Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Pakkingen kun je ook imitatie krijgen. Kost minder werkt ook goed. Gewoon even naar de automaterialenzaak bijv. Brezan
Mag ik je een tip geven? Zet de brandstofrail van de 2.4 erop. Je moet iets weghalen bij de gasklep en dan past het net. Heb je ook gelek meer via de slangetjes….
origineel gepost door CoupeetjeJr
ik weet niet waar je vandaan komt maar zomer in holten is ook wel goed daar hebben wij ook de rally auto laten afstellen maar weet alleen niet of ze ook injectie doen daar zou je voor moeten mailen ofzo.
link van zomer staat bij http://www.renotuning.nl onder sponsors.Zomer heeft geen rollentestbank bij mijn weten.
In gramsbergen heb je wel bccp zitten, die doen veel met carburateurs. Deze worden dan ook op de bank afgesteld. Misschien is dat iets voor je, ik weet niet waar je weg moet komen?
Kun je gewoon aanvragen bij de RDW. Kenteken opsturen met een briefje erbij dat je graag de trekgewichten erop wilt hebben staan. Je krijgt dan een nieuw kenteken opgestuurd. Kost volgens mij niets (ik heb in ieder geval niet wat moeten betalen).
Mij ook.
Kijk eerst eens wat hij doet als je ‘m op contact zet.
Waterpompen gaat niet vaak stuk in de zin van dat het schoepenwiel afbreekt, dat is vaak het geval als je een kunststof schoepenwiel hebt.Ik denk eerder dat je temp.meter het niet goed aangeeft dan dat je koeling niet in orde is.
Loopt de meter ook je klok uit als de auto alleen op contact staat? Zo ja dat ligt je draad naar de temp. sensor aan massa.
Als je motor in +/- 3 minuten zo warm wordt zit er of geen koelwater genoeg in of je waterpomp blijft stil staan.
Is het zo dat de waterpomp stil blijft staan en er zit genoeg koelwater op dat zou hij er dat bij zo’n hoge temp. uit moeten gooien via de radiatordop.Wat zegt je gevoel, is de motor ook daadwerkelijk te heet?
origineel gepost door GSE
En dat lukt je van zijn leven om burnouts te maken met een Monza 30E aut of Sennie B 24V aut op droog asfalt vanuit stilstand,te weinig koppel/power.Daar had ik anders met mijn Senator 30E geen problemen mee. De rem zover intrappen dat ie ‘m net houd dan wil het wel.
Bij mij zit inderdaad ook achter slot en grendel, ik heb ‘t wel verzekerd voor ‘t geval dat…..
origineel gepost door GSE
Nogmaals koop geen 30E:
Zwakke nokkenassen
Hoog verbruik
Halve tijd geen geharde klepzittingen
Geen vermogenKoop een C30NE die zijn vaak net zo duur en hebben alle zwakke punten van een 30E niet…
Het verschil is duidelijk te merken tussen een 30E en C30NE vraag maar aan iedereen die van 30E naar C30NE is gegaan..
Het wordt inderdaad vaak gezegd dat ‘t prutblokken zijn.
Aan de andere kant, ik denk dat je ze onderhand goedkoper kunt vinden dan een c30ne, want niemand wil meer een 30e.
Komt nog bij dat er velen zijn die geen drol er mee rijden en er dus nog jaren mee kunnen sturen. Als ‘t voor een auto die voor erbij was zou het mij persoonlijk niet veel uitmaken of ‘t een 30e of c30ne wasorigineel gepost door Ruud B
Bedankt voor de tip!want mijn gaspedaal haakte af en toe onder de vorige mat.
‘t Is hier een OPEL-forum, dus niet voor Toyota’s!:jerry:jerry:jerry
tja, ik zeg vaak “kwaliteit is nooit te duur” maar als dat hier ook voor op gaat.
Met zulke prijzen word de hobby er niet leuker op
Als je belang in de mijne hebt, ik heb ook geen haast……
Mocht je toch nog een 30E willen hebben en niet te ver weg, ik heb nog wel een kale staan, heeft bij mij nooit gelopen (reserve) volgens de vorige eigenaar was ie gereviseerd. Hij zit in ieder geval strak in de lak.
Bij interesse doe maar een u2u
Zoals in het verkoop topic te lezen is, gaat het mij in de eerste plaats om een interesse peiling. De prijs die ik er neer heb gezet is dan ook meer omdat er een prijsverplichting geldt.
Het gaat er mij om dat ik wel ‘n keer wat anders wil. D’r is zat te koop maar ik wil dan gewoon eerst m’n Rekord kwijt dan weet ik ook waar ik aan toe ben (financieel gezien).Die van Obelix voor 1600 euro is niet duur, maar daar wil de ik mijne niet voor missen, dan rij ik er wel mee door.
