Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nope nog steeds niks. Ondertussen naar Vectra V6 klauwen voor gegaan, maar is niet alleen de slag te lang, maar begint hij achter een stuk eerder te remmen dan voor. Zou graag een grotere HRC willen, maar ben er nog geen tegengekomen die op mijn bekrachtiger past.
Iemand een idee of de boutgaten (waarmee hij door het schutbord gaat) van een Delco bekrachtiger (Vectra B, Omega B, Astra G) overeenkomt met de ATE die op een Corsa B zit? Anders zetten we het geheel wel gewoon over, hoef ik ook niet meer te zoeken wat op mijn bekrachtiger past.
Bezig op mijn eigen tempo :) Ik heb je Corsa A diesel dus eigenlijk nooit gezien in het echt :(
Binnenkort eens samen een biertje pakken dan. Heb je telefoonnummer nog als die nog klopt, zal wel contact opnemen.
Wauw, alweer lang geleden dat ik hier ben geweest zie ik.
Kleine update:
Tellerring is begin 2011 overleden en opgevreten door de bak. Bakolie ververst en niks meer te zien.
Sinds die tijd rijd ik zonder werkende kilometerteller :afroHeb al meer dan 2 jaar een nieuwe tellerring klaarliggen voor montage, maar zie niet echt reden om mijn bak weer uit elkaar te gaan trekken als het niet voor iets anders nodig is. Ik weet aan de hand van versnelling/toerental precies hoe hard ik rijd.
Verder een ander type turbo gemonteerd want mijn IHI RHF4 begon aardig wat olie te verbruiken. Het is een Garrett GT15 uit een Nissan Primera 2.0 ’96. Die hadden we op school nog een paar op de plank liggen die ik zo mee mocht nemen. Doet 1.8 bar overdruk en piekt naar 2 in hoge versnellingen.
Ook een FMIC gemonteerd, dat is toch wat effectiever dan een intercooler die achter je koplamp ligt en geen lucht krijgt.Geen run op de rollenbank meer gemaakt sinds die tijd, dus geen idee hoeveel winst het heeft gegeven.
[rquote=1881309&tid=143616&author=TRPower]er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )
probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6[/rquote]
Dat is toch alleen bij de oude type klauwen? De klauwen met banaanvormige remblokken zijn toch altijd 24 mm bij de 2 liters.Ik geloof dat er een 4 pots klauw is van wilwood voor de 256mm remmen. Dat zou volgens mij het grootste en krachtigste zijn in 14 inch.
Het is eigenlijk erg simpel, en het kost geen drol. Zorg dat je de turbo en uitlaatspruitstuk van een 1.7TDS vindt. Daarbij goed opletten dat je de isuzu 1.7 hebt en niet de opel 1.7.
Ze komen regelmatig voorbij op marktplaats voor nog geen 100 euro. Met die turbo en wat bijschroeven van je brandstofpomp kun je al rond de 100 pk komen.
Zelfs nog zonder een andere turbo kun je veel winnen. Monteer een bleedvalve op je turbo en schroef de pomp iets op. Kijk even in de topic op migweb, daar hebben we een hoop staan.
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/291769-isuzu-turbo-diesel-tuning-guide.htmlVolgens mij wordt dat signaal opgemaakt aan de hand je abs sensoren?
[rquote=1828262&tid=46746&author=Nick-C20XE][rquote=1827409&tid=46746&author=Hacula]
Misschien ikke? Ik drop mijn vriendin regelmatig bij het station af, mijn auto is paars/blauw en heb 7J met toyo’s :)
Nu je het zegt kan ik het me nog wel herinneren, ik reed toen door naar de TU en jij ging de kennedylaan op.En heb vanavond 2x dezelfde gespot.
Randweg eindhoven werd ik ingehaald door een grijze corsa b, had xenon 8000k, led achterlichten en brede wielen. Toen ik eenmaal achter je zat gaf je flink gas bij tot de 170. Je ging bij Best eraf, heb nog mijn duim opgestoken.Op de terugweg kwam ik je weer tegen op de randweg, ditmaal haalde ik jou in bij afrit strijp, heb weer even gezwaaid en bij afrit veldhoven ging jij naar rechts en ik naar links.[/rquote]
Zal jij wel geweest zijn dan :D
En over dat laatste gedeelte begin ik te twijfelen,
Ik weet namelijk niet of ik daar op dat tijdstip geweest ben maar de beschrijving klopt als een bus, LED achter, 8000k, brede bandjes, 160-170 km/u is ook meestal wel mijn snelheid rondom Eindhoven :PFototje zegt meestal meer, was het deze ? :
[/rquote]
Ik heb inderdaad toen bij het station achter jou gezeten, maar die ik op de randweg spotte was een andere. Hij had geen donkere achterlichten, en zijn achter bumper van van het facelift type.[rquote=1758995&tid=100862&author=freek corsa]Jammer dat de as niet heeft geholpen, gelukkig heb je wel een goede vakantie gehad zonder auto problemen :D
Welk verbruik heb je nu ?[/rquote]
Afhankelijk van mijn rechtervoet, variëert tussen 1 op 16 en 20. Hoort mij niet klagen dus king:[rquote=1812037&tid=46746&author=Nick-C20XE]Gisterenavond bij het station Eindhoven een paarse B, niet echt veel veranderd volgens mij maar ik spotte wel redelijk brede toyo proxes bandjes.
