Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
opgelost door een smal stukje hout onder de rail geschoven te hebben. Geen geklapper meer :happy02:
Bedoel je loshalen van de hele stoel is maar 2 min werk?
En waar bedoel je dan tape omheen doen? :applause02:
Is er dan een manier om dat evt op die gehaakte manier ook bij te stellen?
Opgelost door waar de pijl zit bij de geleiding 2 dunne stukjes hout te zetten. Bekleding wat plat gedrukt zodat er geen weerstand meer is. Geen gebonk meer.
Had het liefst de bout voor voren gevonden maarja dan maar creatief zo de speling blokkeren
Hi,
Oke, misschien was mijn post iets te vaag. Ik heb vandaag nog eens gekeken. Aangezien het geluid er niet is wanneer iemand naast me zit, heb ik net eens aan de stoel gerammel (van beneden af) als er niemand in zit en dan hoor ik het. Vooral als je dit aan de binnenkant doet (naast de poke).
Ik heb de bouten aan de onderkant van de stoel, waarmee die in de geleiding zit goed aangedraaid, maar die zaten eigenlijk muurvast.
Toen ben ik gaan kijken naar de torx bouten waarmee die aan het (volgens mij) frame aan de onderkant zit. De torx bouten aan de achterkant zaten vast, maar achteren hoor ik ook geen geluid. Alleen toen wilde ik aan de voorkant de bouten vaster draaien, echter zie je hier nergens de koppen!
Kan het zijn dat ik de hele bekleding daar weg moet halen op die koppen van de schroeven te kunnen zien? Want zoals ik kan oordelen zit het het hem echt niet in de stoel zelf, maar in de ophangen waarmee die aan de voorkant dus vastgeschroefd zit aan het frame. Ik ben dus eigenlijk naar zo’n zelfde torx op zoek die achteren zit, maar dan ook voren.
Zou echt top zijn als iemand hier een hint voor kan geven of handleiding om stoel te monteren. Zie foto’s waar ik probeer duidelijk te maken welk deel het nou is.
[quote quote=18386120]Het gefluid hoor ik alleen bij het optrekken. Moet ik me zorgen maken om het gefluid of ben ik me nu aan het aanstellen? De gele management lampje was bij mij na een tijdje ook weer weg. Zelf heb ik een opel astra 1.6 cdti 110pk uit 2014. Wat die vriend van me vertelde, is dat de noodloop gewoon uit veiligheid is om de motor niet te beschadigen. Kan dat ook bij jou het geval zijn?[/quote]
Ik denk idd dat het bij mij ook noodloop uit veiligheid was. Het was immers bijna 40 graden buiten en zon stond hele dag erop. Denk dus wat overhit.
Jij hoeft je geen zorgen te maken. Al helemaal niet als het een diesel is. Dan hoor je dat fluiten sowieso enorm goed bij optrekken
[quote quote=18386112]Ik heb deze melding ook en het komt en gaat weer weg. Via de dealer niet echt iets kunnen vinden. maar laatst een noodloop gehad waardoor ik even op de vluchtstrook ging staan, aangezien het vermogen wegviel. Auto uit gezet en later weer gestart. En ja, ik kon gewoon weer verder rijden en sinds heden geen last meer gehad. Ik ben toen naar een vriend van me geweest (heeft een autogarage) en via hem laten uitlezen. Ik kwam uit op 2 foutmeldingen. De P0181 (Brandstof-temperatuursensor) en de P0299 (Laaddruk). Ik hoor wel een lichte gefluid wanneer ik optrek. Ik weet niet of jij hetzelfde probleem hebt, maar misschien kan het hetzelfde zijn als wat ik heb.[/quote]
Licht fluitje heb ik ook sinds ik hem heb, anderhalf jaar al dus. Dit is volgens mij de turbo, hoor je wel vaker…
Dat andere heb ik niet. Verder ook nooit storingen uit kunnen lezen (heb zelf odb lezer)
[quote quote=18384990]heb ik nu ook vreemd genoeg ook met het warme weer 36 graden hij blijft wel rijden mis inderdaad wat vermogen volgende dag eerst weer goed leek het maar toch weer de melding…….. [/quote]
Ik heb het daarna nooit meer gehad gelukkig. Heb daarna wel een keer de waterpomp moeten vervangen, omdat deze gescheurd/lek was. Wellicht dat het daardoor opgelost was, anders weet ik het ook niet. Gelukkig geen last meer van gehad.
