Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik haak even aan.
Spiegels die tegelijk stellen komt mij bekend voor, echter dan dat rechts meegaat met links…Netjes, hoor.
Jij moest de boel herspuiten, die Ka moest volledig herbouwd worden? :jerryWelkom! We zijn benieuwd… :kewlpics
Werken bij het spoor is goed voor het autobezit blijkbaar ;)!
Zeer mooie auto! Heb je nog een plaatje van de binnenkant?@midnight black wrote:
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee!
Ik moet je gelijk geven met de Opels van circa 10 jaar geleden: Corsa C, Astra H, Vectra C vind ik stuk voor stuk de minste van de reeks qua vormgeving en dan met name het interieur. Ten tweede snap ik je keuze voor een Volvo goed: Net zo als een Opel niet dat omhoog gevallen gedoe (zoals sommige andere “priemiejum” merken) en ze hebben heerlijke stoelen.Dankjewel! Het enige omhoog gevallen aan deze is de spoiler op de achterkant. Past er net niet bij…
@wim-v6 wrote:#FordFocus.
Veel plezier ermee.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Tja, welk merk is er nou nog origineel z’n eigen merk? Ford kan dan in ieder geval onder een andere naam mooie auto’s maken ;)
Beste forumleden,
In verband met aanschaf van iets luxers :angel …
…vanaf heden te koop: http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=11644
Het slaat eigenlijk nergens op, maar ik voel dat ik me toch moet verantwoorden voor de Volvo ;) . Ik heb mezelf altijd beloofd dat bij zekerheid van een baan ik een stapje hogerop mag qua comfort en uitrusting. In de Opels van tien jaar oud vind ik dat natuurlijk wel, maar ze hebben ‘het’ niet. Toen de Opels van nu tien jaar oud werden gebouwd was het imo een beetje Opels saaie periode. Tijdens een bijbaantje als autoverplaatsstudentje is mij altijd het gevoel bijgebleven van een soort prettig thuiskomen in Volvo’s. Heel aangenaam interieur, alles op de juiste plek, niks te ingewikkeld of te poehatisch.
De groene Opel alles-verhuizer is door een handig persoon zo weer opgelapt en klaar voor nog een jaartje prettig sturen. Ik ga het forum zeker nog lastigvallen voor alle Opels van de rest van de familie. Over een paar jaar misschien weer een eigen, want momenteel zijn de modellen van Opel errug netjes. Bedankt voor al uw meedenken!!! :thumbup
Kijk, er worden zelfs al slopen dubbel genoemd.
Kaart loopt lekker vol. In Limburg en Noord-Noord-Holland geen slopen? :jerry2 oktober 2015 om 18:17 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297832Het is echt de eerste keer dat het hier gaat over al dan niet in de versnelling parkeren. Even voor de nieuwsgierigheid:
Is zoiets ook bekend bij oldskool riemen?!? Zelfde principe, wel iets flexibeler natuurlijk. Zijn er gevallen dat mensen met een oprit met een helling hun riem vroegtijdig hebben moeten vervangen vanwege overmatige rek?[img]IMG_20150927_WA0002.jpg[/img]
Dit is een EGR
Mooie foto wel! :thumb ;)
30 augustus 2015 om 19:56 In reactie op: Astra F Meeting 2015 2e Editie te Nijkerk 30-08-15 #18289420Ai. Deze zie ik een paar uurtjes te laat. Volgende keer beter.
Net zo’n opkomst als de eerste F-meeting? Nog :kewlpics ??
Helemaal gelijk! Als ik alle klusjes aan die auto echter snel wil gaan doen, is het hobbyen weer zo snel over…
Zo ben ik vandaag 4(!) uur bezig geweest met de twee schokdempers achterin. De heftrucks nu gebruikt als “brug”.
Alles lekker vast, pen van één van de twee brak af, makkelijk demonteren dus :jerry .De vervangers heb ik bij FSRS gescoord. Passen goed, schokdempen als een nieuwe. Er zitten echter iets andere rubbers bij: zie prachtige schema.
Het zit m vooral in het onderste rubber. Daar zit nu het tuutje op wat (ik denk) oorspronkelijk op de bovenste zat.Denkt u dat ik de rubbers en ringen zo goed geörinteerd heb of kan ik het beste wat verwisselen danwel omdraaien?
2,5 ton gereden, nauwelijks slijtage. Veel snelweg met lieve schoenen, dus wat hier gesuggereerd wordt kan prima kloppen, hoor! Niet meer op letten ;)
Nog ff door beredeneerd:
De weerstanden van de bougiekabels lopen zo uiteen, omdat die van cilinder 1 natuurlijk veel langer is dan die van 4. Dus:
1 : 7,2/0,35 = 21 kOhm/m
2 : 6,3/0,27 = 23 kOhm/m
3 : 2,5/0,18 = 13 kOhm/m
4 : 2,1/0,09 = 23 kOhm/mMisschien denk ik de verkeerde kant op bij deze storing (zeker omdat het bij cilinder 4 lijkt te zitten en niet 3), maar morgen zit er een nieuwe set in! :vertag
De aandacht voor het forum was een beetje afgezakt. Er is sprake van een vaste baan, dus de eurotekens stonden in m’n ogen. Daarbij ook de zoektocht naar een nieuwere auto. De tijd van, zoals de spoorwegen dat zo mooi noemen, beperkte aandacht voor de Astra was begonnen. Tot ik nog eens ging rekenen en ik die andere auto nu twee jaartjes ga uitstellen. De Astra is te afgeragd om met droge ogen te verkopen, maar technisch nog te goed om weg te doen. En 60 euro vaste kosten is me te gunstig om ermee te stoppen.
