[ASTRA J] Melding dringend onderhoud nodig

Forumindex Forums Modellen Astra [ASTRA J] Melding dringend onderhoud nodig

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367644
    insaneclown
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 July 2019

      Hoi,

      Sinds 3 maanden een Astra J Turbo uit 2013 (140 PK). Tot nu toe probleem rondgereden, echter vandaag (of het met de hitte van 37 graden te maken had weet ik niet) kreeg ik ineens bij het snelweg oprijden een stotter en daarop volgend een melding ”voertuig dringend service nodig”. Vanaf dat moment werkte de turbo niet meer. Auto reed wel gewoon, geen management lampje aan e.d. maar vermogen was beperkt.  Moet erbij zeggen dat ik na 3 minuten op de snelweg zit, dus warm rijden zit er niet in, maar ik trek hem nooit met koude motor (hoewel koud in 37 graden… haha) flink door.

      Thuis aangekomen (na 15 km) motor uitgezet, even gewacht en weer gestart. Leek weer OK, en stukje gereden, ja de turbo deed het weer. (niet te missen).

      Daarna ODB2 lezer eraan gehangen, echter gaf geen melding. Logisch denk ik ook, want het management lampje was n.b. niet aan gegaan.

      Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb alle slangen bij de radiator e.d. gecontroleerd en ik zie ook dat mensen zeggen dat dit de koel sensor kan zijn, en dat de fan dan aanslaat, maar waarom stopt de turbo er dan mee? beveiliging?

      Benieuwd of jullie hier meer ervaring mee hebben :)

      #18367711
      insaneclown
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 July 2019

        Niemand dus? :-o

        #18367724
        juruca
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2005

          Ik heb de melding zo nu dan ook.

          Helaas weet ik ook niet wat ik er mee moet !

          Merk ook geen verschil in de auto.

          Voor mij is het alarm accepteren en klaar… :unsure:

           

           

           

           
          <p style=”text-align: right;”></p>

          #18367727
          insaneclown
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 July 2019

            Ik merk qua rijden ook niks, wel merk ik dat het verbruik ineens van gemiddeld 6,9-7:100   naar 7,3/7,4:100 is gegaan… dat baart me wel zorgen

            #18367731
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              laat hem eens met een goed uitlees apparaat uitlezen, hij slaat altijd wat op als hij die melding gegeven heeft

              #18367747
              juruca
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 January 2005

                <p style=”text-align: left;”>Maar wat bedoel je met een goed uitlees apparaat ?</p>
                Alleen vd opel dealer ?

                 

                #18367748
                dark-divx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 November 2005

                  is een algemene fout.
                  Ik heb het onlangs ook gehad, maar bij mij was er een gloeikaars defect ;) Iets wat bij de uwe dus niet kan.

                  #18368775
                  Madridista013
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2019

                    Dit probleem heb ik ook gehad! Dringende service nodig. Motor vermogen beperkt. Ik heb de auto uitgelezen terwijl hij geen fout aan gaf en ja mijn turbo. Maar toen ik de melding kreeg, kon ik nog tot huis rijden en daarna kwam ik niet vooruit. Wat kan dat zijn als de auto niet meer vooruit komt?

                     

                    #18368862
                    insaneclown
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 July 2019

                      [quote quote=18368775]Dit probleem heb ik ook gehad! Dringende service nodig. Motor vermogen beperkt. Ik heb de auto uitgelezen terwijl hij geen fout aan gaf en ja mijn turbo. Maar toen ik de melding kreeg, kon ik nog tot huis rijden en daarna kwam ik niet vooruit. Wat kan dat zijn als de auto niet meer vooruit komt?[/quote]

                       

                      Ik heb het tot nu toe niet meer gehad. Lijkt een software fout… bugje.

                      Ik dacht eerst dat het door het chippen kwam, maar als er meer mensen last hebben denk ik dat de turbo zich o pdat moment even verslikt.

                      vermogen weg is typisch voorbeeld van turbo die niet meer werkt.

                      #18384990
                      foxsox
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2018

                        heb ik nu ook vreemd genoeg ook met het warme weer 36 graden hij blijft wel rijden mis inderdaad wat vermogen volgende dag eerst weer goed leek het maar toch weer de melding……..

                        :help:

                        #18385014
                        insaneclown
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 July 2019

                          [quote quote=18384990]heb ik nu ook vreemd genoeg ook met het warme weer 36 graden hij blijft wel rijden mis inderdaad wat vermogen volgende dag eerst weer goed leek het maar toch weer de melding…….. :help:[/quote]

                           

                          Ik heb het daarna nooit meer gehad gelukkig. Heb daarna wel een keer de waterpomp moeten vervangen, omdat deze gescheurd/lek was. Wellicht dat het daardoor opgelost was, anders weet ik het ook niet. Gelukkig geen last meer van gehad.

