Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Calibra weer opgehaald bij Frank Janssen.
– APK gekeurd
– Oliedruk sensor vervangen ivm lekkage
– Hoofdlagerkap vliegwielzijde gedemonteerd en opnieuw afgedicht
– Nieuwe bouten tbv hoofdlagerkap
– Nieuwe krukaskeerring aan vliegwielzijde
– Nieuwe carterpakking met aangevulkaniseerde carterplaat
– Nieuwe vliegwielbouten
– Nieuwe drukgroepbouten
– Nieuwe pakkingolieaanzuigbuis
– Olie ververst (Fuchs Titan Supersyn 5w40) en oliefilter vervangen
– Nieuwe schijven tussen subframe en chassis thv achterste draagarm bevestigingspunten (zaten geen schijven tussen)
– Tussenbakolie vervangen
– Versnellingsbakolie vervangen
– Nieuwe dichting olievuldop
– Voorveerpoten gedemonteerd en houders van ABS sensoren uitgeboord en vet tussen raakvlakken ivm oxidatie van de houders
– Nieuwe boutjes tbv abs sensorhouders
– ABS sensor en houder linksvoor vervangen ivm defecte sensor, welke door oxidatie tegen de tandkrans heeft gelopen
– ABS sensor links achter vervangen
– Girling remklauwen en houders vooras gemonteerd
– Nieuwe geboorde sport remschijven 300x28mm aan vooras gemonteerd
– Nieuwe remblokken aan vooras
– Remolie vervangen
– Remleidingen aan draagarmen achterzijde ingespoten met vet (preventie tegen verdere oxidatie)
– ABS stuurapparaat vervangen en kabelboom aangepast ivm ombouw naar elektronische km teller
– Elektronische km teller ingebouwd
– Boordcomputer geprogrammeerd naar elektronische km teller
– Aan de voorzijde 0.5mm spoorverbreders moeten toepassen met verlengde wielbouten omdat de originele velgen net iets raakten aan de remklauwen
– Krimpverbinding van stuurbekrachtigingsslang tussen reservoir en leiding naar pomp verwijderd en voorzien van slangklem ivm lekkage
– Voorste en achterste bussen in draagarmen voorzijde rechts en links vervangen
– Fuseekogels linksvoor vervangen
– Spoorstangkogels links en recht voor vervangen
– Flenzen tussen voorpijp en katalysator vervangen door dikke RVS flenzen met schroefdraad omdat de oude helemaal waren weggeroest en niet meer afdichtten
– Uitlaatrubber aan achterdemper vervangen
– Massakabel accu gerepareerd
– Wagen uitgelijnd en wielen aan voorzijde gebalanceerd
– Dynamo vervangenCalibra kan er voorlopig weer tegen aan.
Blijft een genot om er in te rijden.Misschien Frank Janssen vragen. Zijn website kun je evt googlen.
Heeft de mijne ook gelocked.
Kun je misschien vragen hoe het precies zit.Als iemand nog een goede heeft liggen.
Ik ben nog op zoek naar een originele Turbo achterdemper.@Duurt wrote:
volgens mij is die van jou ook echt zwart en die van mij antraciet
wat is nu precies van Irmscher en wat van Zender?Wat je er nu onder hebt. Is van Zender.
Die van Irmscher is bijna hetzelfde. Alleen loopt ie door aan de onderkant. Kan je evt. googlen, is meestal foto van een rode calibra.Klopt Duurt.
Ik had ook de irmscher/zender voor en achter bumpers er op zitten. Heb ze vervangen door originele bumpers met rieger onderlipjes. Zijskirts zijn hetzelfde.@AvB wrote:
Afgelopen vrijdag (11-9-15) bij de Jumbo in Vlaardingen. Rond een uurtje of 14.00 een schitterende zwarte turbo! :thumb :thumb :-D
Klopt, die is van mij.
En ja Ram, ik woon nu in Vlaardingen.Was in Calibra gedeelte iemand met een turbo die een soort gelijk probleem had.
“opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
het motorstoringslampje brand trouwens niet”Bleek luchtmassameter te zijn.
Kan je kijken of dat het probleem is.Turbo te koop.
http://link.marktplaats.nl/m945738889″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hi.
Welkom.
Ik heb een calibra turbo.Was vandaag voorbij de sluizen in Terneuzen.
Reed een rode Calibra mij tegemoet met een oudere heer in. Had hem eerst niet gezien tot ie me seinde met zijn lichten.
Even naar elkaar gezwaaid.
Dit is pas de 2e Calibra die ik zelf ben tegen gekomen in 4 jaar tijd.Ik heb zelf een stage 1 turbo.