Dus aan de knutsel maar weer. De versnellingsbak schakelde wat hakerig en je kon in z’n één van portier naar portier roeren zoveel speling. Dus heb ik een deel van het mechaniek vervangen voor short shift spul. Vandaag weer 2x 40 kilometer gereden en het schakelt als een nieuwe, MAAR… stationair is er iets aan de hand.
>Bij het rommelen heb ik een kleinere plusdraad per ongeluk uit de pluspoolklem getrokken. Bij het terug proberen te zetten, wat niet direct lukte, waren steeds lichte vonkjes te zien. Met dat kabeltje werd iig de ECU gevoed: geen motorlampje bij op contact zetten<
– De motor loopt voor zover ik dat kan beoordelen op drie cilinders. Als ik de kabel naar bougie 4 lostrek lijkt er niets te veranderen, maar dat is misschien een kwestie van willen horen. Weerstanden van bougiekabels van 1 naar 4: 7,2 6,3 2,5 2,1 kiloOhm (als ik het goed aflees)
– Op snelheid lijkt er niks aan de hand, maar ik heb geen ervaring daarmee. Misschien is het door het hogere toerental niet merkbaar dat er één cilinder niet meedoet?
– Motor koud of warm maakt niet uit.
– Geen foutcodes, geen rare afwijkende waarden te zien bij uitlezen.
– Op het zicht geen draden stuk.Is nu de bobine verdachte, aangezien er geen foutcode is. Of heb ik als ik pech heb de ECU opgeblazen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Op een Astra 1.6 heb je dat echt wel nodig hoor: bij accelereren tussen 0 en 3 kmpu krijg ik het op Hifly’s zelfs voor elkaar met een lange bak. Bij wind tegen, heuveltje op, glad asfalt. Anders stuitert vooral je koppeling
Ik heb Sonar ook op een F. Maar halogeen vond ik een bruikbare lichtopbrengst hebben :hmmz
Maar goed, ik heb ze speciaal gehaald voor xenon, dus nu is het zeker dikke prima. Licht komt rechts van de auto een beetje hoog, maar ze zijn een maand geleden goedgekeurd tijdens de APK15 maart 2015 om 18:35 In reactie op: Kadett E meeting, de vierde. Editie 2015. Zondag 7 juni 2015 #18274959Ik ga deze keer naar de Astra F meeting, zoals u misschien zal begrijpen. Daar pas ik wat beter bij dan afgelopen keer.
Tenzij… er een Kadett E caravan komt. Dan ben ik er bij!Dat soort lampen is meestal H1 inderdaad. Er zijn geen speciale dim- of grootlicht H1 lampen, dus vier dezelfde kopen. (of een H1 xenon set voor je dimlichten erin, gelijk meer licht!)
Je gebruikte vermogen blijft hetzelfde, alleen zit het nu over vier bolletjes ipv twee. H4 is dim- en grootlicht in één bolletje, dus elk bolletje is 2x 55W. H1 is 1x 55W, dus je zet in totaal niet meer vermogen in je auto.
Da’s nog een behoorlijk bedrag, zeg! Wat is er allemaal aan vervanging toe dan? Of is er ook echt iets krom?
Je moet het niet blijven doen, maar een automaat kan dat wel een keertje hebben. Misschien dat de banden wel geslipt hebben ipv dat de bak mee ging draaien.
Dit lijkt toch vooral cosmetische schade. Als de zijschermen inderdaad niet zijn aangeraakt, moet je vooral op zoek naar een andere motorkap. Koplampen voor een F zijn ook zat te vinden, iig bij mij in de berging ligt een setje.
Van een afstandje lijkt dit wel mee te vallen, maar zeker vervelend al dat gedoe. Als je een foto van onder de kap met de slotplaat enzo post kunnen we er altijd meer over zeggen ;)
Bij mij zijn er een week geleden voor de tweede keer in de bekende geschiedenis nieuwe draagarmen onder gezet vanwege gescheurde verticale rubbers.
Als dan toch alle roest genoemd wordt: de motorkap kan er vaak ook wat van.
EGR-klep gewoon afsluiten. Dan komt ie normaliter met lauwe motor nog glansrijk door de keuring
Top oplossing! Ik heb er simpelweg een boutje, moertje in gedraaid, maar die nylon bussen had ik er nog niet bij bedacht.
Ook uiteraard van toepassing op andere modellen. Wat mij betreft kopiëren plakken naar het Astra F deel.Nu nog als prutsstagiair, vanaf november vast bij de vijand van de auto :jerry :jerry :kewlpics
Ik kan je aan het rubber van de voorruit helpen:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/voorruitrubber-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten