Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb super goede ervaring met mijn Zafira 1.9 cdti 100 pk, nu 276000 km, gebruikt (gekregen vd zaak) rijd deze nu een 3 jaar, in onderhoud bij een merkloos service bedrijf die nog “ouderwets”repareerd dus een egr klep schoonmaakt ipv vervangt..geen bijzonder gekke of dure dingen. Nu toevallig een weerstande van de kachel, en 2 x kabelbreukje gehad tussen de portieren. Maar geen extreme dingen. Nog nooit met stukken sil gestaan. Mijn auto is in feite een werktuig die het gewoon goed moet doen. Als hij te veel kuren krijgt dan gaat hij er uit. Is ook de mening van mn Baas, maar ik ondertussen gewoon door…(al wil ik onderhand wel eens wat anders….)
21 mei 2012 om 19:28 In reactie op: Reeds 2 problemen na 1 maand van aankoop Zafira 2006 1,9Cdti #17915636Ik heb ook de koelvloestof melding + lampje een paar keer gehad, terwijl tankje vol zat. Maar extra vloestof bijgevuld over het pijl (steepje) probleem opgelost. pakking vloeistofpijl is de ruitenvloestof, ook daar eens de auto voor aan de kant gezet en zo doende op dit forum terecht gekomen.
bedankt voor de tip, vandaag een weerstandje laten bestellen, hoe kan ik de kachel motor testen? kun je daar zo bij?
nu 255000 km om mn Zafira B 100 pk cdi gestart met 130000, weinig problemen, egr 1 x schoongemaakt, distubutie ketting, stabilisator stangen vervangen. kabelbreuk bij slot achterportier. airco vullen, remmen en normaal onderhoud. onlangs remklauw en handremkabel moeten vervangen, eigelijk de eerste duurdere onkosten. verder 1e uitlaat, koppeling etc. de dynamo jankt nu al 90.000 km had eigenlijk al vervangen moeten worden. Maar doet het nog dus laat deze nog maar even zitten. fijne wagen natuurlijk wat opel roest plekjes, en wat luidruchtig geluid van motor en turbo (fluiten)
Heb het ook gehad, l inks achter kabelbreuk tussen de deurenim flexibel stuk. Was volgens de monteur een rot karwei om de goede kabel er uit te peuteren en te om te leiden
roest en opels, hoort er wel een beetje bij, mijn B zafira krijgt in de achterklep ook al pukkels van binnen uit
zijn er ook “geheime” functies voor zafira B wat meeste bovengenoemde puntjes werken niet bij mn opeltje
ik rij zo’n 1000 / 1500 km per week met zafira B 2006 1.9 100 pk en verbruik ligt gem rond de 5.5 – 5.9 l/ 100 km
zesbak, snelweg en veel 80 / 50 km wegen maar bij mn vorige zafira (van vorige baas nieuw gekocht) was ook een 1.9 130 pk cdti was een stuk schadelijker in verbruik gem 6.5l/100 km 7.5 , ook daar vond de dealer het vreemd (opel centrum oosterhout )maar deden er eerste jaar niets aan.Heb ook van een (belgische) monteur gehoord dat hij met een kraspen dwars door een terug geroepen voortrein drukte, zo doorgerot, en dat de volgende auto vergelijkbare wagen (met zowat zelfde km stand) niets mankeerde. dus zal die actie wel nodig zijn.
origineel gepost door Nielske
Naja er schijnen ook roest problemen bij Astra h en zafira b te zijn.
Mijn vaderheeft midden op de achterklep van zijn Zafira B uit 2006 roest blaasjes zitten, blijkt ook veel voorkomend probleem te zijn volgens de duitse opel dealer….inderdaad, mijn zafira B 2006 heeft ook al roest pukkels op de klep die van binnen uit onstaan.. jammer, maar die terug roep actie geld die ook voor zafira b 2006? want mijn voortrein die rammelt en klappert op een slechte weg
Als deze apk met apk geleverd word dan moeten remmen en knipperlichten werken, bij deze km stand zullen er toch nog wel meer kosten aan komen de komende jaren…
mischien stomme vraag, maar vanaf welk bouwjaar zafira B of C etc
-
AuteurBerichten