Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben helemaal vergeten om de afloop te melden.
Uiteindelijk heb ik via internet een ongespoten bumper kunnen scoren voor hetzelfde geld als wat ze hier op de sloop voor een 2e hands bumper vroegen. De klap bleek echter toch wat harder te zijn gegaan dan ik dacht. De radiateur was naar achteren gekanteld en had een slang tegen een poelie vd multiriem gedrukt. Uiteindelijk ging deze slang precies hier voor de voordeur kapot… De bumper had ik toen nog niet binnen, dus uiteindelijk ook de slang en nog wat klein grut vervangen. Al met al toch weer een kleine 250 euro lichter :(
Hoe kunnen er trouwens uitlaatgassen in het koelsysteem komen met een verstopte radiateur?
Nee, nog niet vervangen.
Kreeg van een collega de tip om eerst eens een sniffer in het bolletje te steken voor ik de wagen af schrijf.Thermostaat is vervangen en het probleem is niet verholpen. Ik heb de boel warm gereden en met een laserthermometer verschillende slangen gemeten. Alles wordt warm, ook de hele radiateur. Dus ik sluit een verstopte radiateur uit.
Ik heb het systeem weer tot het normale peil afgevuld met water en heb een stukje gereden. Daarna af laten koelen en de dop van het bolletje met veel sissen en gesputter los gedraaid. Het niveau was zeker niet te laag, dus ben geen vloeistof verloren onderweg. Daarna de boel tot de rand toe afgevuld en zonder dop op het bolletje laten draaien. Dat ging vrij aardig, zonder klotsen ofzo, totdat de motor warm werd (en ik denk de thermostaat open ging). Toen kwam er heftig veel lucht/gas uit de 2 slangen die bovenin het bolletje uitkomen waardoor de boel heftig begon te klotsen, totdat het peil laag genoeg was zodat de lucht boven het waterniveau het bolletje in kon stromen.
Dat zou wat mij betreft een kapotte kop of koppakking moeten liggen, ik zou anders niet weten waar er gas of lucht in het systeem kan komen…
Ik heb nu de ventilator achter de radiateur doorgelust zodat die altijd draait. Hij blijft nu (in combinatie met 110-115 rijden) netjes 95 graden en koelt ook verder terug als ik langzamer ga rijden.
Iemand een idee hoeveel werk het is om een kop/koppakking te vervangen? Ik heb er zelf geen tijd voor, en ben een beetje bang dat het duurder uit valt dan dat het autotje nog waard is. :cry
Of zou het nog wat anders kunnen zijn?Goeie! :thumb
Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?!
Er zit inderdaad achterruitverwarming op. Alleen die gebruik ik nooit ;)Nee, ik heb deuren met ruiten, maar geen ruitenwissers.
Op m’n joystick aan het stuur zit (uit m’n hoofd) ook geen mogelijkheid om eventuele achterruitenwissers te bedienen.Zou natuurlijk kunnen dat het voorbereid ligt, maar ik heb volgens mij nog nooit een B combo met achter ruitenwissers gezien, ook niet op foto.
Ah! Ik wist niet dat er 2 verschillende waren.
Bedankt voor de info!@corsa14slow wrote:
onderste stuk deurpaneel zit los ten opzichte van de deurbekleding, schroefjes los halen en je kan hem zo van de deurbekleding afschuiven :D
Het is gelukt.
Ik denk dat het een slecht contact was, want na uit en terug in elkaar zetten doet alles het weer prima.
Was bij de speaker in de rechterdeur ook al zo, een tijd terug.Bij mijn B-combo wil het raam links (bestuurderszijde) niet meer open.
Ik heb elektrische ramen. De schakelaar is nog gewoon netjes verlicht, en als ik hem dicht doe, terwijl hij al dicht is, hoor ik de motor netjes tik zeggen. Ik verdenk de schakelaar er dus van dat deze niet goed meer sluit aan de “open kant”.Is dit een bekend probleem?
Is het veel of lastig werk om de schakelaar te demonteren uit de deur en hem na te kijken?Wat ik zo in de vluchtigheid (en in het donker) gezien heb moet ik de bekleding van de deur los halen omdat het paneeltje waar de schakelaars op zitten daar aan vast zit. Of klopt dit niet?
21 augustus 2013 om 21:49 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152416Ik weet het, maar dat is voor mij zo’n 240km extra rijden + dat het dan alsnog 75 euro duurder is voor eenzelfde kap.
Want uit de omschrijving van M&M dronten maak ik op dat ook daar geen binnenwerk met boutgaten in zit.
Bovendien krijgt hij vrijdag pas een nieuwe serie kappen binnen en ga ik zaterdag op vakantie :)
De jongens in Lith hebben daarom gisterenavond voor mij nog een kap gemaakt.21 augustus 2013 om 11:10 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152414Navraag bij de Opel dealer om de hoek leerde dat een vervanginskap tegenwoordig zo’n 900 euro kost excl. BTW…
Alle slopers en garages afgebeld in de buurt. Die hadden uiteraard ook niks want die dingen rotten weg bij het leven.Uiteindelijk bij “van Thull Development” in Lith (den Bosch) uitgekomen. Een bedrijf gespecialiseerd in polyester ombouw sets voor Porsches. Zij hadden al vaker een combo dakspoiler gemaakt. Vanochtend opgehaald, voor 175 euro was ik de man.
