Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb eventueel een plat 1.6 vliegwiel voor je liggen
@kendirven wrote:
Die bleken wel dicht het is de kering zelf blijkbaar
Gr ken
dus je hebt geen kit gebruikt maar het is wel dicht?
@kendirven wrote:
goed ga ik morgen een checken nu was ik aan het denken je hebt aan de versnellingsbbak kant carterpan twee kanaaltjes in de schelp die ronde de krukas kering komt en hier zat kit tussen toen ik het uit elkaar hield maar deze heb ik verwijderd dacht die die daar niet hoorde het zal hier toch niet aan liggen ?
Gr ken d
daar ligt het dus wel aan, in die 2 gleufjes van de lagerkap hoort kit te zitten anders gaat ie daar olie lekken
ik heb nog een wegcorsa staan zonder motor, ik heb zelf ook nog midland hotrod gereden met corsa A. alleen van een tweeliter motor ben ik persoonlijk geen voorstander
fusees van de jongere b corsa’s zijn iets anders
stuurhuizen passen wel
het verschil in aandrijfassen is enkele cm
als je de draagarmen verlengt, zal je ook de stuurstangen moeten verlengen of langere monteren.
en je schokbrekers zal je dan ook naar buiten moeten verzetten anders komt je wiel er niet meer recht onder te staande x1.4sz is geen vrijloper, maar zoals eerder gezegd kan de schade nog wel meevallen
@stoppelflieger wrote:
Wacht ffe…..
Dus je moet dan op de testbank met een laptop en een bak met sproeiers :cry
setje 40mm gasklephuizen kosten de wereld niet.
Das veel beter als die rommel dat elke keer verloopt etc.nogal een werk ook een paar sproeiers wisselen
oliepomp van een 1.3s heb ik liggen
makkelijkste is inderdaad de cassette’s wisselen aapje
het 1.2 vliegwiel past er op, maar de starter zit dan te ver van je vliegwiel, dus de starter slaat dan wel in bij starten maar grijpt niet in je vliegwiel. dus nee het zal niet werken
kop en blok passen iig op elkaar, de compressieverhouding gaat omhoog door de vlakke zuigers van de 1.6XE, maar hoeveel dat weet ik niet. ik weet wel dat het al eerder gebruikt is deze combinatie
@corsaboy wrote:
homokineten aan de wielzijde wel.
Aan de bak kant zit er verschil. Een GSI heeft namelijk andere assen en andere homokineten aan de bak kantbij niet gsi assen kan je de homokineten aan de bak kant ook overzetten
nee, die van een b zijn iets langer. homokineten kun je wel overzetten
cassettes van een f13 5bak en f15 passen zonder aanpassingen in de behuizing van een f10 4bak, al vele malen gedaan zonder problemen
schakelhoedje van de 5bak mee overzetten inderdaad19 maart 2013 om 08:38 In reactie op: verschil trek stang, stabistang, verschil 1.2 en gsi?? #18117568@Haasje17 wrote:
De trekstangen zijn de kunststof stangen de stabistang is de stang waar de kunstof stangen aan zitten verbonden. (stalen stang onder het subframe)
de trekstangen zijn dus echt niet van kunstof, maar van metaal
@svenv wrote:
ik denk dat de verbrandingskamer enkel bij de 8v verschilt en anders kan het echt niet veel verschil hebben
kop is gewoon gevlaktreken er maar op dat het bij een 16V ook zo is
@svenv wrote:
kop is gewoon gevlakt, denk niet dar er zoveel verschil op zit?
wat is gewoon gevlakt? gewoon een keer om hem vlak te hebben of maximaal gevlakt om een hoge compressieverhouding te creeeren?
@axel wrote:
Komt zeker door de grotere verbrandingskamer van de 1.6 kop, dat je een lagere compressie krijgt.
inderdaad
@svenv wrote:
er ligt een cilinderkop op van een x16xe deze kanale zouden iets groter zijn. van aan de gasklep tot filter (sport filter) is een grotere diameter buis gemonteert, en een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er ook op ik zoek een beetje het zelfde vermoge of iets meer al men x16xe (is voor de autocross)
dus je hebt een kop van een X1.6XE op een X1.4XE gelegd? is die nog gevlakt of is die standaard gebleven?
als die nog standaard is heb je nu een lagere compressieverhouding,en een lagere compressieverhouding is vermogensverlies@McKaamos wrote:
Ik zou lekker een nokken-as nemen.
Goedkoper en niet te zien bij een inspectie.Mtech heeft er al een voor 270 euro. http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=600315&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dan kan je de nokkenas net zo goed bij catcams halen want daar haalt m-tech ze ook.
vind het trouwens toch al niet zo’n spectaculair ding, als je weet dat een bepaald type 1.4NV al een zelfde noklift heeft als deze sportnokkenas@Aapje wrote:
@wim-v6 wrote:
eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt…
Willem
Ik wil best met de meetlat m’n revisie c16se eens uittesten, maar ik ga ‘m niet laten stuk lopen :D
ik heb een nokkenas met huis is even gemonteerd op een 1.6SE kop en de nokkenas op full lift gezet en dan komt de klep net niet onder de kop uit.
dus zou het een vrijloper zijn als je de dikte van de pakking nog meerekend, echter garandeer ik dit niet 100% zeker, als in een andere kop de zittingen is iets minder diep zouden zitten, of als de kop al eens gevlakt is geweest bv.is idd met een zeer korte slag de 1.2st
de 1.3s en de c1.3n hebben ook klepuitsparingen
de c1.4se nieten dat de 1.2st een vrijloper is komt mede doordat er klepuitsparingen zitten boven in de zuiger
nee, de c1.4nz is geen vrijloper
@trashmetal wrote:
:thumb niet duur ook
@Aapje wrote:
Precies corsa14slow, 1 gevalletje van veel geluk hebben zegt niet meteen dat het vrijlopers zijn. Wil er minimaal een paar mee zien voor ik zoiets keihard ga roepen zoals trashmetal.
Heb het nog even opgezocht, ons miracel met de glazenbol wim-v6 zegt het ook.
ook willem zn glazen bol heeft het wel eens fout
allemaal aannames zonder zelf te kijken, jammer
N motoren lopen vrij S motoren niet
N motoren hebben komzuigers, S motoren plat…..bij S motoren zijn er wel vrijlopers, de 1.2s en 1.3s in ieder geval, heel zeker weten. en het zijn ook geen platte zuigers
-
AuteurBerichten