Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je mag ook mijn setje proberen voor €25
Ik heb er geen duur setje in. Geen idee meer welk merk. Maar gewoon een simpel setje. Had eerst een ander setje en daarmee had ik er ook last van. Bleek dat de ballast niet goed werkte. Daarna vervangen voor een andere en daarna had ik er geen last meer van.
Ik heb inmiddels de auto behouden (hij rijdt nog). De velgen+banden (heb nog wel wat stalen velgen liggen) en aftermarket Xenon setje haal ik er iig af. En dan dus idd kijken wat ik ermee ga doen. Hij gaat sowieso weg. Nu even kijken hoe ik het meeste er uit haal. Iemand een idee waar je dit soort schade auto’s kan aanbieden?
18 augustus 2016 om 20:33 In reactie op: Propblemen met aanlopende remmen / kromme schuifbouten #18324322Het ging idd om de schuifbouten van mijn remklauwen. Ik heb de schuifbouten incl rubbers vervangen. Helaas hielp dit niet. Uitwindelijk bleek het het handremmechanisme te zijn dat bleef hangen. Iedere keer dat ik mijn handrem aantrok liep de rem erg aan. Als ik dan een tik met een hamer op het handremgedeelte gaf, dan liep hij opeens een stuk soepeler. Uiteindelijk de gehele remklauw vervangen en het probleem was opgelost.
Thx voor het meedenken.
Het is alweer een tijdje geleden en ik heb in de tussen weinig last van de OpCom fouten gehad dus ben ik niet verder gegaan met het vervangen van de ABS stekker. Tot enkele weken geleden toen ik in Italie. Natuurlijk net op de dag van vertrek terug naar Nederland, toen opeens mijn instrumenten (snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter) het opeens niet meer deden. Gelukkig wist ik van het ABS stekker probleem en heb ik deze stekker maar even losgehaald en weer vastgemaakt. Gelukkig deed toen alles het weer en zijn we verder zonder problemen thuis gekomen. Echter nu heb ik dus toch maar even een “nieuwe” ABS stekker gekocht.
Alleen nu het volgende. Voor het monteren van de stekker heb ik een aantal matterialen en gereedschap nodig alleen kan ik niet zo snel vinden waar ik dit kan halen. Misschien dat iemand hier een idee heeft? Het gaat om een tang om de metalen krimp connectoren te krimpen (GM: MKM-923-32 en MKM-923-34) en textielband (Er staat: De krimpingen met isolatieband fixeren en met textielband omwikkelen).
Iemand dit al eens zelf vervangen en nog tips?
21 mei 2015 om 09:21 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229866Goed bezig! :thumb
Hoop dat het iets uitmaakt. Thumbs crossed!
Hij houdt me stabieler op de weg. Zeker in grote bochten op de snelweg merk ik het. Vroeger deinde mijn achterkant dan meer heen en weer.
Hier een mooie uitleg trouwens: http://www.tuning-gids.nl/verlagingsveren.htm
Ik heb er zelf nu Bilstein B4 onderzitten. De B12 pro kit bevat als ik het goed heb de B6 en daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik kan wel zeggen dat ik de B4 echt een stuk fijner vind rijden dan de standard schokdempers. Maar de B6 zal wat stugger zijn, maar denk nog steeds dat dit wel prima is. Als ik het geld had, dan had ik ook de B12 pro-kit geinstalleerd, maar helaas ging dat mij nu even te ver. Maar mocht je de B12 pro-kit niks vinden, dan ruil je ze toch gewoon tegen mijn B4s? haha ;)
:thumb Thx voor het meedenken/testen Dolby!
Wat je buurman zegt klopt idd. Het is het beste om voor het wegrijden en ook na het rijden de auto even stationair te laten lopen, maar ik merk gewoon verschil in gedrag van de motor in vergelijking met 2 jaar terug. Dus kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.
Ik denk niet dat er iets met de balans assen is aangezien het alleen de eerste +/- 30 sec. Daarna is dat trillen bij het gasgeven weg.
Ja, je hebt gelijk. Flink gassen is idd niet goed, maar ik merk gewoon dat de motor onrustig loopt. Dit was 1,5 jaar geleden niet zo. Dus er is gewoon iets niet helemaal goed. Maar idd flink gassen is ook niet aan te raden op een koude motor. Bij mij begint de auto idd wat hoger +/- 1200 RPM, maar het duurd best lang (als ik stationair de motor laat draaien) totdat hij terug op 1000 RM staat. Kan wel een minuut duren.
@Dolby wrote:
Goed om te horen. :thumb
Zijn de andere problemen die je in een andere forum gedeelte hebt geschreven nu opgelost dan. :D
Nee die problemen zijn nog zeker niet verholpen, maar gelukkig heb ik er niet heel veel last van aangezien ik ‘s ochtend gewoon even 30 sec de motor laat lopen voordat ik weg rij. Ik heb wel wat dingen die ik de komende periode nog wil uitproberen om het te verhelpen. Zoals het meten van mijn brandstof druk. Ik heb nl zo een vermoeden dat de druk wegvalt door bv lekkende injectoren (weet niet of dat kan) of door een defecte brandstofdrukregelaar. Dat zou kunnen verklaren waarom het alleen de eerste x sec dus problemen veroorzaakt. Ook loopt de auto niet perfect stationair en als ik de eerste 10 sec flink gas geef met mijn koppeling ingedrukt dan voel ik de motor schudden. Daarna is dit schudden weg en heb ik dus geen problemen meer. Dus de problemen zijn er nog wel, maar heb de komende tijd nog wel ideeen die ik wil uittesten.
Indien iemand in de buurt van Almere of Bilthoven een meter voor het meten van de brandstof druk heeft en dit voor mij wil meten dan hoor ik dit graag?
Ik hou jullie op de hoogte! : :thumb
Schokdempers gemonteerd. De schokdemper rechts was lek en die rammelde nogal bij droog weer. De rammel is weg en ik kan nu weer ruim 13 maanden door karren aangezien ik hem gelijk maar even APK heb laten keuren. En die Bilsteins zijn perfect! Ik ben weer een blije Vectra rijder!! :D
13 maart 2015 om 16:21 In reactie op: Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE? #18256923@-BlendjuH- wrote:
Probeer anders Leo even :thumb
Ja, ken Leo al. Heb al soms contact met hem. We waren afgelopen winter nog samen op de Opel test dag in Almere. Heb zelf ook een OpCom, maar die werkt niet echt naar behoren. De stekker past al niet echt goed. Ik kijk wel even. k heb dit weekend zowiezo niet zoveel tijd.
13 maart 2015 om 15:00 In reactie op: Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE? #1825692013 maart 2015 om 14:50 In reactie op: Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE? #18256918Ik had toevallig een uurtje terug of zo al een post gedaan in die thread daarover. Maar het gaat dus ietsje beter, maar weet niet zeker of dat daardoor komt of door het onderhoud wat ik nu consequent doe.
Mijn problemen heb ik het volgens mij wel eerder over gehad, maar tot op heden nog geen vinger op kunnen leggen op het onderliggende probleem. De twee belangrijkste problemen die ik nu probeer te verhelpen zijn:
1. Bij het gas loslaten/weer indrukken voel ik een duidelijke schok. Soms heviger dan de andere keer. Maar iig erg irritant.
2. Als mijn auto een aantal uur heeft stilgestaan en ik de auto start en dan niet even wacht met wegrijden, dan houd de auto in. Geen vermogen alsof hij hem veerzopen heeft of geen goede verbranding heeft. Als ik 20-30 sec wacht met wegrijden is er niks aan de hand en doet hij prima.13 maart 2015 om 12:34 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239548Bij mij is het iets beter geworden, maar dat kan ook komen door alle andere dingen/onderhoud dat ik heb gedaan. Zit nog steeds op 1L op 2300 km. Vind ik op zich nog acceptabel voor een 12 jaar oude auto.
Het eerst volgende wat ik zou kunnen proberen is de kleppen seals vervangen, maar dan moet ik net ergens tegen een leuke aanbieding lopen voor die seals en mijn auto even voor wat langere tijd kunnen missen. Daarnaast moet ik dan ergens even wat gereedschap zien te regelen om dit te kunnen doen. Volgens mij is het niet heel lastig om te doen, maar voor en beginnende sleutelaar toch nog een beetje een spannende klus. Dus voor nu laat ik dat nog even voor wat het is.
12 maart 2015 om 14:08 In reactie op: Is er iemand met spare parts te leen voor een Z22SE? #18256916Het probleem is dat ik hem zelf heb geprobeerd uit te lezen met OpCom, maar of mijn OpCom werkt niet echt goed of er is een ander probleem. Daarnaast weet ik eigenlijk niet waar ik in OpCom zou moeten kijken (behalve naar foutcodes) en wat voor waardes ik zou moeten aflezen. Of is er een ergens een bedrijf die dit voor niet al te veel voor mij zou kunnen doen, want bij de dealer zijn ze ook niet echt behulpzaam vind ik.
k, Thx. Goed om te weten. Nu maar hopen dat ze snel binnenkomen.
@speaker wrote:
zat plek voor je ballasten hoor. boven je koplamp passen ze prima
Ja misschien wel genoeg ruimte, maar hoe zet je ze vast dan? Schroeven, Plakken of tierappen? Ben daar niet zo heel handig in dus zit een beetje te zoeken. Veel oppervlakten zijn niet echt rechts dus plakken lijkt me niet al te best.
Ik heb al een aantal weken een Xenon setje liggen die ik wil inbouwen in mijn Vec C1. Heb gisteren even gekeken waar ik die ballasten kwijt kan, maar zie niet echt veel ruimte of bevestigingspunten. Heb jij dit al opgelost?
Ikzelf heb die aangepaste beugels gekocht. Daarmee kan je de lampen met wat gepriegel vastzetten.
30 oktober 2014 om 21:40 In reactie op: chrome signum mistlamp kapjes (kewl pics toegevoegd) #17725166Super! Ondanks een oude thread toch nog erg handig. Was al op zoek naar mooi chroom voor mijn mistlampen. Nu nog even ergens zien te vinden. Tnx!
Gelijk nog maar even een vraagje. Hoe spuit je die onderste strip? Is dat zelf te doen of kan je het beter laten doen?
Ik vroeg dit nl aangezien ik misschien 2 xenon koplampen incl balasten en lampen kan overnemen voor een leuke prijs (wel is het glas stuk van 1 van de lampen, maar deze kan ik wellicht vervangen voor het glas van de koplamp die ik al heb), maar nu ik hoor dat ik ook de sensoren nodig heb en een andere kabelboom zie ik er toch vanaf en ga ik wel voor een aftermarket setje. Thx voor de info.
Oh nog 1 vraagje. Stadslicht is dus als ik het goed heb T10 bij een c1 toch? Past zo iets dan?:
En moet daar dan ook iets tussen om te voorkomen dat mijn boordcomputer een melding geeft?
-
AuteurBerichten