Je mag natuurlijk altijd komen kijken, praten kunnen we altijd!
Ik denk dat ‘t misschien een beetje verwering is. Het valt ook wel op dat bepaalde auto’s ook ‘n beetje donker glas hebben (terwijl dat niet leverbaar is) en als je dan goed gaat kijken blijkt dat ‘t voornamelijk bij auto’s voorkomt die al een aardige boodschap hebben gedaan
Mooie auto!!!
Wat stond er trouwens in de marktplaatsadvertentie? Altijd binnen gestaan en van oud vrouwtje geweest???:jerry:jerry:jerry
Mooi toch! Zo zie je maar: De grootste problemen zijn vaak ‘n gevolg van iets heel simpels!
Ik heb de oude bouten weer gebruikt (er helemaal niet aan gedacht dat het rekbouten waren) en dat gaat tot nu toe goed (wel eens vaker gedaan, ging ook goed).
Waarom liever de “oude” bouten? Zit dat vaster? De rekbouten zijn natuurlijk wel iets elastischer maar kun je dat merken?
origineel gepost door js 400
origineel gepost door Sheto
origineel gepost door js 400
origineel gepost door mantamafkees01
Zal wel de vangrail worden dan. :P:D:jerry:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1
wat denk jij nu wel:D:D:D:D
deze bmw dus
aha
was met je witte manta gebeurd??:hmmz
in iedergeval we zullen zien wie ernog meer kome
hij is niet van mij,maar van een kennis:P:P:P:P:P:P ik mag hem lenen om te kijken wat hij nu doet.
Dat loopt inderdaad wel mooi zo’n 335i. Laatst ook mee gereden (was wel met de standaard 306 pk). Was een coupe-cabrio, liep en trok goed maar je kunt wel merken dat hij wat kilo’s mee moet sjouwen. Maar fijn ding!
Dat had hij meen ik al. Ik weet ‘t zo ook niet ‘t is wel lastig om het zo vanaf een scherm te beoordelen
origineel gepost door Kale gek
met 5 bak 240 getrag
sneller dan m3 cabrio(362pk),audi s3 (270 pk), Opel Insignia (weet niet wat voor motor maar liep aardig mee), sneller dan skyline, (zal wel 280 pk versie zijn).
0-100 6,5 – 7 sec tot nu toe gemeten
Topsnelheid 250+
:thumbup:thumbupKan ik hieruit opmaken dat je de 250 ‘n keer hebt aangetikt maar nog voluit bent gegaan?
Is dat trouwens volgens de teller of gps?Controleer de uitlijning maar eens. Ik heb het op ‘t werk ook wel met enige regelmaat dat een auto niet goed in de bocht spoort. Vooral goed merkbaar op een gladde werkplaatsvloer.
De assen van een Commo C en Rekord E zijn volgens mij hetzelfde alleen het aantal gaten anders. Bij de mijne hebben ze er een as van een Commo C sedan gepakt en de schokdemperbevestiging omgelast
30 januari 2010 om 13:59 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571623Ik had even op masterbase gekeken, zodoende kom ik aan die prijzen. Ik heb er een nieuwe koppakking tussen zitten (kostte trouwens iets meer dan 50 euro dus de volgende keer maar naar opelforever). De oude was ook wel slecht, ik heb ‘m niet echt nauwkeurig bekeken om te zien of er een lek zat. Waterpomp heb ik ook meevervangen. Ik had nog een zo goed als nieuwe liggen (ik dacht dat die er al op zat) en die heb nu dus gemonteerd. Lagers waren al’n beetje hoorbaar van de oude pomp dus mooi op tijd.
Kopbouten heb ik weer gebruikt. Ik weet dat ‘t rekbouten zijn, normaal vervang ik ze ook wel, nu helemaal niet aan gedacht. Aan de andere kant, als je de aanhaalmomenten haalt dan zit hij toch ook vast?!
Bij andere merken worden ook wel rekbouten gebruikt, die moet je dan opmeten. Zijn ze te lang dan moet je ze vervangen maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
@opelforever: Kun je ook een klepdekselpakking leveren voor een 2400 (rubber)?Ik zou er gewoon eentje kopen en gas opbouwen. Als je geen geharde klepzittingen hebt kan het inderdaad zijn dat ze op zijn na 100.000 km. Vaak wordt er met een oldtimer niet zoveel gereden dan je die 100.000 haalt. Als ik naar mezelf kijk, ‘n goede 10.000 per jaar dus dan zou ik er krap 10 jaar over doen. De kans is in dat geval groter dat de auto eerder verkocht wordt zonder het het gezeur over versleten klepzittingen.
Mocht het nou wel het geval zijn kun je nog eenvoudig een andere kop erop zetten, die zijn er nog zat. -
AuteurBerichten