is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet

Forumindex Forums Modellen Kadett is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214556
    michiel026
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 November 2007

      is het moeilijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadett met een 2.2 injectie? ik kan namelijk een c kadett met een 2.2 injectie kopen hij is van 1976 en ik wil hier graag een gas tank in bouwen om er dagelijks er mee te gaan rijden maar heb hier geen ervaring mee en kan dat ook niet is der iemand die mijn daar bij kan helpen ?:hmmz

      #17557177
      a3corsa
        Lid sinds:
        20 July 2007

        Tuurlijk kan je een gastank inbouwen.

        Ik denk dat je het beter kan laten doen.

        De ellende is natuurlijk waar laat je de tank? en hoeveel ruimte is er nog voor de verdamper onder de motorkap?

        #17557178
        michiel026
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 November 2007

          de tank moet denk ik gewoon in de kofferbak en anders op de achterbank :P nouw ik denk dat der nog zat ruimte onder de kap is :) maar heb hem tot nu toe alleen op foto’s gezien en laten inbouwen nee is me te duur moet gewoon een goedkopen dagelijkse auto worden niet dat er duizende euro’s der in gaan dat heb ik gewoon niet :)

          #17557179
          a3corsa
            Lid sinds:
            20 July 2007

            origineel gepost door michiel026
            laten inbouwen nee is me te duur moet gewoon een goedkopen dagelijkse auto worden niet dat er duizende euro’s der in gaan dat heb ik gewoon niet :)

            Een gas installatie moet wel op de een of andere manier goed gekeurd moeten worden.
            Zelf er onder zetten, afkeur, maken en opnieuw keuren kost ook geld.

            De tank kan in de kofferbak, afhankelijk van hoe je de tank plaatst hou je dan nog een klein beetje ruimte over.

            Mijn 1200 loopt 1 op 10 op LPG, ik weet niet of een 2.2 dan een “goedkope dagelijkse auto” is.

            #17557180
            michiel026
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2007

              gas is altijd goedkoper dan benzinne en hij is belasting vrij en oltimer verzekering is ook goedkoop :P maar dan verbruikt die van jou wel heel erg veel voor een 1200 tering ik haal met de astr 2 liter 8 klepper 1 op 12:omijn oom heeft in het verleden ook gas tanken in ascona’s en corsa’s van ze eigen gebouwt alleen tegen woordig doet die helemaal niks meer met auto’s dus weet niet of die het voor me wilt doen en laten keuren waarom?

              #17557181
              hanzel
                Lid sinds:
                7 July 2005

                Een oud 1200tje loopt op benzine gemiddeld 1:12, dus 1:10 op lpg is niet zo slecht voor zo`n oud blokje;)
                Je kan ook je gastank op de plek waar nu de benzine tank zit plaatsen en zet een klein benzinetankje op de plek van het reservewiel of aan de andere kant voor als je gastank leeg is.
                Volgens mij als je hem zelf in bouwd ben je voor een paar honderd euro wel klaar en LPG op kenteken krijgen kost ook maar een paar tientjes, als je het natuurlijk wel volgens alle regeltjes doet;)

                Mocht je aangehouden worden en er staat geen LPG op kenteken dan kost het geld, en bij APK moet de auto lopen op de brandstof die op het kenteken staat.

                #17557182
                michiel026
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 November 2007

                  jah dat snap ik dat zelf kan maar ik zit daar mee met een probleem ik heb voor een paar jaar geleden me elleboog verbrijslet en kan er nu bijna niks meer mee en dat is zo kut ik baal daar ontzettend van :s

                  #17557183
                  x-tinction
                    Lid sinds:
                    12 October 2008

                    mijne loopt ook tussen 1:8-1:10 op gas met een 1200s motor maar

                    #17557184
                    a3corsa
                      Lid sinds:
                      20 July 2007

                      origineel gepost door hanzel
                      Mocht je aangehouden worden en er staat geen LPG op kenteken dan kost het geld, en bij APK moet de auto lopen op de brandstof die op het kenteken staat.

                      hm.. Als je gepakt wordt met de verkeerde brandstof, krijg je een wegenbelasting naheffing met een boete.

                      De naheffing is het verschil tussen de wegenbelasting op benzine en lpg, en de boete is nog eens dat bedrag.

                      Bij een wegenbelasting vrije oldtimer is de wegenbelasting voor benzine, diesel of lpg hetzelfde, dus… ?? (ja toch?)

                      #17557185
                      guus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 October 2004

                        ik Heb zelf dagelijks een c-kadett combi met een 2.4 E en op gas,daarmee haal ik gemiddeld 1:8 – 1:8,5 waarbij gezegd moet worden dat ik er niet heel zachtzinnig mee omga.

                        dus ik zou zeggen dat een 2.2 best op gas kan hoor.

                        ik heb de mijne 3,5 jaar geleden voor een kleine 1100 € laten inbouwen ,dan heb je zelf geen gepruts en heb je de auto met een paar dagen weer terug waarbij het kenteken ook al aangepast is,die onkosten van de gasinstalatie had ik er in het eerste jaar al weer uit.

                        #17557186
                        schrump
                          Lid sinds:
                          16 February 2005

                          city 2.2 automaat LPG, 1:8 gemiddeld

                          #17557187
                          michiel026
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 November 2007

                            origineel gepost door guus
                            ik Heb zelf dagelijks een c-kadett combi met een 2.4 E en op gas,daarmee haal ik gemiddeld 1:8 – 1:8,5 waarbij gezegd moet worden dat ik er niet heel zachtzinnig mee omga.

                            dus ik zou zeggen dat een 2.2 best op gas kan hoor.

                            ik heb de mijne 3,5 jaar geleden voor een kleine 1100 € laten inbouwen ,dan heb je zelf geen gepruts en heb je de auto met een paar dagen weer terug waarbij het kenteken ook al aangepast is,die onkosten van de gasinstalatie had ik er in het eerste jaar al weer uit.

                            oke ik wil kijken of iemand dit zelf kan doen het moet gewoon een goedkopen dagelijkse auto worden de corsa is me show auto daar moet het meeste geld naar toe mooie ascona btw :)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.