Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opgelost! Dat verbindingsstuk zat gelukkig niet zo heel ver de kabelboom in. En voor de rest was er niks gesmolten. Viel mee dus :afro
Het eindpunt weet ik niet, dat is juist mijn vraag: waar zit in de boom dat verbindingsstuk? ;) ik zal morgen de tape gewoon eens verder los halen inderdaad, is wel het veiligste….
Voordat ik je reactie had gelezen zag ik inderdaad dat er onder dat kapje nog een stel zekeringen zaten… Stom stom dat ik die over het hoofd had gezien.
Daar zat inderdaad dus toch de kapotte zekering!
Toch bedanktEn, had je het blok er nog uit gekregen? :afro
Hoi Rob,
als jouw emailadres klopt bij je profiel, dan heb je van mij nu het schema gekregen van de SR.
Het is wel het complete schema.
Ik weet niet in hoeverre een GT/E schema anders is als van de SR, want ik lees dat je 3 meters hebt. 3 metertjes is GT/E en 4 metertjes is SR.Als je het niet ontvangen hebt dan hoor ik het wel ;)
Ik zag net je topic, ziet er goed uit!!:o
Zelf spuiten is ook mooi, je leert er veel van… Ik heb het spuitwerk van de blauwe kadett ook zelf gedaan, en ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenvalt.De coupe zal voor deze zomer niks worden, wie weet volgende zomer ;)
Komt helemaal goed, alles rustig aan!Helaas werken veel foto’s niet (meer), maar wat ik wel zie is dat het er erg goed uitziet:o Je bent goed vooruit gegaan, en als ik de andere projecten van bij Bettus accu thuis ooit volg, geloof ik zeker dat je een goeie spuiter gekozen hebt:thumbup
Mijn oom heeft zelf een eigen schadeherstel bedrijf hier in Asten, dus terzijndertijd zal mijn Kadettje daar heen gaan voor het spuitwerk. Maar dat duurt nog een hele tijd ;)Succes verder met opbouwen, nu komt het mooie werk!
Nee aan de SR niks meer gedaan… De blauwe kadett is voorlopig goed om te blijven rijden, dus nu nog eerst de Commodore weer goed lopend maken, en dan weer verder met de Coupe!!
Ja ik heb zo`n mobiele zandstraalketel met afzuiging, das zeker ideaal… vooral die hoekjes waar je met een roterende staalborstel niet bij kunt, hiermee raak je alles! ;)
Hee Roel! Dankjewel he…
Ja we doen het lekker rustig aan, met 3 ouwe opels heb je altijd werk he ;)
Komt allemaal goed!!Dat gaat bij een C Kadett ook niet lukken helaas ! Daar zit de tank en een stalen frame in de weg.
Mijn coupe met -60 en 8J velgen met 175/50/13
En hier mijn sedan met dezelfde verlaging en wielen
Reservewielbak, dorpels, binnenschermen bij de koplampen.
Als je voor een 1200 gaat, zijn ze motorisch zogoed als probleemloos. Andere motoren heb ik geen ervaring mee ;)dankjulliewel!
Binnekort nog wat vloerdelen vervangen, en dan is hij weer grotendeels hard ;)
Dankjullie voor de reacties!
Die matten heb ik met een verffohn warm gestookt (niet te heet anders worden ze wel erg soepel) en dan met een plamuurmes eronder steken. Duurt wel even, maar het werkt goed.
Wat betreft de chassisbalk; deze heb ik geen andere gezocht, maar er waren aan de binnekant van de kofferbak wat kleine plekjes rot, die ik nagemaakt heb van een stuk plaat en in vorm heb geklopt/gebogen.
Aan de onderkant was het balkje onder de linkerchassisbalk compleet rot, maar dat heb ik ook nagemaakt van een gewoon stuk plaat.Zoo, lang niks gebeurd in dit topic. En toe nu toe eigenlijk heel weinig tot niks gebeurd aan de Coupe… in verband met andere werkzaamheden aan andere auto’s wat belangrijker was. Ondertussen een Sedan erbij gekocht, voor gewoon dagelijks mee te gaan rijden en een beetje lassen en opknappen wat nodig is, maar geen complete restauratie.
Maar wat ik eraan doe, wil ik wel zo goed mogelijk proberen te doen, dus ik ben begonnen met de krokante kofferbak te vervangen door harde plaatdelen. Dat heb ik vanavond afgerond dus ik dacht, ik plaats gewoon in dit topic tussendoor even de werkzaamheden aan de Sedan :wink:Na alle tectiel te hebben verwijderd kwam ik hierbij uit:
de rotte delen van de vloer er uit gezaagd:
Dat uitsteeksel links boven heb ik erin laten zitten omdat daar de datum ingeslagen stond: 12-11-1973
Ik vind het wel grappig dat het zo`n vroege C kadett is, dus wilde de datum er graag inhouden.En bij Pipo een goed stuk bodemplaat gevonden en de oude ”2” uit mijn bodem gehaald en in de nieuwe bodem gelast, daaraan is dus nog steeds te herkennen dat het om een oude Sedan C1 met lange pook gaat :P :
Passend maken:
:D :D :D :D :D
De middelste bodemplaat zit er al in, maar links langs de chassisbalk zat ook een slecht plekje, en ook een paar stukjes chassisbalk die behoorlijk verroest waren, dus ook meteen wat stukjes eruit geslepen.
Maar ook rechts, de reservewielbak zag er niet al te best meer uit;)
Onderkant bij de reservewielbak, ook een stukje chassisbalk wat ingevreten is.
En als we dan toch bezig zijn dan ook maar de dekplaat vervangen, dus die er ook meteen uitgezaagd:
Alles eruit, op de bodemplaat na:
Fototje van de ouwe en nieuwe dekplaat (die trouwens van Van Wezel was en voor geen meter pastte :puke
En hier de reservewielbak, oud en nieuw;)
Hier is de binnenkant weer voorzien van allemaal nieuw/hard staal
En hier de dekplaat, na een hele tijd slijpen, lassen en kloppen later, eindelijk passend gekregen :hmmz
En links achter aan de zijkant nog een stukje ingevreten roest uitgezaagd, en iets passends voor gemaakt.
Toen de binnenkant helemaal gezandstraald zodat alle oppervlakkige roest verdwenen was
De binnenkant hier en daar wat geplamuurd, zodat het toch weer net iets netter oogt:
De dekplaat had ook wel wat plamuur nodig, en toen was die spuitklaar:
Eerste laag Primer erop
Toen 2 laagjes grondlak:
En als laatste 2 dikke lagen kleur erop:)
Let niet op de roestige bumper, deze komt er binnenkort nog een andere op.Hier nog een plaatje van al het vervangen staal.
De onderkant van de linkerchassisbalk heb ik ook nagemaakt en vernieuwd, maar hiervan heb ik nog geen foto’s. Een dezer dagen plaats ik wel wat foto’s van de onderkant.
Op de achtergrond wacht de Coupe nog steeds geduldig op vooruitgang :D
28 november 2009 om 11:29 In reactie op: is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet #17557181Een oud 1200tje loopt op benzine gemiddeld 1:12, dus 1:10 op lpg is niet zo slecht voor zo`n oud blokje;)
Je kan ook je gastank op de plek waar nu de benzine tank zit plaatsen en zet een klein benzinetankje op de plek van het reservewiel of aan de andere kant voor als je gastank leeg is.
Volgens mij als je hem zelf in bouwd ben je voor een paar honderd euro wel klaar en LPG op kenteken krijgen kost ook maar een paar tientjes, als je het natuurlijk wel volgens alle regeltjes doet;)Mocht je aangehouden worden en er staat geen LPG op kenteken dan kost het geld, en bij APK moet de auto lopen op de brandstof die op het kenteken staat.
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar deze heb ik voor mijn C kadett gemaakt:
Zwenkwieltjes eronder, en je kunt `m overal heen rijden. Werkt echt perfect
Zag het net ook voorbij komen op tv in de herhaling.
Mooi stukje, en mooie manta!:thumbupZonde van die afbijt of wat het dan ook is geweest. Was volgens mij best een nette Monza.
Succes in ieder geval met herstellen:thumbupZiet er een stuk beter uit zo:thumbup!!
En lekker warm in de winter:D:Dorigineel gepost door black champion
een paar van mij monza
is een ’83
2.5 aut.
op g3zo kocht ik hem iemand was zo leuk geweest om er iets van afbijt overheen te gooien!
zo is ie nu op de velgen na liggen nu BBS RX 8×17 op
word met kerstmis denk ik overgespotenHeb je deze Monza gekocht van iemand anders uit Asten, die eerst veel in VW kever enzo deden of is het een andere monza??
goed gezien :D
Mijn nieuwe aanwinst:
een Kadett C1 Sedan uit 1974 met 1.2N motor.De bedoeling is om hem zo origineel mogelijk te laten, en hier en daar wat slechte plekken onder handen te nemen. En voor de rest er lekker mee gaan rijden:D
origineel gepost door Renée
Hallo!!Hier mijn c kadettje helmaal af! Er komen alleen nog andere velgen op!
:angel:afro:thumbup
Eujj mooi wagentje geworden:kewlpics:jerry
-
AuteurBerichten