Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier het interieur van de Ford versus XC60…
@jopsa, weet je wat ook zo dom is van Floki? Hij vergelijkt steeds met de duurdere modellen, zoals de XC60 Plug in Hybride. Die kost als Core, zoals ik hem had samengesteld €76K. Maar je bent niet alleen met de aanschaf klaar. Maar óok het onderhoud. En hoe duurder je rijd, hoe hoger de jaarbeurten, en het onderhoud. Nie alleen schiet je verzekering met €30K omhoog, maar ook de duurdere wegenbelasting. Ook hebben alle XC60 standaard AWD, dus extra onderhoud aan de ERAD enz. Dus die Flapdrol weet écht niet waar hij het over heeft.
@jopsa, dat is nu juist de grap. Die tobber noemt de populaire EX30 de vorm ban een baksteen hebben. De XC40 noemt hij vierkant. Maar als ik vervolgens een foto plaats van de Ford Explorer, en naar zijn mening vraag over die platte bak, dan hoor je hem niet meer. ik heb voor de duidelijkheid, beide types onder elkaar geplaatst in het andere topic. Maar hoe kan hij met zijn ernstige vorm van Dyslexie, nu over de lijn en de vorm van een SUV oordelen?
Maten en gewicht van de Ford Explorer
Lengte 4.46 Hoogte 1.64 Gewicht 2267 kg! Trekgewicht 1000 kg. Koffervolume 450L
Prijs vanaf €37.000,- is gelijk aan de instapper van Volvo de basis EX30.
Ik zet ze voor de helderheid even onder elkaar. zoek de verschillen….
Als het over vierkant gaat, vind ik de XC40 10x gestroomlijnder dan de Explorer.
Jazeker, ik vind de Ford Explorer zéker een mooie EV, zeker voor een Ford. Daar doe ik niks vanaf. Maar jij was de chronische zeiker, die de XC40 als “vierkant” beschreef. Nou vandaar dus even het plaatje van de Explorer. Het enige vierkant wat ik aan de XC40 kan ontdekken, is het raam van het achterportier. Maar ja, jij hebt dyslexie, en je bent bovendien ook nog kleurenblind, (met je zwarte doos in de Rapid Responder) en als in jouw ogen de XC40 “vierkant” is, hoe beschrijf je dan de baksteen vorm van de Explorer??? Daarom schreef ik er extra bij: De Explorer heeft een Cw waarde van “een Flatgebouw”. Dat was voor jouw bedoeld als een “Eye opener”. Maar helaas, je snapt echt niks.
Ook zit je steeds te zeuren als een verwend ventje, dat alles onderbouwd moet worden, anders noem jij dat roeptoeteren. En als ik bij m,n verhaal als bewijs, foto,s plaats van het onderwerp, is het weer niet goed. Zie je nu zelf hoe geschift je bent? Je probeert je overal uit te kronkelen, maar je valt elke keer weer door de mand. En @Jopsa heeft je veel langer door.
Hoe beschrijf jij de vorm van de Ford Explorer?
Tja dat rijgenot, wat je met een Volvo beleefd, kan je mij en @jopsa in ieder geval niet ontnemen…..
De V60 is een super gelijnde, hoog moderne Estate. (voor jouw begrip Stationwagen) De XC60 is een hogere versie en deus een SUV vanaf €70K. Ga ik een rond appeltje als de oerlelijke Ford Ka, vergelijken met de elektrische Ford Explorer? Nee toch?
Over vierkant gesproken……. De Explorer heeft een Cw waarde van een flatgebouw.
Dat heeft niets, maar dan ook niets met al dan niet gefrustreerd te maken, maar met een bewuste keuze! Ik wil geen Alu pedalen. En de start Stop knop in de Volvo werkt perfect. En je kan in de verste verte geen Ford vergelijk maken, met een Volvo V60. De stoelen in een V60, daar kan Ford alleen maar van dromen.
@Floki, als je nu toch op jouw manier de foto,s aan het bestuderen bent, let dat eens even op de Super Design gevormde luchtroosters in de XC40, en de achterhaalde goedkope ventilatiesleufjes bij de Ford. En het rommelig uitziende geheel van het Ford Dash.
