Achterlampen Monza

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217855
    astraminator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2004

      Zit er verschil in de achterlampen van de monza. Ik zie op enkele foto’s dat de achterlampen donkerder kleuren dan bij andere. De monza’s die een reflectorplaat hebben zijn vaak lichter van kleur.
      De chrome randjes hebben ze ook niet allemaal maar dat is bekend.

      Het kan natuurlijk ook met de belichting van de foto te maken hebben.

      #17620500
      rinus de boer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        Ze zijn principe hetzelfde, op de chroomrandjes na dan. Volgens mij heb je, origineel althans, geen uitvoeringen met “rookglas”.
        De A1 heeft geen chroomrand in het midden (maar soms wel eromheen als omlijsting van de gehele achterkant), de A2 weer wel, behalve bij de GSE uitvoering, dan weer niet).
        De reflectorplaat in het midden hoort alleen bij de A2. Zwart gelakt in het midden alleen bij de A1.

        #17620501
        astraminator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2004

          Dat is duidelijk. Maar als je op de onderdelen lijst kijkt dan zie bijv. art. 12 24 020 alleen voor de monza en 12 93 098 voor monza en senator. Ook 12 93 100 voor monza en senator en dan heb je nog 12 23 056 en 12 23 054 en 12 23 096 alleen voor de GSE.

          Dan heb ik overigens alleen gekeken naar de linker units.

          Wat zijn dan de verschillen op het chrome biesje na???

          #17620502
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            Misschien heeft met met uitvoeringsverschillen te maken. Je had de gewone uitvoering van de auto, maar ook de C(omfort) en het S(port) pakket, net zoals GSE. Althans bij de Monza. Die C en S pakketten verdwenen weer bij de introductie van de A2.

            #17620503
            astraminator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2004

              Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza’s.
              Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.

              #17620504
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                :hmmz idd nooit op gelet, maar heb alle 3 hier liggen,
                zal ze ff bij elkaar gaan leggen,

                Van de A1 weet ik dat er geen belijsting op zit,
                de GSE en de A2 zijn met dezelfde lijsten uitgebracht,
                alleen de GSE heeft de lijstjes in donkergrijze tint.

                Maar de kleur van de refectoren…….. :hmmz

                straks meteen ff de tussenplaten erbij halen,
                kijken of die ook een andere tint hebben, ast lukt doen ik er fotos bij ;)

                grtz

                #17620505
                obelix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2005

                  origineel gepost door ckad
                  Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza’s.
                  Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.

                  ik had in men a1 zonder chromen randjes
                  a2 had ze standaart
                  heb hier een folder van een a1 senator
                  en daar staan foto’s in met chromen randjes
                  dus a1 is vast ook geleverd met chromen randjes

                  #17620506
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Hier dan de foto’s, van de 3 achterlichten en 3 tussenpanelen :o

                    zonder flits genomen, kijk en vergelijk :hmmz


                    bij de achterlichten geen verschil te waarnemen,
                    heb er nog een paar, maar met allemaal dezelfde tint.


                    hier dan de tussenpanelen, hier wel een verschil waarneembaar :o

                    Bij m’n A2 heb ik gekozen voor de A2 versie met chroom,
                    daar de kleur van de achterlichten en tussenpaneel beter bij elkaar lagen.

                    grtz ;)

                    #17620507
                    henkjan_80
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2006

                      Ik denk dat ’t misschien een beetje verwering is. Het valt ook wel op dat bepaalde auto’s ook ’n beetje donker glas hebben (terwijl dat niet leverbaar is) en als je dan goed gaat kijken blijkt dat ’t voornamelijk bij auto’s voorkomt die al een aardige boodschap hebben gedaan

                      #17620508
                      opelforever
                        Lid sinds:
                        22 November 2008

                        het verschil in de nummers komt ook doordat sommige mistachterlicht hebben en sommige niet
                        bij engelse monza`s en senators is het plastic rood wat bij de normale zwart is

                        #17620509
                        rinus de boer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          Dat rode kunststof zal dan bij de Royale (de engelse A1) zijn, net zoals bij de Rekord E1 de vroege exemplaren rood kunststof hadden, de late bouwjaren zwart.

                          #17620510
                          astraminator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 August 2004

                            Dan heb je zoveel nummers omdat je dan verschillende combinaties hebt. Met en zonder chroom en met en zonder mistlamp. Ik weet in elk geval genoeg. :thumbup:thumbup

                            Als ze donkerder zijn dan zijn ze bewerkt met spray.

