Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@mrharley wrote:
Sponzige remmen,
Na het vervangen van de remschijven en remblokken voorzijde zakt de rem pedaal langzaam in als men hierop druk uit oefent tijdens het wachten voor bv het stoplicht, heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
Kan geen olie lekkages vinden het olie pijl is ook op nivo.grtj Mr Harley
Mijn auto is nu 2,5 jaar 78000 km en heeft het langzaam wegzakken reeds vanaf het begin. Volgens de dealer is dit normaal. Zou iets te maken hebben met de beveiliging op de remdrukregeling.
Op hoeveel km’s zijn de schijven vervangen en wat was de aanleiding om die te vervangen?
Geert
@Gronholm wrote:
hallo
zij werken idd met een soort powerbox, maar dan wel geprogrammeerd op maat. ze zullen u dat wel uitleggen en ook de reden waarom ze zo werken.
het is dus niet zomaar een powerbox zoals er bestaan id handelBedankt voor de info.
De box zit er op, en benbest tevreden over het resultaat :thumbGeert
Merken durven wel eens een mengeling laten zitten in de opslagtank.
Maw, als een chauffeur ongewild diesel bij de benzine lost wordt dit wel eens verzwegen door de chauffeur/transportfirma. Dit verzwijgen heeft te maken met de zeer hoge kosten om het product uit te pompen en te verwerken in de zeeeeeer grote opslagtanks.
Er is slechts één merk dat dit nooit zal verwerken en dat is ESSO. Indien er een mengeling is zal de transportfirma steeds voor kosten opdraaien en leeg pompen.
Esso heeft een constante kwaliteitscontrole op het geleverde product aan het station en weet bij de eerste tankbeurt wat er fout ging.Wat ik wil zeggen is dat: het verschil doormede de additieven kan ontstaan. Esso hun producten zijn steeds aangelengd met een weinig Methanol, om de verbranding te verbeteren en zo de motor zuiverder te laten verbranden.
Total heeft dit ook geprobeerd met een toevoeging van een ander additief maar had zeer vlug problemen met Franse motoren, en in het bijzonder met Toyota.Wat niet weet, wat niet deert ;)
@wimdm wrote:
allesbehalve stil. het gehele interieur kraakt. de middenconsole, in beide voorste deurpanelen, de hoedenplank. op een strakke asfaltweg blijft dit binnen de perken,maar op een betonbaan met tusssenvoegen is het een ramp. mijn vorige seat toledo van 1999 had hier toch minder last van. in verschillende autotesten wordt wel eens de link gelegd tussen de insignia en de bmw 5 reeks. awel dat is dus een groot verschil. zelfs met een 5 reeks van de vorige generatie. ook heb ik na amper 8000 km bijna alle kwaaltjes hier op het forum beschreven voorgehad.
-flauwe airco
-hopeloos verouderde gps
-uitvallen gps en usb aansluiting
-bij koude temperaturen een piepend en rammelend geluid bij het koppelen/ontkoppelen.
-redelijk hoog verbruik. kom met eenrustige rijstijl (bij stadsverkeer) zelden onder 8l.
ik houd al mijn hart vast voor roetfilterproblemen. bij het eerste onderhoud zal de dealer alvast een waslijst aan aandachtspunten voorkrijgen. ik had er mij veel van voorgesteld maar ben redelijk teleurgesteld. ik denk dat je in deze prijsklasse wel iets beters kan krijgen.Probleem met krakend dashboard had ik ook. Dit is perfect door de dealer opgelost.
Geen stukjes rubber of karton tussen gepropt maar met witte vaseline ingesmeerd en nu toch al meer dan 6 maand kraakvrij :thumb
AIrco kan je instellen, zacht, normaal of sterk.
Verbruik zit op 5,9 echt gemeten liters. Rijstijl vrij vlot en elke dag 112 km waarvan alle dagen 20 km file. (zonder file, steeds cruise op 150km/u)
voor de rest heb ik geen klagen en dit is ooit anders geweest van Opel.@Gronholm wrote:
ik heb mijn insignia ST laten tunen bij Heinz.
Van 130 naar 170 pk en 400nm koppel; met een mooie doorlopende curve.
tot op heden tevreden er over.en het klopt,bij mij hebben ze ook moeten werken via een externe ‘powerbox’ op maat, chippen ging niet bij mijn ecu.
Gronholm, volgende week zaterdag ga ik ook naar Heinz, maar maakte me wat zorgen over een powerbox.
Chippen ze werkelijk de box of pluggen ze gewoon de stekkers in en rijden maar?mvg Geert
-
AuteurBerichten