De passing lijkt vrij aardig te zijn, maar het kost toch wel wat kunst en vliegwerk om hem netjes op zijn plek vast te kitten. Er zit geen binnenwerk in waarmee je hem vast kan trekken mbv bouten.
19 augustus 2013 om 12:43 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152413Nou,die ligt eraf.
En tering jantje wat is dat ding rot!Denk dat ik er toch maar een kunststof exemplaar op ga zetten…
Nu dus ff zoeken waar ik die het best kan halen.19 augustus 2013 om 09:48 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152412Ik ben nu dus met de dakspoiler bezig en heb zojuist het hemeltje en 10 m6 bouten los gemaakt. 3 voor, 3 achter, 2 aan iedere zijkant.
Volgens mij zou hij nu los moeten zijn, maar ik krijg er totaal geen beweging in.
Zit zo’n ding nog vast gekit ofzo? Moet ik hem lossnijden?
Ik heb de rubberen lijst die er omheen zit ook al afgehaald om te kijken of ik dan wat zie, maar helaas…Ik ben een beetje bang om de boel te beschadigen. Vandaar de vraag.
Volgende week vakantie.
Dan eens bij een sloper kijken of ik zo’n servo voor onder de motorkap, een koppelingsschakelaar en een richtingaanwijzerhendeltje kan vinden.Als ik het goed begrijp zijn dat de 3 delen die ik nodig heb. Bedrading lukt me zelf wel mbv het schema hierboven.
Hoort het spul trouwens op het remlicht aangesloten te zijn? Of heb jij het gewoon zo gemaakt en hoort er eigenlijk een extra schakelaar te zitten ofzo?Maakt het uit wat voor motor je hebt in je wagen?
Ik heb een Combo B met 1.7 diesel blok van ’99 (geen turbo)
Als ik het zo zie, is het geen hogere wiskunde om de cruise control in een 1.5TD of benzine te bouwen, maar gaat dat met mijn auto ook zo gemakkelijk?Hij hangt er onder, maar niet zonder slag of stoot.
Eerst de ophangbeugel maar eens verwijderd en weer netjes en gangbaar gemaakt, dat zat helemaal vast gerot en er zat nauwelijks nog lak op. Dat ding was er nog erger aan toe dan het wiel dat eronder vandaan kwam.Toen ik de boel wilde monteren kwam ik erachter dat mijn band dikker was dan de band die eraf kwam…
Dus het rek er weer onderuit gesleuteld en bij de scharnierpunten over de helft geslepen. Stukje staf dat ik nog had liggen er tussen gelast en zo het rek 2cm verlaagd aan de scharnierkant. Ff weer wat lak over de lassen en weer gemonteerd.
Nu past het perfect en heb ik dus een zelfde reservewiel als de 4 normale wielen. 175/14Overigens heb ik geen plastic gebruikt.
Er stonden een stuk of 10 opeltjes met 13″ velgen en een stuk of 5 waar überhaupt geen wielen meer onder zaten en een paar met lichtmetaal waarvan het reservewiel al weg was. Toen ik de moed al bijna op had gegeven viel mijn oog op een astra station waar nog 1 lichtmetale velg onder zat en verder niets meer. Achterklep open, mat aan de kant en daar lag hij, een stalen velg die eruit zag alsof hij nog nooit gebruikt was.
Dus die gaat nu onder mn wagen nadat de band erom ligt.Maar zijn die astra velgen zoveel beter dan?
Ik hoorde overigens van iemand dat inpakken alleen maar onverstandig is omdat als daar condens in komt de boel alleen nog maar sneller aan gort gaat… Zit wel wat in natuurlijk. Hij gaat er dus maar gewoon zonder plastic onder. Waarschijnlijk rijdt ik toch nog hoogstens een jaar of 3 in deze wagen rond.
13 juni 2013 om 22:18 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152410Duidelijk :)
Bedankt voor de info, binnenkort maar eens mee aan de gang.
13 juni 2013 om 21:02 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152407Wellicht begrijp ik jou verkeerd, maar volgens mij begrijp je mij verkeert wat betreft de dakspoiler. ;)
Ik heb een Combo 1.7D, geen Corsa GSi. Met dakspoiler bedoel ik dat lelijke ding boven de ‘cabine’. Een kofferklep heb ik dus niet, ik heb 2 achterdeuren.Maar wat betreft de ventilator (voor de thermostaat ben ik niet zo heel bang, extra verbruik vind ik niet zo erg als ik er maar mee thuis/bij m’n garage kan komen). Mocht die schakelaar/sensor dus stuk gaan, dan kan ik die gewoon kortsluiten om de boel in een noodsituatie te laten werken?
13 juni 2013 om 20:12 In reactie op: Dakspoiler Combo B demonteren/monteren en kleine vraagjes. #18152405Wat me trouwens te binnen schiet:
Als ik mijn lichten aan doe, dan valt de verlichting van de klok/buitenthermometer-display uit.
Is dit een bekend probleem? Het is niet heel storend ofzo omdat ik toch altijd een horloge om heb en bij het instappen ook wel kan voelen of het koud is of niet, maar als het simpel te verhelpen is wil ik het graag oplossen.De rest van de dashboard verlichting doet het overigens wel gewoon, daar heb ik nieuwe lampjes in gezet omdat alleen de klokkenbak (snelheids/brandstof-meter, motortemperatuur) het nog deed en de rest niet. Alleen de verlichting van de achterruitverwarmingsknop doet het niet omdat ik die niet kon vervangen. Maar goed, de achterruitverwarming gebruik ik toch niet.
-
AuteurBerichten