Ten laatste kwamen ze er bij Ford achter, dat ze het geïntegreerde Multi Display vergeten waren, en plakte ze er gauw een goedkoop schermpje bovenop. Echt een No Go! En let eens op de grote deurvakken in de Volvo. Moeiteloos een laptop + literfles in de deurvakken. Moet je eens bij je Fordje proberen…..
Hier de S/S draaiknop op de 60 serie. Is inmiddels al wat uit de tijd en achterhaald, al passen ze het op de 60 modellen nog steeds toe….
@Floki, en nog een kleine aanvulling. Hier een afbeelding van Alu pedalen in de Volvo. En de draaiknop om te starten, waar jij het over had, vind je in de V60. Bij een EV heb je geen draai of startknop meer, gewoon de automaat in D en rijden…..! Ik heb nog wel de Start/Stop knop op m,n dashboard.
@Floki, opnieuw een bewijs dat jij echt de weg kwijt bent. De onderste foto is het dashboard van een Sjonnie Kuga, zomaar willekeurig van internet geplukt. De bovenste foto is een willekeurig interieur van een XC40, een ware Premium auto dus. Je kan zoveel verschillende types bij Volvo bestellen. Afhankelijk van je te besteden budget. Jij kwijlt schijnbaar van alu pedalen? Die kun je bij Volvo volop krijgen, maar die wil ik als ex-beroepschauffeur niet hebben. Ga maar eens met natte schoenen, en alu pedalen autorijden! Opnieuw lul je maar weer wat uit je nek. Je kan ook bij Volvo kiezen voor leren bekleding of Alcantara. Voor een witte of een zwarte hemelbekleding. Voor een digitaal pookje (Shift) of eentje van Orrefors kristal. Maar net waar je zin in hebt. Voor elektrisch verstelbare stoelen (met 2 memory,s) of met de hand verstelbaar. Je kan voor een extra geluidsinstallatie gaan. Harmen Kardon, of B&W. net wat je wil. Want tja, Volvo is Premium hé, weet je nog?
En nog wat om te leren van mij: Er is geen enkele XC40 op de markt gekomen met analoge klokken. Nooit geweest. Bovendien kun je in de “Digitale cockpit” via het menu, uit 4 verschillende kleurkeuzes kiezen, en ook 4 verschillende rijmodus. 1.Comfort. 2. Eco. 3. Off Road, 4. Dynamic! En, last but not least. Het getoonde dashboard is het interieur van een P6 of P8, dus elektrisch. Heel anders dan het mijne met Sensus. Dit is alles op Google gebaseerd. En dat “outbollige pookje uit de jaren 90”,wat jij meent te zien, ondanks je dyslexie, is toevallig de Shifter van kristal, speciaal verlicht in het donker! Dus nog maar een keertje goed kijken dan, en zet je leesbril op!
Met dat Punt, wil ik alleen aangeven dat ik deze discussie afsluit, met voorafgaand de nodige onderbouwing. En dat smaken nu eenmaal verschillen, daar hebben we het hier al meer dan genoeg over gehad. Ik vind dat hele dashboard van de Kuga, één grote rommel, met een bizar hoog “Sjonnie auto” gehalte. Maar ach, jij mag dat mooi vinden hoor….
Kijk eens wat een verschil. De eerste foto, toont het dashboard van een Premium auto. De tweede foto, het dashboard van een B merk.
Het gaat er niet om “welke indruk” er mogelijk gewekt wordt. Het gaat er om “wat ik” geschreven heb, en dat is 100% juist! En dat een Volvo soms door 4 of meer eigenaars bereden wordt (want ze zijn onverwoestbaar) en Volvo de garantie niet deelt met derden, is logisch. En ik heb dat 1x extra vermeld, omdat dit een Forummer betrof, die niet bekend was met Volvo. Dus je moet geen feiten verdraaien, om alsnog je gelijk te halen. Als er aan mijn Volvo iets kapot zou gaan, word dit gratis en levenslang vernieuwd. Punt!
