georgie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Software voor clone op-com #17944067
    georgie
      Lid sinds:
      15 July 2004

      kan iemand mij ook aub een link voor de goede clone software toesturen? alvast bedankt :thumbup

      In reactie op: verschil x18xe1 en z18xe #17474938
      georgie
        Lid sinds:
        15 July 2004

        Daarom is de gewicht van de krukas ook lager :thumbup

        In reactie op: verschil x18xe1 en z18xe #17474936
        georgie
          Lid sinds:
          15 July 2004

          Heb alleen de draaiende gedeelte van de x18xe1 gebruikt (onderblok, kop), dus nog gewoon de z18xe in- en uitlaat spruitstuk erop. Schijnt dat de x18xe1 zelfs een iets lichtere krukas heeft omdat daar geen krans op zit voor de krukaspositie sensor. Maar de reden dat ik een x18xe1 motorblok heb genomen is omdat ik een motor kon krijgen met zeer weinig gedraaide km’ers voor een leuke prijs. Ik weet niet of je iets merkt van de lichtere krukas maar de motor loopt wel lekker fel, is echt een genot om mee te rijden!

          Om nog even een tip toe te voegen aan mijn voorgaande reactie: Knip de 3polige aansluit stekker van de krukaspositiesensor van een x18xe1 kabelboom. Vervolgens knip je de 2polige stekker van je Z18XE kabelboom eraf. Zodra je die stekker knipt zie je dat er nog een 3e draad bij inzit voor de massa, nu kun je de 3 polige stekker die je van de X18XE1 kabelboom eraf geknipt hebt hierop solderen en ziet het er allemaal origineel uit!

          In reactie op: verschil x18xe1 en z18xe #17474934
          georgie
            Lid sinds:
            15 July 2004

            Ik heb heb vorige week de gok genomen om een x18xe1 motor als vervangingsmotor in mijn corsa C gsi te plaatsen waar eerst een z18xe in zat en het loopt perfect zonder foutcodes! Ik heb ook lang zitten zoeken op het internet maar kon niemand vinden die hetzelfde eens heeft geprobeerd. Enige wat je moet doen is de stekker van de krukasposisitie sensor verplaatsen naar de poelie zijde. Bij de 3 polige krukaspositiesensor moet je de mantel verbinden met een massa punt.

            In reactie op: X12XE toerental signaal voor LPG #17992004
            georgie
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Heb het al zowel bij de motor ECU als bij de lpg ECU gemeten en krijg dezelfde waardes. Vind het eigenlijk ook wel raar dat mijn toerenteller dan wel gewoon werkt, mischien even achter de toerenteller meten of ik dan wel andere waardes krijg?? :???:

              In reactie op: Koltec Necam vg392 #18046185
              georgie
                Lid sinds:
                15 July 2004

                Na 3 dagen flink wat uitzoekwerk verricht te hebben loopt mijn corsa’tje eindelijk helemaal perfect op gas!! Aangezien er op het internet of bij gas-installatiebedrijven zeer weinig informatie te verkrijgen is vooral over het onderbreek module, wil ik het even hier openbaar maken en wie weet scheelt het iemand heel veel uitzoekwerk. Alle informatie wat ik digitaal heb heb ik op mijn webspace gezet:

                http://members.home.nl/kara/Koltec%20Necam%20vg392/

                Mocht iemand informatie nodig hebben om het aan te sluiten op een X12XE heb ik hiervoor alvast de volgende gegevens. De pin-nummers zijn van de ECU (benzinecomputer)

                Bedrading afkomstig uit EGI, gascomputer
                Wit > Lambdasonde signaal, pin A30
                Wit/Bruin > Lambdasonde massa, pin A21
                Blauw > Gaskleppositiesensor signaal, pin A13
                Blauw/Bruin > Gaskleppositiesensor massa, pin A1
                Groen > Toerenteller signaal, pin B?
                Groen/Bruin > Toerenteller signaal massa, pin A1

                Bedrading afkomstig uit onderbreekmodule (type eindigend met -014)
                Paars < Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem onderbreken, pin A34
                Paars/Zwart > Verbinden met Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem, pin A34
                Wit < Lambdasonde signaal onderbreken, pin A30
                Wit/Zwart > Verbinden met Lambdasonde signaal, pin A30
                Grijs > Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)
                Grijs/Zwart < Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)

                Bedrading afkomstig uit injectie onderbreek relais
                Blauw < Massa injectoren onderbreken
                Blauw/Wit > Verbinden met injectoren massa ECU

                In reactie op: Koltec Necam vg392 #18046184
                georgie
                  Lid sinds:
                  15 July 2004

                  Blijkbaar heb je niet genoeg aan je hoofd dat je 3 waardeloze berichten kunt posten binnen 24 uur tijd en niet even naar die schema kunt kijken…

                  In reactie op: Koltec Necam vg392 #18046182
                  georgie
                    Lid sinds:
                    15 July 2004

                    Gozer, als ik alles wist kwam ik hier ook niet om hulp vragen!!! Ik heb de auto zo overgekocht terwijl de vorige eigenaar er een zooitje van gemaakt heeft en ik dit nu probeer op te lossen. Die kabels heb ik zelf er niet tussenuit geknipt maar de vorige eigenaar, anders was ik idd ook wel slim genoeg geweest om ze even te markeren voordat ik ze los zou knippen.

                    Dus als jij zo slim bent dat jij die schema wel kunt lezen vertel mij dan eens welke pin nummers van de computer bij welke injector horen?? In een forum hoor je elkaar te helpen en als je telkens met zulke bijdehante opmerkingen komt zeg dan liever niets zodat de mensen die er verstand van hebben mij wel wat nuttigs kunnen vertellen…

                    In reactie op: Koltec Necam vg392 #18046180
                    georgie
                      Lid sinds:
                      15 July 2004

                      ik heb niet veel verstand van electro maar deze schema ben ik al vaker tegengekomen. Ik zie geen schema van de kleurcodes van de bedrading en ik zie hier de computer wel afgebeeld maar ik zie verder ook geen pinnummers die achter op de computer wel staan.

                      Een leuke schema van hoe het systeem werkt, maar volgens mij heb ik er weinig aan! Als jij het wel duidelijk ziet op die schema laat het mij dan even weten welke pinnummers achter op de computer voor o.a. de injectie simulator zijn…

                      In reactie op: Koltec Necam vg392 #18046178
                      georgie
                        Lid sinds:
                        15 July 2004

                        De auto loopt sowieso wel op het gas systeem, maar dan krijgt die een dubbele mengsel (gas en benzine). Die losse kabels die zijn onder andere voor het onderbreken van het signaal naar de injectoren (injectie simulator). Het probleem is dat ik niet weet waar ik die losse kabels moet tussen solderen omdat ik geen schema heb voor de bedrading van het gasinstallatie.

                        En geen enkel lpg installatiebedrijf die je wilt helpen aan zo’n schema, maar voor het “repareren” (8 draadjes solderen) durfen ze wel 3 a 400euro te vragen :fy1 Iemand nog enige tips??

                        In reactie op: opelmeeting Hengelo IKEA #17895140
                        georgie
                          Lid sinds:
                          15 July 2004

                          Dat zal dan wel niet zo druk gaan worden lijkt het… ik denk dat ik wel even langskom kijken rond 6uur daar maar waarschijnlijk ben ik op de motor, en dat is geen opel helaas :D

                          In reactie op: opelmeeting Hengelo IKEA #17895122
                          georgie
                            Lid sinds:
                            15 July 2004

                            Ik kom er ook wel even kijken dan!

                            In reactie op: k16 ombouw naar k26/k29 #17729836
                            georgie
                              Lid sinds:
                              15 July 2004

                              mischien dat je hier wat aan hebt…

                              Originele K16:

                              Aangepaste K24/K29:

                              In reactie op: handremschoenen demonteren en monteren #17707175
                              georgie
                                Lid sinds:
                                15 July 2004

                                Dan heb je deze toch nodig??:

                                http://link.marktplaats.nl/364974274

                                In reactie op: Airco Condensor #17698551
                                georgie
                                  Lid sinds:
                                  15 July 2004

                                  Ben al bij verschillende winkels geweest maar brezan nog niet, maar overal waar ze het kenteken intikken krijgen ze onderdelen voor het oude type airco systeem. Vandaag bij een airco specialist geweest die op kenteken/bouwjaar de condensor voor mij had opgezocht maar kreeg toch weer de verkeerde geleverd, namelijk die oude type. Die airco specialist gaat er nu achterna en krijg dinsdag hier over meer te horen… Mischien toch maar eens even bij brezan proberen dan

                                  In reactie op: Airco Condensor #17698548
                                  georgie
                                    Lid sinds:
                                    15 July 2004

                                    Weer een nieuwe condensor besteld, deze keer geprobeert via e-bay. Krijg ik er 1 die kwa aansluitingen enzo allemaal past, maar waar de filter aan de voorkant van de condensor vastgeschroeft moet worden:swear Geloof dat zoiets nog nooit op een calibra geleverd is, en die zou zogenaamd zeker op mijn auto passen… Wederom goedkoop word weer eens duurkoop:thumbdown

                                    In reactie op: Airco Condensor #17698547
                                    georgie
                                      Lid sinds:
                                      15 July 2004

                                      Ik heb het zelf een beetje nagekeken op het internet en ik geloof dat ik een model condensor heb gekocht van een calibra turbo met bouwjaar tot 11-93. Mijn auto is van ’94 en daar zitten ook de nieuwere type aircoleidingen op en waarschijnlijk dan ook een ander condensor?? Wie kan dit voor mij bevestigen???

                                      In reactie op: Krakende deur #17687638
                                      georgie
                                        Lid sinds:
                                        15 July 2004

                                        Ja idd. En vooral met zo’n beige leder deurpaneel, die haal je er niet voor de lol vanaf. Altijd voorzichtig zijn dat er geen bevestigingspunt afknapt ofzo.

                                        In reactie op: Krakende deur #17687635
                                        georgie
                                          Lid sinds:
                                          15 July 2004

                                          Deurvanger die was geknapt:swear Vandaag een nieuwe besteld bij de dealer die mij ‘maar’ 42euro koste:angel

                                          In reactie op: Krakende deur #17687632
                                          georgie
                                            Lid sinds:
                                            15 July 2004

                                            een beetje knakken is niet erg, maar dit is gewoon een zeer luide metaal knarsend geluid. Als iemand dit eerder gehad heeft weet ik in ieder geval wat het is en wat ik bestellen moet. Want heb geen zin om die deurpaneel er telkens eraf en erop te zetten, altijd weer kans dat zo’n bevestigingspunt eraf knapt ofzo.

                                            In reactie op: Stuurbekrachting vloeistof verlies #17628221
                                            georgie
                                              Lid sinds:
                                              15 July 2004

                                              Het is toch de verdeelbak die er geen zin meer in heeft, vandaag even naar gekeken en blijkt dat de stuurbekrachtigings vloeistof uit de ontluchtingslang van de verdeelbak gespoten word:fy1 Geen 4×4 voor mij meer, dit was een gereviseerde bak en nooit gekke dingen mee gedaan.

                                              In reactie op: Stuurbekrachting vloeistof verlies #17628220
                                              georgie
                                                Lid sinds:
                                                15 July 2004

                                                hoopte dat iemand mij tot die tijd een beetje gerust kon stellen dat er niets ergs aan de hand mee kon zijn:P Was toch al van plan om binnenkort langs hennie te rijden voor de nieuwe drukbol, en nu maar duimen dat het daarmee dan ook opgelost is. Laat het in ieder geval wel weten als de nieuwe drukbol erop zit.

                                                In reactie op: Stuurbekrachting vloeistof verlies #17628218
                                                georgie
                                                  Lid sinds:
                                                  15 July 2004

                                                  Wat zou ik nu eigenlijk moeten doen om te kunnen bepalen wat de oorzaak is???

                                                  In reactie op: Stuurbekrachting vloeistof verlies #17628216
                                                  georgie
                                                    Lid sinds:
                                                    15 July 2004

                                                    Nee, de drukbol is eigenlijk aan vervanging toe. Deze is inmiddels 7 jaar geleden door de vorige eigenaar vervangen, heb er in die tijd slechts 20dkm met de auto gereden maar ik geloof dat deze ook om de 5 jaar vervangen moest worden??

                                                    Ik rij sinds kort weer met de 4×4 aan, ik ben paar weken geleden bij hennie boomkamp geweest en toen reed het allemaal eigenlijk wel perfect volgens hem. Dus sindsdien rij ik weer met de 4×4 constant aan. Hij raade mij ook wel aan om de drukbol te vernieuwen. Zou dit de mogelijke oorzaak kunnen zijn???

                                                    In reactie op: C20LET uit- en inbouwen #17585342
                                                    georgie
                                                      Lid sinds:
                                                      15 July 2004

                                                      Zo heb ik het gedaan zonder brug:

                                                      1. Auto aan de voorkant omhoog takelen, bokjes eronder.
                                                      2. Motor compleet eronder schuiven, eventueel een oud stuk tapijt onder de motor dat schuift makkelijker.
                                                      3. Auto laten zakken op bokjes.
                                                      4. Motor omhoog takelen en vastmaken.

                                                      king:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)