Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je reactie.
Zit er wel een montagepunt voor de sensor op de handmatige bak? Of dat ook niet?
In dat laatste geval zal ik iets customs moeten klussen.
Hoi allen,
Zit er in een Corsa D ’07 handgeschakeld ergens een neutraal-sensor bij de versnellingsbak? Of is dat alleen bij automaten het geval?
En zo niet, kan ik er eenvoudig eentje in bouwen?
Dank!
Wat het lijmen van de koplamp betreft zal dit het lichtbeeld niet beïnvloeden. Voor de duidelijkheid, het is niet het plexiglas dat speling heeft, maar de armatuur zelf. Daarvan is (vermoedelijk) 1 van de 3 of 4 clipjes gebroken, waardoor 1 uiteinde van de hele armatuur zo’n 5mm heen en weer kan bewegen. Ik wilde dit tijdelijk oplossen door binnenin het motorruim met een kwak hete lijm de armatuur aan een plastic stuk waar de lamp tegenaanligt vast te lijmen. Dat zou de speling verhelpen, maar de kwak hete lijm zul je dan wel zien zitten. Wat je “gebeund” zou kunnen noemen. Maar vast is vast lijkt mij.
Wat de “witte knipperlichten” betreft. Dus als ik het goed begrijp is afrafelende verf op het lampje niet perse reden tot afkeur, als het afgegeven licht maar voor “oranje” door kan? Want dan snap ik echt niet waarom hij afgekeurd is. Zeker gezien het de voorkant is die blijkbaar “gewoon” wit mag zijn. Ik ga maandag voor de herkeuring. Zal het dan eens vragen.
Ook mijn ruitenwissers voor zijn afgekeurd wegens “uitgedroogd” en “strepen nalatend”. Gisteren nieuwe gekocht. Maar toen ik ze wilde monteren zag ik amper verschil qua rubber tussen oud en nieuw. En ook de vermeende streepvorming zie ik niet bij testen.
Al met al zegt mijn gevoel dat er een beetje gemierenneukt wordt, maargoed. Volgend jaar maar weer gewoon naar mijn vaste garage voor de keuring.
Update:
Accu:
Oke, mea culpa. Nu ik er wat beter naar gekeken heb zat de accu inderdaad niet heel “deugdelijk” vast. Er zat een soort (origineel) adapterstukje onderin de accubak, waardoor de accu iets hoger lag en de onderste randen van de accu niet goed onder de houder gehaakt zaten. Adaptertje weggehaald, accu netjes onder de rand geschoven. En zit nu muurvast.
Knipperlichten voor:
Ik zie nu door het plexiglas heen dat de verf op de lampjes gebarsten is en aan het rafelen is. De afgegeven kleur vind ik echter nog steeds veel meer oranje dan wit.
Zou het kunnen dat de afkeur komt omdat het model koplamp (Corsa D) een beetje naar achteren loopt waardoor je het knipperlicht vanaf de zijkant bekeken nog steeds kunt zien? Al is dit volgens mij bij de meeste auto’s zo.
Koplamp zit los:
Net bekeken hoe ik dit kan fixen. Zal inderdaad de hele bumper moeten demonteren… =(
Mag ik voor de apk “gewoon” met hotglue de lamp tijdelijk vastlijmen? Of zal dat niet als “deugdelijk” gezien worden denken jullie?
[quote quote=18487015]Koplamp moet vast zitten. Achterliggende gedachte is dat als hij los zit het beeld verplaatst en dus verblindend kan zijn.[/quote]
Dat klinkt inderdaad logisch. Maar zou het dan niet logischer zijn om bij de test van het lichtbeeld te kijken of het lichtbeeld oké blijft in beide uitersten van de speling, ipv afkeuren op de speling zelf?
Dank, gaat lukken. Al kijk ik bij deze temperaturen wel al een beetje op tegen het demonteren van de bumper om de koplamp “deugdelijk” :applause02: vast te zetten.
Update:
Oke, ik heb nu “het grote apk handboek van 300 pagina’s” gevonden.
Over zowel de accu als de koplamp staat er alleen dat deze “deugdelijk” bevestigd moeten zijn. That’s it. Over subjectiviteit gesproken… :rolling:. Dus dat helpt me ook niet veel verder helaas.
Ik zal morgen een filmpje maken van de accu en koplamp. Ben benieuwd wat men (liefst keurmeesters) ervan vindt.
Hi, bedankt voor je reactie.
Ja, dat ze accu “vast” moet zitten is ook het enige dat ik online kon vinden. Maar “vast” is een vrij subjectief begrip. Je zou denken dat die eis ergens specifieker gespecificeerd is, zoals bijvoorbeeld “mag maximaal 5mm deflecteren bij 10kg aan uitgeoefende kracht”.
De koplamp idem. Betekent “vast” dat ie er niet af mag kunnen vallen, of dat ie (helemaal) spelingsvrij moet zijn?
De knipperlichten zal ik inderdaad gewoon vervangen en bij de herkeuring eens vragen waarom ze afgekeurd waren (gezien knipperlichten aan de voorkant volgens rdw website ook wit mogen zijn).
En de accu zal ik er denk ik uithalen en een stugger stuk karton, schuim of hout onder leggen.
Beste Corsa rijders! Hierbij mijn eerste bericht op het forum.
Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een nieuwe auto en twee weken geleden heb ik besloten dat het een 5-deurs D Corsa wordt met minimaal een 1.2 motor. Als er 1.0 rijders zijn die van mening zijn dat een 1.0 niet “irritant” underpowered is hoor ik die ervaringen graag.
Het korte vraagje dat ik heb gaat over handsfree bellen met de originele CD30MP3 i.c.m. stuurbediening. Ik heb uit een ander topic begrepen dat dit in principe wel kan als je een CD30MP3 en een groot boordcomputerscherm (GID?) hebt, maar dat je een UHP4 module + microfoon toe moet voegen en wat moet solderen aan de radiokabelboom. Verder moet daarna de autosoftware worden aangepast.
In het specifiek is de eerste vraag of dit tot zover klopt. De tweede vraag is of de boel een beetje goed werkt eenmaal voltooid. Ik ben nu een 20 euro bluetoothradio gewend met “handsfree functie” in een lawaaiige (oude) auto. Maar je moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken. Is de belbeleving in een Corsa D een beetje vergelijkbaar met wat ik meemaak bij collega’s met nieuwe leasebakken?
Alvast bedankt allen! En als jullie een leuke D Corsa zien of hebben van max 3K met GID, dan hoor ik dat ook graag!
-
AuteurBerichten