Motor Wissel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor Wissel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374721
    Haentje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2018

      Hallo,

      Vorige keer gevraagd over de distributieketting van de Signum 2.2 Direct.

      Had ik een afspraak gepland staan op donderdag voor de ketting te vervangen. Gaat de auto de zondag er voor kapot. Distributieketting versprongen. Auto niet meer starten.

       

      Nu heb ik een andere motor kunnen regelen. 82.000Km gelopen met inlaatspruitstuk, gasklephuis, bobine, bougies, injectoren.

      De motor was ingebouwd is wezen warm draaien toen de luchtmassmeter en uitlaat nog niet aangesloten was en liep de motor mooi.

      Het luchtfilter/luchtmassameter en uitlaat waren aangesloten en de motor begint ineens op 3 cilinders te lopen. Steeds fout misfire detected cilinder 2.

      Bobine vervangen (3 verschillende), injectoren vervangen, gasklephuis vervangen, Bougies nieuwe er in. Maar nu blijft die stationair lichtjes ploffen. En als je hem op 4000 toeren laat lopen ploft hij erg. Als je 3500 toeren laat lopen en rustig naar 4000 gaat wilt hij er niet over heen motor houd in. Maar doe je vol gas ineens dan gaat hij er wel overheen maar houd erg in.
      motor geeft geen fout codes.

      wie o wie heeft een idee wat dit kan wezen?
      garage denkt aan:

      katalysator verstopt

      luchtmassameter stuk

      inlaatspruit stuk wervelkleppen blijven hangen(is niet vervangen)

      #18374723
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Brandstofpomp nog goed? Of distributie nog optijd?

        #18374740
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Starten zonder uitlaatspruitstuk, dan een paar keer gasgeven.

          Heb hetzelfde gehad met mijn YH ook kat verstopt.

          Ketting van tijd zou ook nog kunnen.

          #18374770
          Haentje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2018

            De auto laten uitlezen met op-com en kreeg de volgende storing die steeds terug komt na het wissen:

            P1191-52 Fuel Pressure System Malfunction

            mij is verteld door de garage dat het me brandstof pomp is.
            iemand ervaring met deze storing?

            #18374772
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Is een veel voorkomende storing.

              9 van de 10x pomp op de kop stuk( hogedrukpomp)

              Met uitlezen( als je een knap apparaat hebt) kan je de actuele en gewenste pomp druk zien, de actuele druk zal dan wel achterblijven t.o.v de gewenste.

              Als je een andere pomp koopt even goed kijken dat je een Continental koopt en geen Siemens.

              En anders pomp reviseren.

              #18374781
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik heb hem ook recent defect gehad, ondanks ethanol vrij tanken. Wel na 200.000 km. Nu is er een alternatief helaas wel twee weken levertijd.

                Deze kan wel tegen ethanol. Bestel ook gelijk een drukregelaar mee. Is ook goedkoper dan de Continental pomp.

                http://www.shop.f5r.co.uk

                #18374847
                Haentje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2018

                  Even een update:

                  Me hogedrukpomp is gereviseerd probleem blijft het zelfde. Zelfde storing. Heb nog gereden daarna.

                  Nu probeerde ik de auto te starten maar hij start niet meer. Je hoort het tikken aan de voorkant bij de zekeringen maar ook aan de achterkant tikt het. Op dashboard knippert motorstoringslAmpje ook steeds. Verder geen storingen. Iemand dit eerder mee gemaakt?

                   

                  #18374861
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Klinkt als een slechte accu of niet goed vastgezette massa of voedingskabels.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.