Invloed Fiscaal = chiptuning ?

Forumindex Forums Modellen Insignia Invloed Fiscaal = chiptuning ?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254905
    MattVC
      Lid sinds:
      17 September 2011

      Hallo, beste forumleden,

      Ik heb er aan gedacht om mijn insignia te laten chippen, 2.0cdti 110pk standaard,
      dus zou er graag wat meer pk’tjes onder de motorkap willen. Heb lang gewacht maar na 2 jaar rijden
      mag die wel eens gechipt worden ;) , ik zou deze laten doen bij ATM chiptuning te Antwerpen.
      offerte is reeds aangevraagt.

      Mijn vraag is , heeft chiptuning infeite een fiscale invloed? daarbij bedoel ik , verzekering die opslaat of de wegentaks
      die duurder wordt?

      #18101050
      Opeloco
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Wie komt dit te weten als jij het niet vermeld? Toch niemand, hoe kunnen ze dan opslagen? :D

        #18101051
        MattVC
          Lid sinds:
          17 September 2011

          Dit heb ik gelezen op autoforum.be/chiptuning.

          “het gestegen vermogen moet je verplicht melden aan je verzekeringsmaatschappij. Contractueel heb jij je verbonden tot het meedelen van gegevens die de maatschappij nodig heeft om het risico te beoordelen, dus als je dat niet doet kan je na ongeval door de maatschappij worden verweten opzettelijk deze gegevens te hebben verzwegen, waardoor je de kans loopt dekking te verliezen (en je wil dodelijke slachtoffers bij de tegenpartij niet uit je eigen zak betalen, neem ik aan).
          De kans bestaat dat je maatschappij zal weigeren het gestegen vermogen te verzekeren. De kans bestaat dat ze ’t wel doet, tegen een meerpremie.”
          En tot slot moet ook worden gemeld dat je auto niet meer voldoet aan de technische kenmerken die in het PVG (proces-verbaal van gelijkvormigheid) voor jouw type auto voldoen. In principe kan je dus met een gechiptunede wagen niet de weg op.
          Bovendien kan het zijn dat je door het chippen in een hogere schaal inschrijvingstax valt (BIV, Belasting op Inverkeersstelling), waardoor de Staas te weinig inschrijvingstax heeft gekregen voor jouw auto. Aangezien het hier om een bewuste verandering van de auto gaat, en je daardoor belastingen ontduikt, zou je hier ook van een fiscaal misdrijf kunnen spreken.”

          Zoals gewoonlijk is hier in België bijna alles strafbaar :???:

          #18101052
          Opeloco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2011

            Grappig, vooral het gedeelte over biv enz, elke vorm van motortuning is verboden in België… waarom dan nog de moeite doen om het te melden en meer taks te gaan betalen terwijl het eigenlijk gewoon niet mag :hmmz

            Gewoon chippen en verder geen zorgen over maken.

            #18101053
            gemac
              Lid sinds:
              4 June 2011

              Wat niet weet, wat niet deert ;)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.