Had er een Hurlimann bak inzitten maar na 4 jaar is ie toch kapot gegaan.
Heb de bak nu gelockt, en om eerlijk te zijn merk ik niet echt veel verschil.
je moet hem alleen heel goed uitlijnen of achter lassen, iets met correctie.Frans janssen kan je er veel meer over vertellen.
Heb mijn turbo bij hem in onderhoud en hij heeft ook mijn 4×4 bak gelockt.7 februari 2015 om 16:34 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193083Kan niet wachten tot deze klaar is.
Je bent goed bezig man.Nette Calibra.
Ziet er goed uit.Welkom.
Ben 8 maanden op de DOW geweest als brandwacht.
Nu op vopak in Nieuwdorp.@Duurt wrote:
voor wie nog een Turbo zoekt
http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;Staat deze al niet een tijdje te koop?
Dacht dat ik hem op MP ook al had gezien.morgen Calibra op halen bij frank janssen.
verrichte werkzaamheden:
-Tussenbak gereinigd en gedemonteerd en voorzien van lockingkit (kopelingslamellen waren geheel versleten)
-Grote keerring achterzijde tussenbak vervangen ivm met verkeerde montage van keerring bij vorige wissel tussen bak.
– Hierdoor is ook de slingerring beschadigd. Gebruikte slingerring gemonteerd ivm niet meer leverbaar zijn van nieuwe slingerring.
– Diverse bouten van tussenbak bevestiging vervangen.
– Diverse bouten van homokineet van cardanas aan tussenbak vervangen ivm beschadigde boutkop.
– Hydraulisch systeem van 4×4 uitgebouwd en hydraulische slangen naar stuurbekrachtiging gewijzigd
– 4×4 stuurapparaat uitgebouwd.
– keerringen van aandrijfassen aan versnelingsbak en tussenbak vervangen.
– Nieuwe originele binnenste homokineet aan linker aandrijfas gemonteerd incl. nieuwe ashoes.
– kleppendekselpakking vervangen ivm overmatige olie lekkage.
– O- ringen van ontstekingshuis vervangen ivm overmatige olielekkage
– Fuseekogel rechtsvoor vervangen ivm overmatige speling.
– olie tussenbak vervangen.
– Olie versnellingsbak vervangen.
– Vacuumslangen naar amalvalve verlegd zodat deze netter zitten.
– Diverse kabels onder motorruimte verlegd zodat deze niet doorschuren.
– Juiste rubbers, schijven en busje aan schokdemper linksachter gemonteerd en tevens stofhoes weer juist bevestigd.
– Schokdemper rechtsachter ook voorzien van grotere schijf zodat de demper niet door de rubber drukt en de hoes losgaat.
– Achteruitrijsensor vervangen.
– Bougiekabels, verdelekap en verdelervinger vervangen.
– Motorblok/motorruimte schoongestoomd.
– APK gekeurd t/m 19 december 2015.En dan nog zijn er wat kleine aandachtspunten….
Voor de volgende keer dan!!Ben blij dat de Calibra in orde is en weer kan ophalen.
http://link.marktplaats.nl/m875241847″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Turbo te koop voor de liefhebbers.
Zaten gewoon originele veren en dempers onder, nu met Bilstein B12 kit ligt ie 25mm lager.
Ik heb de Bilstein Pro-line. Met de Sport-Line is het 30 of 35mm.http://link.marktplaats.nl/m832646657″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kan je altijd kijken wat ie hiervoor vraagt.
23 juli 2014 om 04:49 In reactie op: Waar kan je nog een einddemper voor een turbo vinden? #18243392Bedankt voor jullie reacties. Zal kijken bij eps en crooke tuning.
Mvg,
Inayat.
https://www.youtube.com/watch?v=GBFAZ9FghHA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je ziet hem even in beeld 1’46”. van achter maar kenteken duidelijk leesbaar.
http://link.marktplaats.nl/m802516851″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet niet…. maar ik vind het wel wat hebben.
Ziet er op het oog wel netjes uit.@Hans1991 wrote:
Mag ik vragen waarom je eigenlijk voor die rieger voor en achter lip hebt gekozen?
Tenminste, er zat eerst toch een originele complete irmscher set op?Er zat een irmscher 1 set op de eerste set. Deze:
En ik vond de voorbumper niet zo mooi.
Heb voor en achter bumper nog wel liggen, maar van voren vind ik het lelijk.
Toen maar gekozen voor originele voor en achterbumper met rieger lipjes.Voor de Bilstein B12 set
Na de Bilstein B12 set
Drempels zijn nu echt Hell!!
Bijna alles in zijn 1 en meestal schuin erover heen. -
AuteurBerichten