[HOW-TO] – Corsa B – Knakkende deuren oplossen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo [HOW-TO] – Corsa B – Knakkende deuren oplossen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255813
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Verschillende mensen hebben er wel last van. De deuren van de corsa B knakken bij het openen en nieuwe deurpennen helpen niet meer.
      Dit heeft ermee te maken dat het bestaande gat op de stijl te groot is geworden door slijtage.

      Om dit eenvoudig op te lossen heb je de volgende onderdelen nodig:

      2x M8x40
      4x nylon m8 ring
      4 x veerring m8
      2x m8 borgmoer

      Allereerst moet de bestaande pen eruit. Dat is een kwestie van goed raak slaan met een hamer (of een combinatietang onder de pen houden en met de hamer op de combinatie tang slaan)
      Ik hou vaak een theedoek tegen de verf aan, als je mist beschadig je de verf niet.

      Beweeg de deur niet teveel als de deurvanger eruit is en doe hem niet dicht anders schuift de deurvanger naar binnen toe.
      De nylon ringen plaats je tegen het staal aan, daartegen de veerringen dan de bout erdoor heen. Zorg ervoor dat je voldoende ver tussen de staaf van je deurvanger en de bout doet.
      Het idee is dat als je de deur opent de bout stil blijft staan en de deurvanger erom heen draait. Enigzins strak aandraaien is dus gewenst om ervoor te zorgen dat de bout niet gaat bewegen in het versleten gat met het knak geluid tot gevolg.

      Een plaatje bij het praatje:

      #18112093
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Top oplossing! Ik heb er simpelweg een boutje, moertje in gedraaid, maar die nylon bussen had ik er nog niet bij bedacht.
        Ook uiteraard van toepassing op andere modellen. Wat mij betreft kopiëren plakken naar het Astra F deel.

        #18112094
        ivartje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2010

          thnx ! Joop,heb het net bij mezelf ook gemonteerd nergens meer last van !

          #18112095
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Mooi zo, klinkt zo rammelbak achtig :P

            #18344955
            Berrus81
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2014

              Mijn excuus dat ik zo’n oud topic naar boven haal maar zijn de foto’s er ook nog van de how-to?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.