GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215318
    henkjan_80
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2006

      Ik heb het ook in het gezocht gedeelte neergezet maar hier kijken meer mensen dus hier ook maar even.

      Ik zoek dus een goede radiator voor m’n Rekord. Misschien dat ie van een E2 hetzelfde is?

      #17571594
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        ja, in ieder geval wel voor de 1.9, 2.0 en 1.8, de 2.2 had een bredere en anders van vorm.

        Eigenlijk is hij gelijk aan degene in de manta/ascona 1.9/1.8/2.0 en de kadett-C 1.9/2.0, maar dan heb je ipv de lipjes aan de zijkanten en draadeind onder, dus de pennen.

        #17571595
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Hij is gewoon ook nog nieuw te krijgen, nr. R12783 op h-base. (272 Euries, dat weer wel).

          #17571596
          bettus accu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2009

            die heeft me vader wel voor je.

            ik weet niet of je de smalle radiateur heb?

            groetjes

            #17571597
            bettus accu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2009

              ik heb ook wel nieuwe originele liggen. alleen dat is alleen met een schakelbak.

              bij mij kosten ze 150,00

              #17571598
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :agentbij Brezan kan je hem ook gewoon bestellen

                #17571599
                henkjan_80
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2006

                  Dat je ze nieuw kan krijgen wist ik maar om er nu zo’n 250 euro voor neer te tellen…..’t moet wel een beetje leuk blijven. Ik kan nog eens informeren wat eentje netjes moet kosten.

                  @henk
                  : bij mij zit de rechterwater aan de zijkant en niet zoals bij de manta/kadett aan de rechterachterkant.
                  @bettus accu: ik heb een brede. Op mp adverteerd ook iemand uit emmen met een nieuwe radiator maar die heeft een rechter waterslang aan de achterkant zitten ipv aan de zijkant, ik weet niet of dat bij de jouwe ook zo is? Is hij eventueel te versturen?

                  Bedankt voor snelle reactie allemaal. Ik zal tevens nog eens informeren naar een nieuwe voor een mooie prijs

                  #17571600
                  bettus accu
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2009

                    hij is te versturen. er liggen 2 nieuwe bij mij op zolder. ga morgen even voor je kijken waar precies de waterslngen zitten aangesloten.

                    groetjes

                    #17571601
                    henkjan_80
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2006

                      Mooi!

                      Dat hoor ik dan wel even

                      bvd….

                      #17571602
                      bettus accu
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 March 2009

                        de aansluitingen zitten aan de achterkant

                        #17571603
                        deziggy
                          Lid sinds:
                          3 January 2006

                          kan je hem nergens binnenbrengen voor een nieuw net?
                          kostte bij mij laatst €140.

                          maar dat is in antwerpen…. geen bij jou in de buurt ?

                          #17571604
                          obelix
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 November 2005

                            je hebt er wel een dan?
                            dan liet ik er gewoon een nieuw blok in solderen
                            kost rond de 100 euro
                            kan bij tardy in zwolle

                            #17571605
                            henkjan_80
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2006

                              Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.


                              @obelix
                              : als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ’t Heeft een tijd geduurd maar ’t kwam er niet van….

                              #17571606
                              obelix
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 November 2005

                                origineel gepost door henkjan_80
                                Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.


                                @obelix
                                : als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ’t Heeft een tijd geduurd maar ’t kwam er niet van….

                                als goed is moet die er nog steeds ligen
                                bel me maar als je tijd hebt

                                #17571607
                                henkjan_80
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2006

                                  origineel gepost door bettus accu
                                  de aansluitingen zitten aan de achterkant

                                  Hier had ik even overheen gelezen.
                                  Jammer dat ’t niet gaat passen maar bedankt voor de reactie


                                  @obelix
                                  : ik bel je wel even voor ’n afspraak

                                  #17571608
                                  opelforever
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2008

                                    heb jij de aansluiting aan de zijkant?

                                    #17571609
                                    henkjan_80
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2006

                                      Aan de rechterkant wel, links zit hij gewoon bovenaan aan de achterkant

                                      #17571610
                                      henkjan_80
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2006

                                        @Obelix: ik heb je een u2u gestuurd, tel.nr. klopt niet?

                                        #17571611
                                        obelix
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 November 2005

                                          nummer klopt wel baterij leeg

                                          #17571612
                                          henkjan_80
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 December 2006

                                            Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.

                                            Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
                                            Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
                                            Ik heb hier op ’t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
                                            Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.

                                            Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg

                                            #17571613
                                            obelix
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 November 2005

                                              origineel gepost door henkjan_80
                                              Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.

                                              Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
                                              Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
                                              Ik heb hier op ’t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
                                              Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.

                                              Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg

                                              dat een koppaking zelden lek gaat is volgens mij niet waar
                                              ik heb al verschilende cih motors gehad met een lekke kop pakking
                                              en rij elke morgen men auto normaal warm
                                              ik heb tijd terug van men rekord 2.4 ook de koppaking lek gehad
                                              bouwde ook veel druk op en men olie begon grijs te worden
                                              koppaking vervangen is goed te doen
                                              heb bij mij ook tegelijk de kleppen even op nieuw ingeslepen
                                              direkt stuk zuiniger en sneller

                                              en als je het koel systeem niet goed ontlucht hebt
                                              bouwt die ook druk op
                                              en als die lekt heb je al gauw lucht in je systeem

                                              #17571614
                                              rinus de boer
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                Ik heb wel vaker gehoord, toen ik nog Manta’s reed, dat de 2.4 een wat zwakkere broeder uit de CIH serie is. Intern qua constructie anders dan de 2.0 en de 2.2, al lijken ze er aan de buitenkant gezien heel erg veel op. De 2.4-tjes werden ook vaak in Manta’s gezet, maar die liepen nog wel eens brokken. In ieder geval meer dan de 2 litertjes.

                                                In de nu 25 jaar dat ik (oude) Opels rij, heb ik nog nooit een koppakking eruit gehad. Waterpompen zijn een bekend zwak onderdeel en radiateuren heb ik ook al meermalen mogen vervangen. Koelslangen gaan meestal wel lang mee. De oude messing radiateuren zijn best redelijk van kwaliteit, maar de nieuwere met de kunststof zijkanten (liggen er al in bij de D-Kadett) en aluminium tussenblok begeven het graag (juist op die zijkanten) na verloop van tijd. Bij mijn Calibra’s was het haast om de ton prijs.

                                                #17571615
                                                obelix
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 November 2005

                                                  origineel gepost door rinus de boer
                                                  Ik heb wel vaker gehoord, toen ik nog Manta’s reed, dat de 2.4 een wat zwakkere broeder uit de CIH serie is. Intern qua constructie anders dan de 2.0 en de 2.2, al lijken ze er aan de buitenkant gezien heel erg veel op. De 2.4-tjes werden ook vaak in Manta’s gezet, maar die liepen nog wel eens brokken. In ieder geval meer dan de 2 litertjes.

                                                  In de nu 25 jaar dat ik (oude) Opels rij, heb ik nog nooit een koppakking eruit gehad. Waterpompen zijn een bekend zwak onderdeel en radiateuren heb ik ook al meermalen mogen vervangen. Koelslangen gaan meestal wel lang mee. De oude messing radiateuren zijn best redelijk van kwaliteit, maar de nieuwere met de kunststof zijkanten (liggen er al in bij de D-Kadett) en aluminium tussenblok begeven het graag (juist op die zijkanten) na verloop van tijd. Bij mijn Calibra’s was het haast om de ton prijs.

                                                  een 2400 is inderdaad wat zwaker
                                                  maar dat de koppaking nu eerder lek gaat
                                                  dat denk ik niet

                                                  #17571616
                                                  henkjan_80
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2006

                                                    Ik ga a.s. vrijdag eerst de koppakking vervangen. Waterpomp moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Ik heb op de vorige motor er een nieuwe opgezet en ik meen dat ik deze toen heb overgezet naar deze motor. Dan zou betekenen dat hij er zo’n 20.000 op zit en dan vind ik het vij vlot dat hij al lek is.

                                                    Eerst dus maar eens van de druk in de slangen af, daarna kijken we verder.

                                                    Weet iemand trouwens waarom een pakkingset voor 2400 zo’n 100 euro meer kost dan van een 2.0 (ong. 80 euro om 180)? Blok is zo’n beetje hetzelfde dacht ik zo, kop is alleen iets anders.

                                                    #17571617
                                                    fluks
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 October 2005

                                                      spruitstukpakking en kleppendekselpakking{rubber ipv kurk} zijn anders als van een 2.0 liter
                                                      spruitstukpakking van een 2.2 past ook maar is minder sterk als die van een 2.4

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.