Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
HEHE!
eindelijk weer is een update.ik ben met de Corsa weer is naar de ring geweest.
wat een machtig apparaat is t als alles meezitGeen “motorproblemen”
goeie wegligging (en dat op Conti eco contact xD)#Semi’sarethenextstepmoet alleen nog wat verzinnen op t carter systeem
volgensmij gooit ie zo nu en dan olie direct m’n inlaat in
had 1 ronde direct na brunchen de baan voorzien van n rook gordijn (dit keer geen haperende motor door vetgeslagen bougies )
maat die achterme ree dacht dat er een ongeluk gebeurt was
en zelf dacht ik dat me koppakking eruit lag (dacht witte rook)
gelukkig zei hij direct olie
dus nog geen moment later weer de baan op.verder.
ik heb tegenwoordig een loods
daar staat de corsa op stalling
momenteel is mijn corsa de daily van m’n broertje(Daily Corsa A c20xe met rolkooi), zijn corsa is even weg, die krijgt van voor tot achter een nieuw custom uitlaat syteem (Voor n Corsa TR is niks te krijgen)
had zelf nog een Lexmaul 4-2-1 liggen voor n C16SE (voor n Corsa)
diezelfde auto krijgt nadat de auto terug is van de uitlaat een hart transplantatie.
hebben een C16SE van n astra wederom helemaal gereviseerd. ditmaal met nieuwe zuigers (de zuigers waren versleten en de wanden waren nog goed #hoedan)
foto’s komen nog wel (heb wederom m’n best weer gedaan op het spuitwerk)
dit keer direct een scherpere nokkenas ingeplaatst.ik was sowieso al van plan om powerflex te gaan pakken
ik heb de rest al vervangen met alles van Strongflex.eu .
alleen de draagarmen de leveren ze nietonder m’n astra heb ik t ook nu al n jaar of 3 zitten (de paarse)
maar nog geen versleten delen aanwezig .dus ja zat eigelijk te denken om gewoon de paarse te pakken voor de Corsa
we zijn weer n paar maanden verder
tja updates zijn er niet echt
heb de tijd van me leven met die corsa
staat voor me gevoel meer stil dan dat ie rijdtik zou m’n maat even een stukje laten rijden in de Corsa
(hij heeft een GOLF I met 1.8 Turbo)ik ging m ophalen.
even over de dijk heen “warm gereden”
zet m bij m voor de deur neer, zet m even 2 tellen uit,
uiteraard even praten.
vervolgens stapt ie in
gaan rijden en nog geen 10 meter later…
volgens mij is er n nieuwe paus gekozen …….radiateur geklapt
dus nu heb ik die vervangen met n Aluminium variant
gelijk met Siliconen slagen
ja was toch bezig
82C thermostaat erin
92c koelvinschakelaaralle bedrading in de motorruimte die mij niet beviel
gelijk aangepasten heb zondag even proef gereden
en maandag avond even Fun GeredenVideo !!!
dus kan me nu weer focussen
op de wegliggingik heb n Setje Koni’s weten te bemachtigen,
die ga ik over n paar weken ophalen.
moet m’n verstevigde draagarmen nog plaatsen(maar heb nog geen rubbers besteld).
ik moet mijn aandrijfaskeeringen vervangen, die lekken…ik heb sowieso, waar ik het besteld heb een mail gestuurd
even afwachten dan maart filmpje vanaf in de auto
Heb m’n eerste ronde met de corsa overleeft (t is al even geleden dat ik de baan ben opgedoken).
Uhm ja overleeft….Zal de eerste ronde naar gedenkwaardig noemen.
Om te beginnen
https://youtu.be/d_FPpZeFGtYNaja filmpje zegt genoeg (heb t zelf ook gefilmd, zal ik nog wel posten)
En verder aan t einde van de ronde hoorde ik wat en vervolgens zag ik n accu lampje.
[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161121/c9ab3b11f7ad482d7b718a66b9864c02.jpg[/IMG]
RaRa. Wat is dat ….
