swap van 1.4 SZ naar 1.4 SE

Forumindex Forums Modellen Corsa swap van 1.4 SZ naar 1.4 SE

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255038
    Corsake61
      Lid sinds:
      11 October 2010

      ik zou graag een motorswap van 1.4SZ naar 1.4 SE doe,gaat dit zonder problemen of niet.
      Waar moet ik opletten en/of mee overzetten?

      #18102453
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Benzinepomp
        Kabelboom
        Inlaatspruitstuk
        ECU

        Ben vast nog iets vergeten.
        Blokken en koppen zijn hetzelfde, alleen misschien nokkenassen niet.

        #18102454
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Afhankelijk van bouwjaar ook sleutels en sloten van de auto waar de motor/ECU uit kwam.
          Anders zit je met de startonderbreker/transponder die roet in het eten gooien.
          Als je de motor van een model met transponder in eentje stopt die dat nog niet heeft, moet je ook de interieurkabelboom hebben en de transponder-ring bij het slot.

          Maargoed, dure grap en veel gedonder voor een paar PKtjes meer, die je ook nog eens problemen op kunnen leveren bij de keuring… Tenminste, je bent een belg, als ik zo het kenteken van je huidige waggie zie…
          Denk dat je hetzelfde resultaat wel kan halen met een snelle nokken-as en het afknijpen/restrictie van de benzineretour leiding…

          Ik denk dat je veel beter deze Corsa kan verkopen en er een met een C14SE voor terug kan kopen. Scheelt kosten en werk.
          Zelfs wisselen naar een GSi is goedkoper…

          #18102455
          Corsake61
            Lid sinds:
            11 October 2010

            ok,thnx voor de info maar hij staat al een week of 3 te koop.Had ook al gedacht aan een 1.6 SZ(R) erin te swappen maar inderdaad in dit APELAND(Belgie) mag niets.
            Had mijn oog laten vallen op een Vec i500,maar die eigenaar heeft hem 3 weken geleden total loss gereden.En nu uitkijken naar een Omega 2.5 V6 benzine.Indien ik niets vind,dan alsnog een swap.
            Mijn Corsa is een 1.4SZ 9/1998

            #18102456
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Ik zou lekker een nokken-as nemen.
              Goedkoper en niet te zien bij een inspectie.

              Mtech heeft er al een voor 270 euro. http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=600315&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18102457
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                ombouwen is niet heeel veel werk hoor maar de regels in Belgie maken het nu eenmaal onmogelijk (om legaal te blijven)
                een X16SZ kan wel, moet je alleen de motorcode weghalen en jou motorcode inslaan, geen :agent die dat zo 1-2-3 ziet :thumb

                #18102458
                insane31
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2009

                  @McKaamos wrote:

                  Ik zou lekker een nokken-as nemen.
                  Goedkoper en niet te zien bij een inspectie.

                  Mtech heeft er al een voor 270 euro. http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=600315&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  dan kan je de nokkenas net zo goed bij catcams halen want daar haalt m-tech ze ook.
                  vind het trouwens toch al niet zo’n spectaculair ding, als je weet dat een bepaald type 1.4NV al een zelfde noklift heeft als deze sportnokkenas

                  #18102459
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    60pk tov 82pk lijkt mij een aardige vermogens winst.

                    En dat ga je met een nokkenasje in de NZ echt niet halen, die motoren moet je niet tunen.

                    Je hoeft trouwens geen SE te nemen, kan ook de gehele inlaatspruitstuk, kabelboom etc van een GSi 8klepper nemen.

                    #18102460
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ken trouwens de regels niet in Belgie, maar de 14SE is daar toch ook gewoon geleverd in een Corsa B.
                      Dan kan je hem toch herkeuren op basis van een bestaande type goedkeuring?

                      #18102461
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        het is zeker een vermogen verbetering, maar idd.
                        Onderblokken zijn volgens mij het zelfde op de zuigers en kop na…

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.