OPC schiet in noodloop, oorzaak onbekend

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen OPC schiet in noodloop, oorzaak onbekend

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277255
    opc-adrijver
      Lid sinds:
      4 January 2011

      Opel Zafira OPC Z20LET 2002

      Vrijdag terug gekomen van een korte vakantie met mijn dochter uit kroatië.
      Heen met boottrailer gereden en terug zonder.

      Op vakantie (5 dagen) de auto maar één keer kort gebruikt op een B weg.
      Ineens zonder aanleiding stond de auto in noodloop. Even aan de kant en uit en aanzetten en het probleem was weer weg.

      Althanssss,

      Op de terugweg begonnen de problemen na een paar honderd km. In Duitsland aangekomen even echt op het gas en de 200 aangetikt, en toen schoot de auto in noodloop.
      Even stoppen uit en aan en de auto loopt weer. Zolang ik niet hard accelereer dan blijft hij gewoon netjes lopen en kan ik hem naar de 130 km/u brengen.
      Zo ben ik ook gewoon thuis gekomen. Het gebeurt in iedere versnelling vanaf 3000 rpm.

      Vrijdag is de auto uitgelezen. Algehele cilinder foutmelding en cyl 3 en 4 apart. Na het wissen van de melding komt nu alleen cyl 3 of 4 terug.
      Zaterdag naar de garage gegaan en zijn de bobine en bougies tijdelijk vervangen door nieuw spul. Het euvel trad nog steeds op dus we gaan ervan uit dat de bobine en bougies in orde zijn.

      Als ik in zijn vrij sta en gewoon gas gegeef zonder belasting dus dan is er niets aan de hand. Het lijkt erop dat bij een “koude” motor het problem er niet direct is. Na een paar km rijden krijg ik pas gedonder. Eerst stotteren waarna de motor in de noodloop schiet. Zaterdag injector cleaner in de tank gemikt. Heeft niets geholpen.

      Zondag heeft de ANWB er ook nog naar gekeken. De zelfde test uit gevoed en vastgesteld dat Bobine en bougies in orde zijn. Konden visueel geen scheurtjes vinden in leidingen of aanzuigbuizen.

      Wat kan het dan wel zijn ….. Heeft iemand tips?
      Kan een scheurtje ergens in een intercooler bijvoorbeeld dit probleem veroorzaken ?

      De auto staat nu hier bij de opel dealer in de hoop dat ze de auto voor vrijdag kunnen oplappen. Vrijdag gaan we met het gezin en de caravan op vakantie.
      Ik hoop dat jullie enige adviezen hebben ?

      #18322475
      Hans
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2004

        Luchtmassa meter.

        #18322476
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          opcom eraan pluggen en uitlezen.. ANWB bezit geen opcom maar een universele OBD2 lezer.. die is niet precies genoeg…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.