Nou dat was de gevoelige snaar :thumbup:Terplekken op de parkeerplaats een nieuwe gemonteerd , weet nu sinds de TR ook waar daar de onderdelen zaak zit :thumbup:
En dan kom je thuis en ga je foto’s zoeken
En ja hoor. De beste foto die ik tot nu toe gevonden heb van een auto die van mij is
In de grijze corsa m’n broertje
In de starlet GTT erachter m’n maat
En recht sta ik met m’n blije bakkes :p[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161121/f83d2aa4d2b7688790f7b28d04e611c6.jpg[/IMG]
betreft de grindbak…. uhmmmmm t regende en mijn banden .. komt ie heb die velgen gekocht om de velgen. en ben zo de baan opgegaan. profiel was goed (niks mis mee)maar naarmate ze ouder worden, worden ze n beetje hard, dus dat is de voornaamste reden, ach ja aldoende leert men
En niet dat ik was afgeschrikt. Neuuh heb dat weekend nog 3 rondes gepakt
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
heb hier n corsa op TA Netniks, kwa comfort is t niks (veren en dempers).
daar naast heb ik nog n Corsa TR op AP-suspension rijdt super !!! maar t laagste wat er nog te krijgen is, is 60/30 (veren incl dempers).
kwa banden ben ik erg gesteld op TOYO T1R (voor weg en sportief), heb n astra die ik gebruikt ervoor de nordschleife op AP met T1R, wegligging was superieur heb er nu conti’s ondergezet en kwam sportief de rotonde afzetten met t gevolg dat ik volgas drifte.maar ja wil je echt laag gaan, dan denk ik al gouw aan een schroefset, maar koop dan niet de allergoedkoopste)
https://youtu.be/MAA_hexy8HI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zie hier het ronde filmpje met de standaard corsa TR
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
t is alweer even geleden
handrem probleem is opgelost
even laten uitdraaien en klaarlaatst dacht ik ook nog na n rit duitsland dat m’n dorpel aan t kraken was
wat gelukkig niet zo was :wors
de powerflex rubbers op de achteras liepen droog
dus op de zaterdag ochtend de as er ondervandaan gehaaldverder ik heb n auto zo goed als gekocht om klaar te stomen voor t circuit
Corsa A C20XE met chip en nog wat dingetjes 170 pk wordt er geschat
uiteraard geen apk :thumb
zitten wat kleine dingen aan
wiellager voor en handremkabel
appeltje eitje :jerryzodra ik m heb komen de foto’s
moet nou eerst thuis ruimte maken voor die corsa
en moet nog de Corsa TR van m’n broetje klaarmaken
komt n C16SE in te hangen
dus moet eerst de donor slopen voor hem en dan is er plaats
om mijn corsa te halenverder zijn we dit weekend met de TR naar de nordschleife geweest
stonden we op n helling kap de 12st er ineens mee
niet meer aan de gang gekregen, sta je dan in duitsland.
bobine gekocht (kreeg geen vonk vanaf de bobine)
en contactpuntje heeft ie niet
alsnog niet starten :fy1
andere onsteking gehaald en doet t weer meteen
motor heeft in tijden niet zo lekker gelopendus ja hij deed t eindelijk
toch maar n ronde proberen met z’n 1.2 (volledig standaard op bredere bandjes na) :jerry
toch nog n tijd van 12:13 BTG neergezet
filmpje zal ik ook wel posten king:W8 even ?
Calibra heeft een stoel slede voor de bijrijders kant en is lager dan die van de astra :jerry
dus de bestuurderskant is ook lager neem ik aan dan :Dzit nu al op de laagste stand
maar waar zou je dus verder een stoel slede vandaan kunnen halen voor de F als je de “normale” hoogte wil
sorry dat ik even zo brutaal ben om die vraag te stellen king:
bijna vergeten ….
heb m’n injectoren ook maar gelijk dr uitgehaald
laat ik even reinigen bij de lokale automaterialen zaak :thumbdat tikken wat die injectoren doen is wel heel erg xD
en wil even kijken of ik de SE volgende maand ergens kan laten chippen
wil eigelijk naar EDS maar heb geen idee hoe ik n afspraak moet maken
denk dat ik ze gewoon een mail moet sturen want op die site van ze word ik niet wijzer king:Ojaa. Komt ie ….
Remt super maar….