                          #18386112
                          Ghalil Kissami
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 August 2020

                            Ik heb deze melding ook en het komt en gaat weer weg. Via de dealer niet echt iets kunnen vinden. maar laatst een noodloop gehad waardoor ik even op de vluchtstrook ging staan, aangezien het vermogen wegviel. Auto uit gezet en later weer gestart. En ja, ik kon gewoon weer verder rijden en sinds heden geen last meer gehad. Ik ben toen naar een vriend van me geweest (heeft een autogarage) en via hem laten uitlezen. Ik kwam uit op 2 foutmeldingen. De P0181 (Brandstof-temperatuursensor) en de P0299 (Laaddruk). Ik hoor wel een lichte gefluid wanneer ik optrek. Ik weet niet of jij hetzelfde probleem hebt, maar misschien kan het hetzelfde zijn als wat ik heb.

                            #18386115
                            insaneclown
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 July 2019

                              [quote quote=18386112]Ik heb deze melding ook en het komt en gaat weer weg. Via de dealer niet echt iets kunnen vinden. maar laatst een noodloop gehad waardoor ik even op de vluchtstrook ging staan, aangezien het vermogen wegviel. Auto uit gezet en later weer gestart. En ja, ik kon gewoon weer verder rijden en sinds heden geen last meer gehad. Ik ben toen naar een vriend van me geweest (heeft een autogarage) en via hem laten uitlezen. Ik kwam uit op 2 foutmeldingen. De P0181 (Brandstof-temperatuursensor) en de P0299 (Laaddruk). Ik hoor wel een lichte gefluid wanneer ik optrek. Ik weet niet of jij hetzelfde probleem hebt, maar misschien kan het hetzelfde zijn als wat ik heb.[/quote]

                               

                              Licht fluitje heb ik ook sinds ik hem heb, anderhalf jaar al dus. Dit is volgens mij de turbo, hoor je wel vaker…

                               

                              Dat andere heb ik niet. Verder ook nooit storingen uit kunnen lezen (heb zelf odb lezer)

                              #18386120
                              Ghalil Kissami
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 August 2020

                                Het gefluid hoor ik alleen bij het optrekken. Moet ik me zorgen maken om het gefluid of ben ik me nu aan het aanstellen? De gele management lampje was bij mij na een tijdje ook weer weg. Zelf heb ik een opel astra 1.6 cdti 110pk uit 2014.

                                Wat die vriend van me vertelde, is dat de noodloop gewoon uit veiligheid is om de motor niet te beschadigen. Kan dat ook bij jou het geval zijn?

                                 

                                #18386124
                                insaneclown
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 July 2019

                                  [quote quote=18386120]Het gefluid hoor ik alleen bij het optrekken. Moet ik me zorgen maken om het gefluid of ben ik me nu aan het aanstellen? De gele management lampje was bij mij na een tijdje ook weer weg. Zelf heb ik een opel astra 1.6 cdti 110pk uit 2014. Wat die vriend van me vertelde, is dat de noodloop gewoon uit veiligheid is om de motor niet te beschadigen. Kan dat ook bij jou het geval zijn?[/quote]

                                   

                                  Ik denk idd dat het bij mij ook noodloop uit veiligheid was. Het was immers bijna 40 graden buiten en zon stond hele dag erop. Denk dus wat overhit.

                                  Jij hoeft je geen zorgen te maken. Al helemaal niet als het een diesel is. Dan hoor je dat fluiten sowieso enorm goed bij optrekken

                                  #18386126
                                  Ghalil Kissami
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 August 2020

                                    Oke, dan. :applause02:

                                    Ik ga zelf even een topic openen en kijken of iemand mij kan helpen met de 2 meldingen die ik heb.

                                    #18388248
                                    foxsox
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 December 2018

                                      was bij mij ook het geval en bij de garage hadden ze het al eens eerder gehad ,,was bij mij een scheurtje in de turbo klep waardoor er druk verlies optreed ” deze is vervangen en rijd weer als van ouds. Normaal vervangen ze de hele  turbo bij mij een vervanging klephuis van een andere er op gekomen. als je de lamdasonde er uit haalt kunnen ze er met een camera in om te zien of dit ook bij jouw het geval is….. B-)

                                      #18388442
                                      Bart…
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 March 2019

                                        Ja komt vaker voor het compressorhuis scheurt dan vanaf de wastegate klep. Storing komt er inderdaad niet altijd meteen in.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.