@jopsa, nu kun je weer opnieuw lezen, hoe gestoord deze Floki is. Ik zou voor hem een knieval moeten maken, omdat ik (volgens hem) onderschat, wat er in een Politieauto zit. Terwijl ik een duidelijke foto plaats met de inhoud van een Politie MB B klasse. Het is ook nooit goed in zijn ogen. Terwijl hij duidelijk onderkend, wat het volume is op de getoonde foto,s van de XC40 Rapid Response = Nood Ambulance, en de Xc40 als Commandowagen van de Brandweer.
Ook denkt hij te weten wat er bij mensen met principes, al dan niet tot de zondag behoort. Bid en dankdag, 2e Kerst, 2e Paas, en 2e Pinksterdag, zijn voor kerkmensen wel belangrijk, maar behoren NIET tot de zondag.
1. ik heb uitgebreid, ja zelfs met een duidelijke afbeelding, gereageerd, op de standaard uitrusting van Politie auto,s.
2. Waarom zou iemand met principes, niet posten op Hemelvaartsdag? Dat is toch geen officiële zondag?
3. Je praat dus over zaken, waar je totaal geen verstand van hebt. Mijn dringend advies: beperk je reacties aub tot auto,s.
De verkoopcijfers tonen aan dat er vanaf Januari tot mei 1045 Kuga,s op kenteken zijn gezet.
En dat van de Volvo XC40 er 4066 op kenteken zijn gezet. Wel een verschil hé, en dat in nog geen 5 maanden tijd.
VOLVO XC40 EMERGENCY MEDICAL OFFICER EMS ROAD …YouTube< Bekijk deze video maar eens, dan zwijg je wat er allemaal in een XC40 kan. Noem jij de meest populaire, en bestverkochte Volvo XC40 SUV een smurfenauto? Puur uit jaloezie. Door je Dyslexie, heb je helaas niet meegekregen, dat de EX30 voor mijn postuur, een No Go is. Geeft niet hoor. We zijn inmiddels gewend aan het feit, dat je bijna alle steken laat vallen, en dat je om alle kernzaken heen draait. Misschien dat Pippi Langkous wat voor jouw is om te kijken…?
Jij hebt een heel bijzonder manier, om als een gladde paling om de kern heen te draaien, en allerhande bijzaken te noemen. Hoe en wat er met 112 gebeurt, zal mij een rotzorg zijn. Ik ga echt niet bellen om wat te vragen. Internet biedt genoeg mogelijkheden. Het gaat hier over Politie auto,s. Waarbij jij stellig beweert, dat de Kuga een veel betere/logische keus is als dienstwagen, dan de Volvo XC40. En dat ben ik absoluut niet met je eens. Jij schermt maar met binnenruimte, en groter, terwijl het in de praktijk om een enkele centimeters gaat. Bovendien maakt het nogal een verschil, of je het Volvo logo op je auto hebt, of dat van Ford
Ook dat extra benadrukken van je, dat het alleen voor de eerste eigenaar geldt; dat van levenslange garantie op originele onderdelen. Ik deed niks voorkomen of dat voor Jan en alleman is. Het is maar net wat jij er uit peutert, en hoe je leest! Voor mij is van toepassing, wanneer mijn hefcilinders van de automatische achterklep, het elk jaar zouden begeven, worden ze elk jaar gratis vernieuwd Punt! Die levenslange garantie op onderdelen, kennen ze niet bij Ford. Ze hebben namelijk teveel vreemde toeleveranciers, van buitenaf….
Feit blijft echter, dat de Politie met het inslaan van de weg wat voertuigen betreft, met Audi en BMW goed bezig zijn. Hoe dat met die Fordjes uitpakt, is nog maar zeer de vraag.
Ik heb het niet over het alarmnummer 112, bij het melden van noodgevallen, maar over de meldkamer van de Politie in het algemeen. Die 0900 moet je niet onnodig belasten met dit soort onzinnige vragen. Ik zou me schamen, om over zoiets pietluttigs de Politie te bellen.
Geloof jij nu echt dat ik zo gestoord ben om een meldkamer te bellen, en te vragen wat ze in de auto hebben op surveillance?
Die hebben wel wat beters te doen, denk je ook niet?
-
AuteurBerichten