je dropte een vrouwtje af op het station, ik reed in een zilveren B eerst achter je en toen ik mijn klasgenoot af had gezet zat je achter me en ging je rechts bij het kruispunt bij de kennedylaan.[/rquote]
Misschien ikke? Ik drop mijn vriendin regelmatig bij het station af, mijn auto is paars/blauw en heb 7J met toyo’s :)
Nu je het zegt kan ik het me nog wel herinneren, ik reed toen door naar de TU en jij ging de kennedylaan op.En heb vanavond 2x dezelfde gespot.
Randweg eindhoven werd ik ingehaald door een grijze corsa b, had xenon 8000k, led achterlichten en brede wielen. Toen ik eenmaal achter je zat gaf je flink gas bij tot de 170. Je ging bij Best eraf, heb nog mijn duim opgestoken.Op de terugweg kwam ik je weer tegen op de randweg, ditmaal haalde ik jou in bij afrit strijp, heb weer even gezwaaid en bij afrit veldhoven ging jij naar rechts en ik naar links.
Beetje late update, maar de auto rijdt in ieder geval weer!
Wat gedaan is:
Lange aandrijfas van een Nexia GTX bleek een centimeter korter te zijn. Deze had alleen de 2L kineten aan de wielzijde waardoor deze niet zouden passen. Er blijkt een verschil te zitten tussen het aantal spieën aan de bakzijde en wielzijde, waardoor ik geen van mijn eigen kineten op de wielzijde kon zetten.
Via Freek erachter gekomen dat de Nexia 8 klepper kineten heeft die wel in mijn naaf passen, dus die opgehaald bij freek. Hiervan was het schroefdraad te ver beschadigd om te kunnen gebruiken, dus wilde ik mijn eigen kineten erop zetten. Dit bleek niet te kunnen, ook hierbij waren de spieën anders, maar weken ook nog eens van de GTX af. Dus op een locale sloop de juist as nog kunnen vinden en erin gestoken.Homokineten bleven tikken, maar wel een stuk minder. Toen heb ik mbv andere bouten en revetten spacers gemaakt voor de achterste motorsteun, en toen was het opgelost.
De dag erna ben ik met deze auto naar Italië gereden, en zelf nog een bezoekje aan rome gebracht. Bijna 3000 kilometers later weer in nederland gearriveerd. Hieruit kan ik wel concluderen dat de bak is goedgekeurd, schakeld prima, ratelt niet en de tellerring werkt ook nog.
Foto’s van de tellerring:
En gisteravond nog even op de rollenbank geweest op school:
122 pk, 260 nm :agentorigineel gepost door sw16v
kroonwiel? dus niet op de zelfde plaats dan waar ik de fotos van heb gepost op de vorig pagina?lijkt mij raar dat op het kroonwiel een zelfde GM nummer staat dan op een ander onderdeel wat de diff behuizining is…..
Ik heb de foto die ik had gemaakt nog eens bekeken, en het is hetzelfde als die foto van jou sw. Dus inderdaad niet het kroonwiel, maar het stuk waar die aan vastgebout zit.
/me is nog niet helemaal wakker
Uhm.. kroonwiel inderdaad. Het diff kon ik geen nummer op vinden
Bij mij kan dat blokje niet omflippen, dus heb het schakelmechaniek gewoon verlengd, jullie hadden gelijk :angel Wel vreemd dat ik hem eerst zonder mechaniek ook niet meer in zn 2 of 4 kreeg. Is nu gelukkig verholpen :D
Ander probleem, de rechter (lange) aandrijfas is volgens mij te lang. Doordat de bakkeerring bij een F18 uitsteekt, komt de homokineet 9mm verder naar buiten. In een bocht naar rechts begint de homokineet te bonken.
Mogelijke oplossingen:
1. Spacer voor de bak maken waardoor je de extra lengte verdeeld over beide assen en dan hopen dat het goedkomt.
2. Aandrijfas inkorten.
– Doormiddel van lassen: heb ik geen tijd meer voor
– Kortere as kopen: heb ik eigenlijk geen geld voor
– Een andere as zoeken die al wat korter isDat laatste brengt mij bij het idee dat de assen van een A Corsa korter zijn. Mijn vraag is dan ook, hoeveel korter?
