Reservewiel combo B inpakken?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Reservewiel combo B inpakken?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258729
    Hencque
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 May 2013

      Vanochtend op de sloop een stalen velg gehaald om als reservewiel van mijn Combo B (’99) te gebruiken. Het huidige reservewiel is namelijk zo ver weg gerot dat de band leeg loopt. Een band had ik nog.

      Het reservewiel hangt bloot aan de onderkant tegen de auto in een soort beugel. Hoort een reservewiel eigenlijk in plastic verpakt te zitten om pekel en water te weren en zo te voorkomen dat de boel gaat roesten en rotten?

      Ik heb geen zin om ieder jaar het reservewiel te moeten vervangen omdat de velg rot is en wil het wiel eigenlijk ook gewoon onder de auto laten hangen en het dus niet in mn laadbak hebben.

      #18154221
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        normaal hangt ie er zo onder..

        Mijne was na 14jaar nog lekvrij trouwens..

        Willem

        #18154222
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          of je pakt een wiel uit een astra. die zijn vaak hagel nieuw. ben je er de eerste 10 jaar vanaf :jerry

          #18154223
          Hencque
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 May 2013

            Er stonden een stuk of 10 opeltjes met 13″ velgen en een stuk of 5 waar überhaupt geen wielen meer onder zaten en een paar met lichtmetaal waarvan het reservewiel al weg was. Toen ik de moed al bijna op had gegeven viel mijn oog op een astra station waar nog 1 lichtmetale velg onder zat en verder niets meer. Achterklep open, mat aan de kant en daar lag hij, een stalen velg die eruit zag alsof hij nog nooit gebruikt was.
            Dus die gaat nu onder mn wagen nadat de band erom ligt.

            Maar zijn die astra velgen zoveel beter dan?

            Ik hoorde overigens van iemand dat inpakken alleen maar onverstandig is omdat als daar condens in komt de boel alleen nog maar sneller aan gort gaat… Zit wel wat in natuurlijk. Hij gaat er dus maar gewoon zonder plastic onder. Waarschijnlijk rijdt ik toch nog hoogstens een jaar of 3 in deze wagen rond.

            #18154224
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Velgen zijn niet beter, maar wel gelakt (zwart), en heeft altijd binnen gelegen.

              Willem

              #18154225
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                meestal ijn de velgen zo goed als nieuw ja.
                inpakken zou ik niet doen. condens slaat aan op je band, schimmelvorming, je band wordt week en gaat rotten.
                na een jaar is je band onbruikbaar.

                gewoon een astra f, g, vectra a, b velg opzoeken, reserve wiel. meestal zijn owel de velg als band nooit gebruikt.

                #18154226
                petrolhead
                  Lid sinds:
                  13 August 2010

                  inpakken lijkt me ook overbodig, normaal ( als je auto op stalen velgen staat ) staan ze ook in weer en wind.

                  #18154227
                  vfrmarcel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 December 2012

                    laatst ook mijn velg aangepakt roest weg en in de hammerite
                    Wacht even tot de winter en zet de velgrand en stukje band in de zuurvrije vaseline

                    #18154228
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Vectra-A en B hebben een Te hoge band, Astra-F2 ook.

                      Corsa-B heeft m ook binnen liggen..

                      Willem

                      #18154229
                      Hencque
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 May 2013

                        Hij hangt er onder, maar niet zonder slag of stoot.
                        Eerst de ophangbeugel maar eens verwijderd en weer netjes en gangbaar gemaakt, dat zat helemaal vast gerot en er zat nauwelijks nog lak op. Dat ding was er nog erger aan toe dan het wiel dat eronder vandaan kwam.

                        Toen ik de boel wilde monteren kwam ik erachter dat mijn band dikker was dan de band die eraf kwam…
                        Dus het rek er weer onderuit gesleuteld en bij de scharnierpunten over de helft geslepen. Stukje staf dat ik nog had liggen er tussen gelast en zo het rek 2cm verlaagd aan de scharnierkant. Ff weer wat lak over de lassen en weer gemonteerd.
                        Nu past het perfect en heb ik dus een zelfde reservewiel als de 4 normale wielen. 175/14

                        Overigens heb ik geen plastic gebruikt.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.