankoop van een Insignia (zijn er typische kwaaltes?).
      Verder vraag ik me ook af hoe de stoelen van een Insigia zitten bij langere ritten. Heb nu namelijk de standaard lederen sportstoelen van VW die voor mijn voortreffelijk zitten (ik ben 2 meter lang).

      Alle advies wordt op prijs gesteld!

      Alvast bedankt!

      #18114534
      alphox
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik kan je alleen antwoord geven op de stoelen, ik had in mijn vorige insignia de standaard stoelen, deze bevielen mij gewoon goed, van de zomer naar kroatie gereden zonder een centje pijn (en heb toch vrij snel last van m’n rug in een auto).
        heb nu de comfort stoelen, deze zitten nog fijner :)

        #18114535
        EDL
          Lid sinds:
          9 March 2013

          bedankt voor de info Alphox.

          Kan je me vertellen hoe ik het verschil kan zien tussen een standaard stoel en een comfort stoel?

          #18114536
          alphox
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            dit is de comfort stoel:

            en dit is een gewone:

            comfortstoel heeft wat meer wang als de normale en ook meestal een uitschuifbaar deel (niet allemaal)

            #18114537
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              zeker voor de comfort stoel gaan als je de mogelijkheid hebt.
              die stoelen zitten gewoon echt super.
              had bij mijn eertse insignia ook de normale stoelen en heb nu de comfort stoelen maar man wat een dag en nacht vershil.
              en zonder rugpijn naar 1000 km.

              #18114538
              alphox
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ja ik vind de comfort stoelen ook heerlijk zitten :) zou er zeker weer voor gaan t.ov. de gewone stoelen

                #18114539
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  ik heb de agr sport stoelen . in ledere verwarmd en geventileerd . vind ze super . zitten zeker met de achtvoudige verstelbaar heid ervan .

                  voor de rest ik heb een 2009 2.0 130pk diesel . vermogen ben je snel gewoon . en zeker als je snelweg doet . maar mijne verbruikt nu 6.5 l op100 km volgens de auto 6.3 l vind ik toch erg aardig . als je weet dat mijn auto met mij er in mijn zoon en autostoel + volle tank 1770kg weegt .

                  als ik eerlijk moet zijn moest ik terug voor de keuze staan zou ik me terug dezelfde kopen een 5deurs 2.0 diesel . zonder twijfel . ben wel niet een echte vw fan .

                  #18114540
                  EDL
                    Lid sinds:
                    9 March 2013

                    Kan iemand misschien vertellen bij welke kilometerstand de distributieriem vervangen moet worden of bij welke kilometerstand er verder “extra” onderhoudskosten komen aan een Insignia 2.0 cdti ?

                    #18114541
                    nicocorsa
                      Lid sinds:
                      6 June 2006

                      dacht dat het 120dkm is en best waterpomp mee vervangen

                      #18114542
                      vorvaro
                        Lid sinds:
                        1 February 2009

                        Ondanks dat de Insignia een mooiere auto is dan de Passat, denk ik toch echt dat een Passat de betere is van de twee.
                        Vind het zelf ook niet leuk om te zeggen, maar een VW is net wat degelijker dan de Opel.

                        #18114543
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          @vorvaro wrote:

                          Ondanks dat de Insignia een mooiere auto is dan de Passat, denk ik toch echt dat een Passat de betere is van de twee.
                          Vind het zelf ook niet leuk om te zeggen, maar een VW is net wat degelijker dan de Opel.

                          in welk opzicht degelijker ?

                          #18114544
                          vorvaro
                            Lid sinds:
                            1 February 2009

                            Begrijp me niet verkeerd, maar in alle opzichten is een VW degelijker. Rij zelf ook Opel, maar heb laatst op vakantie een lelijke Eos gehuurd, maar wat een fantastische auto is dat eigenlijk. Al mijn Opels tot nu toe rammelden en kraakten altijd in de rubbers, en dat doet de VW in ieder geval niet, teminste deze. Het dasboard is ook wat minder plastic vind ik. Ga serieus ook kijken naar een VW als ik een andere auto koop. Al hoe wel. de modellen zijn wel verschrikkelijk saai.

                            #18114545
                            nicocorsa
                              Lid sinds:
                              6 June 2006

                              tja . ben absoluut geen vw fan . maar wat opel in korte tijd goed heeft gemaakt op vw is voor mijn wel zeer erg goed kwaliteit van vw . sorry zoveel beter zijn ze nu ook niet hoor . zijn best ook wel olie drinkers . en hun fameuze dsg versnellingsbak daar is het laatste ook nog niet van gezegd .

                              over degelijkheid zou ik het dan niet hebben daar gaan starters alternatoren en vliegwielen ook aan kapot . juist hetzelfde als opel vw ford fiat mercedes en noem maar op . tegen woordig wordt alles gemaakt om na tijd stuk te gaan .

                              mijn advies is de insignia is een mooie betrouwbare wagen . en ik zelf heb er nu al 82dkm op zitten met mijn 2.0 130pk diesel en nog niks voor gehad juist onderhoud en eerste set 20 ” banden op 60dkm

                              mijn mening op vw de golf 4 was een succes auto . met wat verjongings kuur zitten we nu al op golf 6 of passat of jetta .

                              #18114546
                              jan350
                                Lid sinds:
                                6 May 2012

                                Ik heb één van de eerste Insignia’s en heb er nu na 4 jaar ruim 107000 km mee gereden. En ik moet zeggen dat ik er nog steeds met heel veel plezier mee rondrijd. Qua storingen of kinderziektes heb ik eigenlijk ook bijzonder weinig te melden. Ik heb in het verleden 5x een nieuwe Volkswagen gereden en die waren qua onderhoud veel duurder dan de Insignia die ik nu rijd. Het is wel waar dat een Volkswagen iets degelijker in elkaar steekt. Dat zie je vooral bij het dashbord. Maar aan de andere kant is zo’n Insignia toch vele malen mooier dan een Volkswagen en dat maakt voor mij toch ook weer heel veel goed. Het is net als bij een mooie vrouw:
                                Als bij een date een hele mooie vrouw tegen je zegt dat ze niet zo goed kan koken zal je misschien toch eerder voor haar kiezen dan voor die ugly die wel goed kan koken…

                                Groeten Jan

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.