Er is mij verteld dat de lange as van een Corsa A2 GSI 22tands 68 cm lang is, en zou moeten passen met mijn homokineten. Alleen weet ik niet hoelang mijn eigen assen zijn, en tot morgenmiddag geen tijd om het op te meten omdat dan de assen eronderuit moeten en de kineten eraf. Veel werk, heb weinig tijd, dus vroeg me af of iemand weet hoe lang de lange as is van een Corsa B?edit:
Heb ook de lange as liggen van een nexia, ik lees op corsanovatuning dat die 69 cm zouden moeten zijn, dus die heb ik eventueel ook liggen.+Niemand?
Ik snap het idee hiervan, maar bij mij is de bak op precies dezelfde plek blijven hangen waardoor dit niet zou moeten hoeven. Ook krijg ik zonder schakelmechaniek, dus rechtstreeks aan die vork op de bak, de bak niet in zijn 2 of 4. Achteruit, 1 3 en 5 gaat zonder probleem.
De auto rijdt weer, en de kilometerteller werkt nog ook :D
De problemen:De lange steekas is nu volgens mij iets te lang geworden. Bij bochten naar rechts hoor ik een tikkend geluid die ik ook voel in het stuur. En ik weet zeker dat de homokineten gewoon goed waren, komen allemaal rijdend onder een auto vandaan waar ik ze zelf onderuit had gehaald. Dat komt volgens mij door de plaat waar de keering van de bak in zit. Een F13 heeft die niet, dus dat maakt een F18 al zeker een halve centimeter breder aan de rechterkant. Iemand hier bekend mee?
En ik krijg de bak niet in zijn 2 en 4. Zou dit te maken kunnen hebben met de schakelvorken waarvan er een niet goed zit ofzo? Iemand iets dergelijks meegemaakt?
Het nummer van mijn diff is hetzelfde als die van youri:
90250840Dat is inderdaad een noodoplossing als het niet gaat werken. Heb het tandwiel met een hittebestendige 2 componenten lijm vastgelijmd. Als het alsnog afbreekt is het geen probleem aangezien het maar van kunststof is. Die is al opgegeten door het diff voor je doorhebt dat je snelheid niet meer zichtbaar is.
Updates:
Gisteren de bak afgemaakt, omgebouwd naar mechanische ipv hydraulische koppeling en vandaag nog een stuk afgeslepen omdat anders de baksteun niet zou passen.
Oude bak eraf, en na veel gevloek en gesteun de F18 toch erop gekregen en vast kunnen zetten met een paar bouten. Net even gegeten en nu ga ik weer verder om het allemaal verder op te bouwen.Aandrijfassen ombouwen was trouwens geen probleem, GSI assen icm nexia gtx kineten :)
Foto’s volgen later.
Heb ik eindelijk het diff los, breekt de ring bij het loshalen verd…:fy1
Daar wordt je simpel van..
Ik dacht aan lijmen, maar het wordt waarschijnlijk wel warm daar, dus weet het even niet meer :(Ik rijd zelf met een F13 die wel gewoon een dergelijke ring heeft waar dat plugje opgaat met je kmtellerkabel. De F18 die ik gescoord heb had die ring niet omdat die abs had. Maar als ik er een ring op zet moet alles gewoon werken lijkt me.
Bij de dealer moest die besteld worden, en zoveel tijd heb ik niet voor ik op vakantie ga met de auto, dus heb een F16 gescoord waar die ring wel op zit. Die ga ik zo uit elkaar trekken en hopen dat de ring van een F16 wel gewoon past.Heeft iemand een onderdeelnummer van dat tandwiel, of gewoon het tandwiel zelf? :)
origineel gepost door GlennGSI
in die kasteelmoer, zit daar de keering in van de aandrijfas ?Yep
Kan een van jullie even kijken wat het onderdeelnummer is van de tellerring voor het F18 diff?
origineel gepost door sw16v
tandwielen kosten geen ruk bij de dealer, nog geen tientje!
staat ook in de handboeken dat je die altijd moet vervangen en nooit hergebruiken…. maargoed ik heb me eigen ook over gezet…pas wel op welke je neemt ivm de teller e.d.
Weet je toevallig een onderdeelnummer die ik zou kunnen geven? De meeste dealers hier in het zuiden snappen er allemaal helemaal niks van als je geen onderdeelnummer hebt. En welke ring zou ik moeten nemen, wat zijn de varianten?
zou jij eens fotos/nummers willen maken van je F18WR+ diff?
Zal morgen even foto’s maken. Het tandwiel is 25 mm breed ipv 24 als van de F13 uit mijn hoofd. Zal morgen even nummers noteren en wat dingen meten ;)
-
AuteurBerichten