                            Fijn zo’n forum, kom je nog eens wat te weet.;););)

                            #17620511
                            rinus de boer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              Daar zijn we toch voor. :D:D:D Om elkaar te helpen, niet waar? Bovendien vind ik het persoonlijk erg leuk, dat gespit in al die uitvoeringen. En je leert elke keer weer wat bij.

                              Een maatje van mij vindt het altijd opmerkelijk, hoe snel ik zie dat er op een bepaalde auto iets zit, dat er of niet hoort op te zitten, of optioneel was, of dat het origineel van fabriek uit is, enz.

                              #17620512
                              astraminator
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 August 2004

                                Sommige dingen vind je niet in de boeken en zul je elders uit moeten vissen.

                                Toen ik mijn monza kocht stond er ook GSE en CD op wat ik nergens kon terugvinden. Aangezien ik toch de auto heb gekocht ben ik daarna gaan kijken wat al dan niet origineel was. A.d.v. het adrema plaatje kwam ik er snel achter dat mijn monza vrij kompleet uitgerust was. Alleen een open dak en de niveauregeling zit er niet op.:thumbup
                                Om de auto geheel origineel te maken moest ik o.a. de achterzijde wijzigen, reflectorplaat, bumper, achterlampen. Maar ik vond dat wel mooi staan. En ik wilde de motor met bak wisselen. Dus dan maar aanpassen aan mijn eigen smaak. Voorspoilertje, sideskirts en GSE achterspoiler. Ronal 7×15 velgen. Het past wel in die tijdsgeest dus het mag een beetje fout zijn.;);)

                                #17620513
                                rinus de boer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  Heb jij toen dat exemplaar van MP gekocht, met het rode interieur erin?

                                  #17620514
                                  astraminator
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 August 2004

                                    Ja, die is nu van mij (alweer een jaartje of 1.5). Ik moest alleen de maas over om hem te bekijken dus dat was snel gepiept. Had eerst een kadett c coupe als tweede auto maar kreeg klachten van het vrouwjte dat het in de zomer erg warm werd in de auto. Raampje open kon niet want de kleine zat toen achterin.
                                    Ik had dus niet zoveel eisen,
                                    Moest een oldtimer opel zijn, met airco en bij voorkeur coupe model.

                                    Even ingetikt op mp kwam ik deze tegen. Is ooit van Opel Nederland geweest vandaar de optie’s.

                                    O.a. verstelbaar stuur, airco, mistlampen, verstralers, verwarmde voorstoel, cruise control, hoogte verstelbare voorstoelen, elektrische ramen, ruitenwisser, getint glas.
                                    Zie adrema plaatje (foto destijds bij aankoop gemaakt)
                                    Ziet er nu stuk beter uit.

                                    Zo stond ie op MP

                                    Zo is ie nu

                                    #17620515
                                    Jigsaw
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 April 2007

                                      prachtig :D En een (bijna) full option A1 zie je niet vaak! vaak zijn de a1’tjes die ik tegenkom vrij kaal, deze zit echt bomvol opties

                                      #17620516
                                      rinus de boer
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2004

                                        Het is en blijft een mooie bak. Die Ronals staan er super onder, vooral in de contrast met het zwart (hoewel ik het zowiezo een mooie velg vind, ik heb de mijne ook nog liggen) . En dan ook nog een rood interieur. Prachtige combinatie !! Biesje op de taille breekt mooi.
                                        En fully loaded, ook nog eens een keer. Dat zie je ook niet vaak inderdaad. Ik hoop hem een keertje live te mogen aanschouwen.

                                        Maar de auto is me altijd bijgebleven vanwege de CD en GSE typeaanduidingen, die niet op een A1 horen te zitten, c.q. ook nooit leverbaar is geweest.

                                        #17620517
                                        astraminator
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2004

                                          De velgen wil ik opnieuw laten poedercoaten in alugrijs metallic. Maar dat komt komende zomer, dan heb ik de 16″ OZ erop liggen en kan ik setje mooi klaar maken.

                                          #17620518
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            De combinatie is perfect op deze Monza, houden zo,
                                            het is een echte ‘Black Beauty’…………… :thumbup

                                            #17620519
                                            Opelkees
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 September 2007

                                              je hebt inderdaad een schitttterende monza:wub

                                              :kewlpics:kewlpics:jerry

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.