Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben niet geheel tevreden met de koppeling, geintje kostte 1500 euro, turbo word ook minder…
prijzen:
1 koppelingsplaat race 286 euro
1 koppelingsset, en hydr. lager 319 euro
8 bout m7x22 11.60 euro
1.75 ltr bak olie 31, 85 euro
0.5 ltr koppelingsvloeistof 8 euro
klein mat 10 euro
milieu toeslag 10 euro
uitlijnen 75 euro
8 uur arbeidsloon 500 euro
1514,25 euro totaal.
nu 9 maanden later, bij vollast weer soms doorslippen.
ik heb geen zin om weer 1500 euro uit te geven voor een auto met een dagwaarde van nog geen 5000 euro.
sorry jongens maar ik rij al sinds 98 met opels, maar…
1987er E-kadett GSI 8v (kadett gsi club holland, super gezellige club was dat ooit)
1992er Astra gsi 16v (astra gsi club, super gezellige club, was ook ooit bestuurslid)
2002 Zafira OPC op gereden.
en nu deze aangepaste 2005 zafira OPC, met koppelings problemen.
sorry, ik ben er klaar mee, morgen ruil ik hem in.
Srry, te ver weg, om ff langs te gaan voor mij.
als het nauw NH was…ik ben met me standaard koppeling overgestapt naar een sachs koppeling omdat de originele ging doorslippen bij plm 3000t in ze 5. (nog geen 80.000 km)
de koppel weet ik niet, ik rijd met ongeveer 250/270 pklet op schrapend geluid bij een test rit, das dan je turbo…
ja.
Maar als je spruitstuk gescheurd is hoor je hem ook puffen bij stationair, ff luisteren bij je grille.
je bedoeld een Schrapend geluid?, want dan is het je turbo.
Een snel 2017 :)
Mooi zeg vol-leer!
Wat is dat uitstekende kastje voor je handschoenenkastje?
.
.
Lol.
Ik heb nog een DBILAS embleem, es ff kijke of ik daar iets mee kan :worsLuchtmassa meter.
Opm.
Middendemper er tussenuit verander je niets aan toon of soort geluid, het geluid word alleen harder.99 euro voor een embleem…
Jammer dat die kleine emblemen niet los tekoop zijn.@Astraaa wrote:
wie weet of dit opc embleem los te verkrijgen is?
Ik zoek ook al zo’n embleem…
Ik had al een topic aan gemaakt een tijdje geleden maar die was op eens weg, ik denk mede omdat ik mijn ervaring hier deelde van de houding van de plaatselijke opel dealer in Heemskerknauw ik wil het wel eens een keer proberen bij die firezone in zaandam… als ik in de buurt ben… en ja dan laat ik het jullie wel eventjes weten hoe ik het ervaar met fase2 250pk.
Toch wel raar, ik weet niet of dat het door de chip komt maar stationair hoor ik hem soms een keertje overslaan tot pak weg 2000 toeren…
Wie kent dit nog meer bij gechipte motoren.
ik tank natuurlijk wel 98 uiteraard!bij Bogijn.nl een LMM besteld voor 88 euro in huis!!!! :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
input-aansluiting op de turbo zat ook los… :wtf
niet normaal meer nu wat een trekkracht, volledig storings vrij ook :thumbkwam vanmiddag vanaf de A8 ri. watertoren van assendelft een R32 zoek gereden!… euh… dat was dus de politie… dat was ff minder, ze vonden ook dat ik iets te hard (120 ofzo) reed op de A8.. en een keer bumperkleven??? het zal wel…
maar hij rijdt als een raket!
Bogijn rules :afro
alles kost bij elkaar 315 euro en het onderdeel is niet snel leverbaar… :shock: :shock: :shock:
tog nie normal…
hoe ongelukkig het uitkomt dat de motor in noodloop terecht komt na ingreep van deze beveiliging, ik vind het goed. het is immers alleen beter voor de motor!
Wel is het zo dat met mijn voorzichtige rijstijl met een “koude” motor de beveiliging ook aan kan spreken zelfs na plm. 20 km een irritatie kan zijn.
ja klinkt een beetje raar ja…
maar ik heb met al mijn GSI’s (kadett/astra/corsa)ook altijd binnen de 7500 km ook altijd de olie ververst, klinkt debiel maar ik ben er op dit punt altijd voorzichtig geweest.
Me zaf schijnt meer dan 250 pk te hebben wat ik ook wel voel, het vermogen is niet normaal!, ik heb nog nooit zo’n snelle opel gehad.
en op een een of andere manier geeft dat mij nog meer respect om nog voorzichtiger te zijn, ik ben zo zuinig op me auto.
ik ben van de week bij de dichtst bij zijne opel garage geweest voor een uitlezing ik werk nu momenteel bij verkade en in wormerveer zat ooit garage zwart wat nu anders heet en daar blijkt mijn lucht weger niet goed te zijn…. na uitlezing…
sjees hey wie had dat ooit verwacht… ja ik had ff vol gas en de rem moeten indrukken bij het omzetten van het contact naar stand-2 met de lijst erbij van storingen…
luchtweger schijnt dus niet geheel goed te werken.. :swearik moet ff een andere luchtweger testen…
rijdt er een blauwe corsa OPC rond in IJmuiden?
@OPCdriver wrote:
Uitlezen!? Dit is de eerste stap die je zou kunnen zetten.
Lijkt mij zo hiervan achter het scherm vandaan een elektrisch probleem
kan bv. massa verbinding zijn van een draadboompje of een stekkertje bv.
Alles nalopen waar iets of iemand geweest is en wat er verandert is toen
alles nog ok was.
Ziet er mooi uit die Dbilas inlaatset en misschien kan Speed Equipment je
ook helpen met het zoeken en vinden van je probleempje.Ja ik denk dat ik ook het ook eventjes na ga vragen bij Speed, heel soms krijg ik ook in het display de melding dat de remblokken versleten zijn zomaar uit het niets terwijl ze dik in orde zijn, de stekkers zitten vast in de remklauwen ik denk dat daar ook een massa probleempje zit… :swear
dat moet ook ergens gestekkerd zitten in de spatborden? of zit er ergens een verzamel aansluiting of stekker die niet helemaal lekker zit???de laatste tijd heb ik weer geen problemen met de antislipregeling en dus ook geen uitval meer…
wellicht komt dat omdat ik met heel veel gevoel rijdt bij een koude motor.5 december 2014 om 08:13 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175253[quote=”rallyastra”Totaal dus 640 euro ex btw.[/quote]
Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb
-
AuteurBerichten