Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan iemand mij ook aub een link voor de goede clone software toesturen? alvast bedankt :thumbup
Daarom is de gewicht van de krukas ook lager :thumbup
Heb alleen de draaiende gedeelte van de x18xe1 gebruikt (onderblok, kop), dus nog gewoon de z18xe in- en uitlaat spruitstuk erop. Schijnt dat de x18xe1 zelfs een iets lichtere krukas heeft omdat daar geen krans op zit voor de krukaspositie sensor. Maar de reden dat ik een x18xe1 motorblok heb genomen is omdat ik een motor kon krijgen met zeer weinig gedraaide km’ers voor een leuke prijs. Ik weet niet of je iets merkt van de lichtere krukas maar de motor loopt wel lekker fel, is echt een genot om mee te rijden!
Om nog even een tip toe te voegen aan mijn voorgaande reactie: Knip de 3polige aansluit stekker van de krukaspositiesensor van een x18xe1 kabelboom. Vervolgens knip je de 2polige stekker van je Z18XE kabelboom eraf. Zodra je die stekker knipt zie je dat er nog een 3e draad bij inzit voor de massa, nu kun je de 3 polige stekker die je van de X18XE1 kabelboom eraf geknipt hebt hierop solderen en ziet het er allemaal origineel uit!
Ik heb heb vorige week de gok genomen om een x18xe1 motor als vervangingsmotor in mijn corsa C gsi te plaatsen waar eerst een z18xe in zat en het loopt perfect zonder foutcodes! Ik heb ook lang zitten zoeken op het internet maar kon niemand vinden die hetzelfde eens heeft geprobeerd. Enige wat je moet doen is de stekker van de krukasposisitie sensor verplaatsen naar de poelie zijde. Bij de 3 polige krukaspositiesensor moet je de mantel verbinden met een massa punt.
Heb het al zowel bij de motor ECU als bij de lpg ECU gemeten en krijg dezelfde waardes. Vind het eigenlijk ook wel raar dat mijn toerenteller dan wel gewoon werkt, mischien even achter de toerenteller meten of ik dan wel andere waardes krijg?? :???:
Na 3 dagen flink wat uitzoekwerk verricht te hebben loopt mijn corsa’tje eindelijk helemaal perfect op gas!! Aangezien er op het internet of bij gas-installatiebedrijven zeer weinig informatie te verkrijgen is vooral over het onderbreek module, wil ik het even hier openbaar maken en wie weet scheelt het iemand heel veel uitzoekwerk. Alle informatie wat ik digitaal heb heb ik op mijn webspace gezet:
http://members.home.nl/kara/Koltec%20Necam%20vg392/
Mocht iemand informatie nodig hebben om het aan te sluiten op een X12XE heb ik hiervoor alvast de volgende gegevens. De pin-nummers zijn van de ECU (benzinecomputer)
Bedrading afkomstig uit EGI, gascomputer
Wit > Lambdasonde signaal, pin A30
Wit/Bruin > Lambdasonde massa, pin A21
Blauw > Gaskleppositiesensor signaal, pin A13
Blauw/Bruin > Gaskleppositiesensor massa, pin A1
Groen > Toerenteller signaal, pin B?
Groen/Bruin > Toerenteller signaal massa, pin A1Bedrading afkomstig uit onderbreekmodule (type eindigend met -014)
Paars < Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem onderbreken, pin A34
Paars/Zwart > Verbinden met Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem, pin A34
Wit < Lambdasonde signaal onderbreken, pin A30
Wit/Zwart > Verbinden met Lambdasonde signaal, pin A30
Grijs > Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)
Grijs/Zwart < Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)Bedrading afkomstig uit injectie onderbreek relais
Blauw < Massa injectoren onderbreken
Blauw/Wit > Verbinden met injectoren massa ECUBlijkbaar heb je niet genoeg aan je hoofd dat je 3 waardeloze berichten kunt posten binnen 24 uur tijd en niet even naar die schema kunt kijken…
Gozer, als ik alles wist kwam ik hier ook niet om hulp vragen!!! Ik heb de auto zo overgekocht terwijl de vorige eigenaar er een zooitje van gemaakt heeft en ik dit nu probeer op te lossen. Die kabels heb ik zelf er niet tussenuit geknipt maar de vorige eigenaar, anders was ik idd ook wel slim genoeg geweest om ze even te markeren voordat ik ze los zou knippen.
Dus als jij zo slim bent dat jij die schema wel kunt lezen vertel mij dan eens welke pin nummers van de computer bij welke injector horen?? In een forum hoor je elkaar te helpen en als je telkens met zulke bijdehante opmerkingen komt zeg dan liever niets zodat de mensen die er verstand van hebben mij wel wat nuttigs kunnen vertellen…
ik heb niet veel verstand van electro maar deze schema ben ik al vaker tegengekomen. Ik zie geen schema van de kleurcodes van de bedrading en ik zie hier de computer wel afgebeeld maar ik zie verder ook geen pinnummers die achter op de computer wel staan.
