Ruitensproeier Corsa C kapot

Forumindex Forums Modellen Corsa Ruitensproeier Corsa C kapot

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255432
    hanzel
      Lid sinds:
      7 July 2005

      De ruitensproeier van onze Corsa C werkt niet meer, zowel de voor als achterkant niet. Ik krijg geen spanning op de stekker die op het pompje zit. (pompje werkt gewoon als ik er rechtstreeks 12 volt op zet) Geen van alle zekeringen is kapot. Ook heb ik het kapje van de relais onder bij de paravan eraf liggen, waar de relais zitten. Als ik de voorruit wil sproeien klikt er een relais, en als ik de achterruit wil sproeien dan klikt er een ander relais. Dat lijkt me dus goed, maar waar kan ik nu nog gaan zoeken?
      Vanaf die relais lopen zo ontzettend veel kabels dat ik niet weet waar ik nu kan gaan zoeken/meten.

      Hoop dat iemand tips heeft:)
      Alvast bedankt!

      #18107990
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Dat is de BCM, gevoelig voor water. Vaak zit je probleem daarin.
        Was die nattig?

        Waarschijnlijk gewoon een realais daar in die bcm module die niet fijn werkt.

        In de zekeringkast voorin zit een kapje over een stel zekerinen, daar zit je ruitenwisser en sproeier onder.
        Die zie je normaal gesproken dus niet zitten.
        Denk dat er daar 1 stuk is.

        #18107991
        hanzel
          Lid sinds:
          7 July 2005

          Voordat ik je reactie had gelezen zag ik inderdaad dat er onder dat kapje nog een stel zekeringen zaten… Stom stom dat ik die over het hoofd had gezien.
          Daar zat inderdaad dus toch de kapotte zekering!
          Toch bedankt :-)

          #18107992
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Tijdje terg had ik het ook op het werk. Die zekeringen zaten goed verstopt onder dat kapje. Heb hem er mooi afgelaten

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.