Handrem en rem is appart
Remmen gaat perfect
Handrem niet. Heel de auto trilt als ik de handrem aan trekDus vanavond nog even die zooi eraf halen en morgen laten uitdraaien
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Lekker alles nieuw
Ook nou nieuwe spoorstangen gemonteerd
En verder uitgelijndVerstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
nou weer n stap verder :thumb
trillingen zijn uit t stuur :jerry
bleken centreerringen de oplossing te zijn
alle tijd dat ik rij met die velgen nooit geen last van gehad xDover 2 weken gaan we nog n poging doen tot uitlijnen
nou ik heb weer is wat gedaan :P
afgelopen tijd last van een trillend stuur
en laatst geweest bij n maatje van me voor uitlijnen, komen we erachter dat er speling zit op mijn stuurhuisen dat mijn spoorstangen zo vast zitten dat de bouten die de boel borgen vrijwel 100% zullen afdraaien bij n poging tot losdraaien
nou heb ik dus gister mijn stuurhuis vervangen met n exemplaar waar geen speling op zit uiteraard
:cry en nog steeds trillingen in t stuur direct bij 110 op de tellerschijven zijn ook al vernieuwd (BTW heb nu gele rem klauwen :thumb #nuiktochbezigwas)
gaat m van de week maar de brug opgooien
wielen op onbelans controlerenheb verder al de spoorstangen besteld met nieuwe kogels
ik heb thuis nog n astra staan
(was de bedoeling om te slopen)
schade bak n alles
als ik daar n dikke motor in hang en wegligging erop knal
alle onnodigheden dr uit sloopkunnen we weer vooruit :thumbup
maar voorlopig heb ik ook nog een ’86 corsa TR staan
die moet nog even klaar gemaakt worden voor de apkheel t front is gerepareerd
zat n aardige corsa kwaal aan :angel
(even terugkomend op de kleppendeksel pakking :angel )
Rubberen pakking voor n 8V ik heb t gehad diezelfde dag zat er weer kurk op
lekkage echt niet normaal :swear heel t blok rookte en stond vol in de verse olie (letterlijk en verguurlijk)
kurk zal hoogstens een beetje zweten.ik monteerde de mijne aan allebij de zijde met vloeibaar nergens geen lekkage
n verder
ja leuke astra :kewlpics
Ik wel hoor :thumb
alleen niet aankomend weekend (dat t alvast bekend is :jerry )
Nou daar komt ie dan …..
wat is er aan verrandert ?
nou hij is volledig opnieuw in kleur gezet
zelfde kleur maar een paar tinten donkerderen heb de SE maar is een beurt gegeven
verder
*nieuwe vooruit
*nieuwe portier ramen
*nieuwe raamgeleiders
*nieuw embleem op de achterklepik ben momenteel aan t wachten op mijn set ATS CUP velgen die ik hopelijk vrijdag terug heb van de velgen man :D
ipv Wit worden ze ZILVER gecoat :jerryMotor heeft eindelijk z’n langverwachte nokkenas gekregen :wub
(niet te geloven wat dat hok doet momenteel)
ik rij nu 5.1 Á 5.5 L/100 KM xD als ik 110km/h op de teller aan hou
en trekt als een malleolie lekage is verholpen (carterpan pakking)
Verdere PLANNEN
* Meegespote bumpers
* LAGER Veel LAGER (momenteel AP 40/30 denk dat 60/60 perfect is)
* Chip op maaten vervolgens een Slopert zoeken om te mishandelen voor Circuit gebruik
ik zal de astra dus voortaan puur als daily houden
Er komen binnenkort weer Updates !!
ik wacht even tot van t weekend dat t zonnetje buiten schijnt
om even n shoot te houden :kewlpicsnee nog geen vorderingen xD
binnenkort nog even overleggen met mn baas
nou ik ben soms wel eens besluiteloos
gaat m laten Fixen
deuk eruit en gelijk heel de auto opnieuw in de verf
heb al zoveel moete in die auto zitten en weet alle plekken
heb t ook met veel mensen besproken
en de meeste zeggen ook laat t reparerenDus t groene gevaarte blijft
zit alleen iederekeer weer met die GSI kit :agent
zal ik het doen ja of needie witte ats cup wielen met die zwarte bumpers is een top combo
(wil mischien naar een andere kleur wielen gaan wit is nogal irritant om schoon te houden)
dus… suggestie zijn welkomtoch vrij appart
hebben ze toen bij de garage alle rubbers en kogels gecontroleerd ?heb t ooit gehad met een mondeo maar daarbij was t wel heel erg
remmen en gas geven
de ene keer dook de auto naar recht of naar links afhankelijk van wat je deedBeweegt t stuur ook met hard remmen en optrekken
Dan denk ik aan draagarmrubbers
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
-
AuteurBerichten