Een leuke schema van hoe het systeem werkt, maar volgens mij heb ik er weinig aan! Als jij het wel duidelijk ziet op die schema laat het mij dan even weten welke pinnummers achter op de computer voor o.a. de injectie simulator zijn…
De auto loopt sowieso wel op het gas systeem, maar dan krijgt die een dubbele mengsel (gas en benzine). Die losse kabels die zijn onder andere voor het onderbreken van het signaal naar de injectoren (injectie simulator). Het probleem is dat ik niet weet waar ik die losse kabels moet tussen solderen omdat ik geen schema heb voor de bedrading van het gasinstallatie.
En geen enkel lpg installatiebedrijf die je wilt helpen aan zo’n schema, maar voor het “repareren” (8 draadjes solderen) durfen ze wel 3 a 400euro te vragen :fy1 Iemand nog enige tips??
Dat zal dan wel niet zo druk gaan worden lijkt het… ik denk dat ik wel even langskom kijken rond 6uur daar maar waarschijnlijk ben ik op de motor, en dat is geen opel helaas :D
Ik kom er ook wel even kijken dan!
mischien dat je hier wat aan hebt…
Originele K16:
Aangepaste K24/K29:
Dan heb je deze toch nodig??:
Ben al bij verschillende winkels geweest maar brezan nog niet, maar overal waar ze het kenteken intikken krijgen ze onderdelen voor het oude type airco systeem. Vandaag bij een airco specialist geweest die op kenteken/bouwjaar de condensor voor mij had opgezocht maar kreeg toch weer de verkeerde geleverd, namelijk die oude type. Die airco specialist gaat er nu achterna en krijg dinsdag hier over meer te horen… Mischien toch maar eens even bij brezan proberen dan
Weer een nieuwe condensor besteld, deze keer geprobeert via e-bay. Krijg ik er 1 die kwa aansluitingen enzo allemaal past, maar waar de filter aan de voorkant van de condensor vastgeschroeft moet worden:swear Geloof dat zoiets nog nooit op een calibra geleverd is, en die zou zogenaamd zeker op mijn auto passen… Wederom goedkoop word weer eens duurkoop:thumbdown
Ik heb het zelf een beetje nagekeken op het internet en ik geloof dat ik een model condensor heb gekocht van een calibra turbo met bouwjaar tot 11-93. Mijn auto is van ’94 en daar zitten ook de nieuwere type aircoleidingen op en waarschijnlijk dan ook een ander condensor?? Wie kan dit voor mij bevestigen???
Ja idd. En vooral met zo’n beige leder deurpaneel, die haal je er niet voor de lol vanaf. Altijd voorzichtig zijn dat er geen bevestigingspunt afknapt ofzo.
Deurvanger die was geknapt:swear Vandaag een nieuwe besteld bij de dealer die mij ‘maar’ 42euro koste:angel
een beetje knakken is niet erg, maar dit is gewoon een zeer luide metaal knarsend geluid. Als iemand dit eerder gehad heeft weet ik in ieder geval wat het is en wat ik bestellen moet. Want heb geen zin om die deurpaneel er telkens eraf en erop te zetten, altijd weer kans dat zo’n bevestigingspunt eraf knapt ofzo.
Het is toch de verdeelbak die er geen zin meer in heeft, vandaag even naar gekeken en blijkt dat de stuurbekrachtigings vloeistof uit de ontluchtingslang van de verdeelbak gespoten word:fy1 Geen 4×4 voor mij meer, dit was een gereviseerde bak en nooit gekke dingen mee gedaan.
hoopte dat iemand mij tot die tijd een beetje gerust kon stellen dat er niets ergs aan de hand mee kon zijn:P Was toch al van plan om binnenkort langs hennie te rijden voor de nieuwe drukbol, en nu maar duimen dat het daarmee dan ook opgelost is. Laat het in ieder geval wel weten als de nieuwe drukbol erop zit.
Wat zou ik nu eigenlijk moeten doen om te kunnen bepalen wat de oorzaak is???
Nee, de drukbol is eigenlijk aan vervanging toe. Deze is inmiddels 7 jaar geleden door de vorige eigenaar vervangen, heb er in die tijd slechts 20dkm met de auto gereden maar ik geloof dat deze ook om de 5 jaar vervangen moest worden??
Ik rij sinds kort weer met de 4×4 aan, ik ben paar weken geleden bij hennie boomkamp geweest en toen reed het allemaal eigenlijk wel perfect volgens hem. Dus sindsdien rij ik weer met de 4×4 constant aan. Hij raade mij ook wel aan om de drukbol te vernieuwen. Zou dit de mogelijke oorzaak kunnen zijn???
Zo heb ik het gedaan zonder brug:
1. Auto aan de voorkant omhoog takelen, bokjes eronder.
2. Motor compleet eronder schuiven, eventueel een oud stuk tapijt onder de motor dat schuift makkelijker.
3. Auto laten zakken op bokjes.
4. Motor omhoog takelen en vastmaken.king:
-
AuteurBerichten