Propblemen met aanlopende remmen / kromme schuifbouten

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Propblemen met aanlopende remmen / kromme schuifbouten

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277616
    Igor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 July 2013

      Ik heb dit weekend mijn schijfremmen + blokken vervangen. Dit was wel weer eens nodig. Nu liep er bij mijn rechterachterwiel iets aan. Dit was goed te horen als ik tussen de 80-100 km/h reed. Echter na het vervangen van de remschijven is dit niet verholpen. Zodra ik de schuifbouten vastdraai loopt de schijf zwaar (alsof hij wordt geklemd. Ik snap dat ze iets mogen aanlopen, maar het is wel een erg groot verschil in vergelijking met de andere schijven. Nu dacht ik dat mijn schuifbouten wellicht krom zouden kunnen zijn (dit ga ik morgenavond controleren). Indien ze krom zijn dan heb ze snel nodig want ik ga van de week al op vakantie dus bestellen via een webshop is niet echt een mogelijkheid. Iemand een idee waar ik ze kan kopen?

      Tevens vroeg ik mij af waarmee de schuifbouten ingesmeerd moeten worden? Ik heb ooit gehoord dat het schroefdraad met kopervet ingesmeerd kan worden, maar wat smeer ik op de bouten zelf? En ook daarvoor dan de vraag: waar haal ik dat snel vandaan?

      #18324319
      Tinus84
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 December 2015

        Ik zou zowieso de schuifbouten niet meer gebruiken, is leuk voor een auto waar je van en naar een evenement rijd maar niet voor dagelijks verkeer. Het kan zijn dat de schijf niet goed op de naaf zit. Of dat de bout de schijf niet goed aandraait.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        #18324320
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          @Tinus84 wrote:

          Ik zou zowieso de schuifbouten niet meer gebruiken, is leuk voor een auto waar je van en naar een evenement rijd maar niet voor dagelijks verkeer. Het kan zijn dat de schijf niet goed op de naaf zit. Of dat de bout de schijf niet goed aandraait.

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Onzin schuifbouten zijn gewoon goed.
          Mits je het goed gebruikt.

          #18324321
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ik neem aan dat hij de schuif bouten(glij pennen) van z’n remklauw bedoeld.

            En niet de bouten voor z’n wielen :hmmz

            Mocht het om de gljpennen gaan, heb dit ook gehad met mijn C vectra, zat vuil tussen het rubber en de klauw zelf rubbers eruit halen en de ronding in de klauw schoonmaken daar hoopt vuil op.

            #18324322
            Igor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 July 2013

              Het ging idd om de schuifbouten van mijn remklauwen. Ik heb de schuifbouten incl rubbers vervangen. Helaas hielp dit niet. Uitwindelijk bleek het het handremmechanisme te zijn dat bleef hangen. Iedere keer dat ik mijn handrem aantrok liep de rem erg aan. Als ik dan een tik met een hamer op het handremgedeelte gaf, dan liep hij opeens een stuk soepeler. Uiteindelijk de gehele remklauw vervangen en het probleem was opgelost.

              Thx voor het meedenken.

              #18324323
              Tinus84
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 December 2015

                Ow oke. Ik dacht dat de schuifbouten voor de velgen bedoeld werden…..

                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.