Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een update:
oorzaak is gevonden. Het was een slechte massa.
Kabel getrokken van de accu naar de motor en zo ineens starte de auto weer.Even een update:
Vandaag maar weer eens wezen kijken bij me auto. Die niet meer bij een garage staat.
We dachten laten we eens een kabel trekken van de min pool accu naar de motor. Zo gezegd zo gedaan. Daarna de auto gestart. En zomaar starten en lopen.
Wat er dus al gezegd werd hier massa probleem.
Wij snappen alleen niet helemaal wat de garage al die tijd gedaan heeft maar dat is een ander iets.nu blijkt alleen dat hij tijdens het lopen misfire op cilinder 1 en 4 krijgt. Terwijl daar een 2de hands bobine opgekomen is en 4 nieuwe bougies.
Kan dit ook komen door de hoge druk pomp?
P0301 misfire cilinder 1P0304 misfire cilinder 4
De auto is wel gewoon rijdbaar. Zolang je wat gas er op houdt.
Eemshaven ligt niet bepaald in de buurt van de kop van Noord Holland. Je kan altijd langs komen.
Wat is er in Eemshaven liviu2004?
Ik woon in Den Helder.
de auto staat niet meer bij de garage.
Ik word er een beetje moe van. Ben nu al bijna 2 weken verder en genoeg andere onderdelen gekocht terwijl het daar niet aan ligt.Ik ben vandaag bij de garage geweest en kreeg het volgende te horen:
Ik heb mijn auto daar rijdend neergezet na een motor wissel.
Want de auto hield in als je ineens toeren wou maken. Hun hebben de auto uitgelezen en zeiden dat het mijn luchtmassameter was die stuk is en vervangen moest worden.
Ik kon de auto ophalen en hem terug brengen als hun het onderdeel binnen hadden.
Ik ben diezelfde dag er heen gegaan en wou de auto starten maar hij deed niks meer hij begon te tikken in de zekeringkast.
De garage verteld mij na uitzoeken met probe dat mijn ecu opgeblazen is en ik maar een 2de hands ecu moest gaan aanschaffen met alles er bij.
Ik heb dat geregeld en daar heb ik ook de security code weten te achterhalen van.
Hebben ze die gemonteerd maar nog steeds blijft alles tikken. Waar op ik gezegd heb jullie hebben dus een verkeerde diagnose gesteld wat op zich kan gebeuren maar ik vond het vreemd dat de auto ineens niet meer rijd terwijl hij daar wel rijdend neergezet is.
Nu vertelde de eigenaar van de garage dat een medewerker van hem geprobeerd heeft een luchtmassameter van een ander merk op mijn stekker te doen. Wel een 5 polige. Maar dat de auto daarna niet meer starten.
Ze hebben nu de oude ecu en dergelijke er op gezet maar het probleem van het tikken in de relais blijft nog steeds.
De kabelboom van de motor is vervangen(de oude motor kabelboom hebben ze er maar opgezet)
Het schijnt dat de Engine control Relay en de ignition main circuits relay 3 blijven tikken. Ook als je ze vervangt blijven deze tikken.Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten of iemand die dit kan oplossen?
De garage heeft bij mij aangegeven dat ik de auto maar gewoon in de fik moet steken want hun komen er niet meer uit.5 minuten aan het bellen geweest en ecu code achterhaalt op basis van kenteken en chassisnummer.
Proberen sleutels in te leren maar geeft steeds aan mislukt. En auto met slotje blijft er in staan.
De ecu is opgeblazen. Ik heb nu een andere ecu gekocht maar die blijft op start blokkering zitten. Er zitten allemaal modules bij en stuurkolom. Maar als ik alles aangesloten heb blijft hij op stuurslot staan. Nu hebben ze alleen de ecu code niet. Is er een manier om hier aan te komen? Ik heb kenteken en chassisnummer van de auto waar hij vanaf komt. Die is al 3 jaar geplet.
Vanavond heeft er iemand anders naar gekeken. Die heeft spanning lopen meten. En die komt tot de conclusie dat me motorblok plus heeft als ik contact omdraai. Als het massa draadje los gekoppeld word van de ecu dan is er niks. Maar als die er op zit dan geeft de ecu zelf ook plus.
hij vermoed zoals opeltje17 al zegt dat de ecu stuk is. Hij heeft ook de reserve sleutel geprobeerd. Geen verschil in het probleem.Weet iemand een goed bedrijf voor repareren ecu als dat nog mogelijk is?
De oude ecu is gebruikt.
De auto start helemaal niet meer.
Je ziet het motor management lampje knipperen en dan vast branden als je sleutel op contact zet.
wil je de auto starten hoor je niks gebeuren. Behalve getik bij de zekeringen onder de motorkap en in de kofferbak.Uitlezen geeft de volgende codes:
P1191-52 Fuel Pressure System Malfunction
P0191-02 Fuel Pressure Actutaor Low Voltage
P0100-06 Mass or Volume air flow circuit low input
P0110-14 Intake Air Temprature Sensor Circuit High Input
P1614-50 Imobiliser Wrong Signal Received <unkown status>
P1616-00 CIM ( steering column module ) wrong inviroment indentifier
P0560-07 System Voltage High Input
P1600-30 Replace Electronic Control Unit (ECU)
P0200-02 Fuel Injector Malfunction
Even een update:
Me hogedrukpomp is gereviseerd probleem blijft het zelfde. Zelfde storing. Heb nog gereden daarna.
Nu probeerde ik de auto te starten maar hij start niet meer. Je hoort het tikken aan de voorkant bij de zekeringen maar ook aan de achterkant tikt het. Op dashboard knippert motorstoringslAmpje ook steeds. Verder geen storingen. Iemand dit eerder mee gemaakt?
De auto laten uitlezen met op-com en kreeg de volgende storing die steeds terug komt na het wissen:
P1191-52 Fuel Pressure System Malfunction
mij is verteld door de garage dat het me brandstof pomp is.
iemand ervaring met deze storing?Ik vraag welke onderdelen er nodig zijn omdat ik misschien goedkoper uit ben als ik de onderdelen zelf bestel in plaats van via de garage. Op sommige onderdelen scheelt het aardige bedragen.
jullie hebben het over een balans as ketting set maar daar heeft de garage het niet over. Die heeft het over wat er boven aan in mijn tekst staat.
vandaar de vraag wat heb ik nodig!
Als je de auto start koud dan hoor je de ketting wel even maar als hij stationair draait hoor je hem niet meer. Pas als je toeren gaat maken hoor je het. Tot hij warm is. En als hij warm is en je vraagt ineens vermogen hoor je het af en toe even 2 tellen.
Motorcode is Z17DTR
waterpomp is niet vervangen. Die loopt niet over de distributie! Gaan daar even naar kijken.
Het geluid was er al voordat hij vervangen was. En nu is die er nog steeds.
-
AuteurBerichten