Mensen, het was de waterpomp. Heb nog eens e.e.a. bekeken, motorophanging/beugel iets vrijgemaakt en daar zag ik bij de waterpomp druppelen tijdens het draaien van de motor.
Ik heb de nieuwe waterpomp inmiddels besteld. Zal goed komen :applause02:
[quote quote=18371584]Als je voor de auto staat en het is links (bijrijderskant) dan is het hoogstwaarschijnlijk je waterpomp. Als die lekt dan is ie meestal op en kan hij vastlopen. Als hij door je distributie wordt aangedreven kan je ook een kleprevisie gaan doen. Als het de waterpomp is zou ik het zo snel mogelijk doen en de distributie ook. Ik zou er niet meer mee rijden of naar de garage alleen.[/quote]
Sorry, dan verkeerd verwoord. Vanuit binnen was het gezien. Als ik voor de auto sta, is het rechts (dus bestuurderskant). Vanmorgen lag er weer een minimaal plasje.
Ik heb geen distririem, maar ketting… maarja dan kan het alsnog de waterpomp zijn natuurlijk, hoewel het dus wel de andere kant voren in de auto is… Komt het dan toch van de leidingen?
[quote quote=18371561]Aan welke kant vd auto zie je koelvloeistof lopen, als je ervoor staat? 1 jaar terug had een forum lid hetzelfde bleek het het thermostaathuis te zijn. Je kan de zoekfunctie gebruiken, en dan astra koelvloeistof lekkage.[/quote]
vanuit de bestuurderskant gezien is het linksvoren, daar leek ook een plasje te liggen vanmorgen…
Ik heb nu eens ff streepje gezet wat de stand nu is. Morgenvroeg voordat ik naar werk ga eens ff snel kijken of die weer gedaald is.
[quote quote=18371569]Verlies je veel koelvloeistof per dag of over een langere tijd. Als het het laatste is kan je ook lekkage hebben bij de turbo. Bij mijn vorige cascada had deze ook daar een zeer kleine lekkage. pas na 2 uur op druk te hebben gezet begon bij daar te lekken en was nauwlijks zichtbaar. Laat je systeem afpersen das de enige manier om er achter te komen[/quote]
is pas de eerste keer dat ie nu echt leeg was, na bijna een jaar… maar wat ik al zei, bij mn ibiza was dit pas na 8 jaar zo.. echt heel raar.
Is dat afpersen duur of veel werk? Kan ik natuurlijk zelf niet, vast weer speciaal gereedschap voor nodig.
Misschien toch maar voor deze keer naar de garage. Kan helaas niet altijd alles zelf doen.
Ik wilde eigenlijk sowieso een keer de waterpomp vervangen. Niet alleen nu omdat ik lees dat die vaak ook gaat lekken, maar ook dat die natuurlijk slijt en na 110.000 km mag dat wellicht een keer? Is alleen weer lastig kiezen welke. Zoveel keuze bij mister-auto, met en zonder pakking, multiriem e.d. (heb geen distririem maar ketting).
Hi,
ik wil graag van mijn Astra J 1.4 Turbo uit 2013 de draagarmrubbers en stabilisatorstang voren vervangen, omdat ik daar gebonk hoor.
Kost niet zo heel veel, en wil het gokje wagen, maar er staan TIG soorten op. Om onnodige kosten te voorkomen kan iemand mij aangeven welke ik voor mijn model nodig heb?
Ik denk deze:
Stabilisatorstang TRW Ref: JTS644 € 16.35
Draagarmrubber MOOG Ref: OP-SB-10570 (€ 28.85):happy02:
[quote quote=18368775]Dit probleem heb ik ook gehad! Dringende service nodig. Motor vermogen beperkt. Ik heb de auto uitgelezen terwijl hij geen fout aan gaf en ja mijn turbo. Maar toen ik de melding kreeg, kon ik nog tot huis rijden en daarna kwam ik niet vooruit. Wat kan dat zijn als de auto niet meer vooruit komt?[/quote]
Ik heb het tot nu toe niet meer gehad. Lijkt een software fout… bugje.
Ik dacht eerst dat het door het chippen kwam, maar als er meer mensen last hebben denk ik dat de turbo zich o pdat moment even verslikt.
vermogen weg is typisch voorbeeld van turbo die niet meer werkt.
Ik merk qua rijden ook niks, wel merk ik dat het verbruik ineens van gemiddeld 6,9-7:100 naar 7,3/7,4:100 is gegaan… dat baart me wel zorgen
Niemand dus? :-o
-
AuteurBerichten