Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De grill moet er af vier dopjes die je in moet drukken dan valt er een zwart pinnetje uit. onder de gril zitten of doppen of klemmetjes die je zo los kan klikken. En onder de auto zit, nog een zwarte beschermplaat deze zal je ook los moeten maken.
en niet te vergeten 2 schroeven in de wielkast.
trek eerst de 2 buitenste hoeken van de bumper naar buiten : WEES NIET TE RUIG MET LOS TREKKEN VAN JE BUMPER JE TEMPERATUURSENSOR EN EVENTUEEL JE MISTLAMPEN ZITTEN DAAR OOK IN AAN GESLOTEN !!Ideejtje : kan je de spoiler niet lijmen en doormiddel van tape op ze plaats houden, zodat deze niet kan zakken ?
Voor een betere licht op brengst van h7 verlichting zou ik voor deze gaan de philips bleu vision.
ik heb ze zelf ook in mijn astra zitten, en ze geven een mooie witte heldere lichtbundel.
ik moet wel zeggen dat ik al me lampen tegelijk heb vervangen kostenplaatje was 70 euries.van een lada ???
Als je het goed wilt doen, moet je de orginelen onderdelen nemen van opel ben je in een keer klaar moet het alleen nog gemonteerd worden.
tis wel en behoorlijk kosten plaatje,… ik wou het eerst ook gaan doen.
Ik heb er voor gekozen de lampen te vervangen door philips blue vision. Geefd ook beter / helder licht vind ik persoonlijk wel beter en je bent voor 70 euries klaar. moet je nog wel even worstelen om ze er in te krijgen.ik zit met het zelfde, heb ook een cd 30 in mijn astra gtc uit 2005 en ik heb ook een andere radio liggen.
maar wat ik hoorde over de stuurwiel bediening behouden is dat de radio die je in gaat bouwen voorbereid moet zijn op stuurwiel bediening.ik heb ook de philips bleu vision lampen er in gezet en het is een tijdrovend klusje om te doen,.. en je moet er het geduld voor hebben.
het is idd friemelen maar als nog is het echt een rottig om je stads licht en je groot licht te vervangen als het zou moeten. je dimlicht is zo gedaan via het klepje van de wielkast. en als je een beetje grote handen hebt zoals ik, is het echt een behoorlijke klus om een beetje met fatsoen deze lampen te vervangen. je kan er lang over door gaan maar het is gewoon een feit dat het een behoorlijke kleine ruimte is om dat te vervangen.
het lichtfilter weghalen is zo gedaan en de bestuurdeskant is dan in jou geval een probleem omdat je korte bekabeling hebt wat ik me niet voor kan stellen dat het zo kort is dat je niet eens een lamp kan vervangen via de wielkast er zit namelijk niet voor niets een klep.
ik moet wel zeggen bij mij hadden ze ook wel wat langer gemogen de kabels maar ik kan wel een lamp vervangen dus wat is kort ??dan heb jij behoorlijk kleine handen,…. mij lukt het iig niet met me kolenschoppen
bij de asta die ik heb bouwjaar 2005 is het idd zo gebeurd de dimlicht lampenvervangen ben je nog geen 5 min mee bezig.
Hoe het bij de modelen na 2005 zit weet ik niet maar ik vond het wel irritant om het zo op gevoel te doen.
Als je eenmaal weet hoe het moet is het zo gebeurt,…ik kan me niet herinderen dat ik er aan moest trekken om de lamp los te krijgen wel dat de lamp met een metalen beugeltje vast zat aan de bedrading,….. en als je die met beleid aan de kanten duwt met een schroevendraaier je niet hoefd te trekken om de lamp los te krijgen.
maargoed je hebt het voorelkaar gekregen en daar gaat het om. :thumbupGraag gedaan !!!
Hahah tsjah als je dat soort dingen in je kofferbak hebt liggen denkt oom agent al snel dat je op inbreekers pad bent………….
dan is dat lampje ineens niet zo heel interesant meer maar word je zelf het aandachtspunt inplaats van dat ééne lampje.Het is idd de makkelijkste manier om je stuur naar de maximaale uitslag te draaien en dan via dat kapje in je wielkast
de lampen te vervangen.
Bij mijn astra gtc heb ik dat ook zo gedaan,….Er zit een slag in die je door moet hebben dan is het zo gebeurd.
je moet de lamp wat ik me kan herinderen links om draaien dan komt ie los uit de licht unit,….
en dan is het een kwestie van het lampje verwisselen en er weer terug in zetten en dan de rechter kant op draaien en hij zit.
De draden waar de dimlichten aan vast zitten zijn inderdaad vrij kort maar het is wel te doen.als je nou de rest van de lampen wilt vervangen zou ik wel de gehelen bumper er af halen anders is het echt niet te doen.
Ik kan het weten, heb het zelf geprobeerd om het voor elkaar te krijgen zonder de bumper eraf te halen.er zijn 3 schroeven waarmee je koplamp vast zit 2 zichtbaar die zie je als je de motokap open maakt en de 3e zit aan de zijkant achter de bumper
kan je los schroeven maar het helpt niks. De koplamp unit gaat er niet uit komen dus zal je wel de gehele bumper moeten los maken.
2 schroeven in de wielkast de grill moet er af daar onder zitten ook nog een een paar doppen die moet je los maken en onder de auto zit een nog een zwarte beschermplaat deze zal je ook los moeten maken. trek eerst de 2 buitenste koeken van de bumper naar buiten en dan kan je de bumper los halen : wees niet te hevig met je bumper van de auto te trekken, je temperatuursensor en eventueel mistlampen zijn nog aangesloten in de bumper.ik weet niet welke lamp het is aan de bestuurderskant of aan de bijrijders kant ??
als het aan de bijrijders kant is kan je ook het luchtfilter loshalen, kan je ook gelijk zien wat je aan het doen bent.ziet er netjes uit.:thumbup
die how-to is ook wel duidelijk althans de foto’s dan.ziet er mooi uit.:thumbup
ik denken er al een tijdje aan om dat ook te gaan doen.
maar nu weet ik het zeker ze komen er bij mij ook op :DDe beste wensen en een gezond / gelukkig 2010 :thumbup
Hoe bevalt jouw Astra? en wat voor cijfer geef je hem?
Hij bevalt mij zeer goed,… een dikke 8
Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
Ik ben pas 3 maanden in het bezit van deze auto en ik heb er pas 4000 Km/h meej gereden
Wat vind je het grootste pluspunt?
Het is een auto die gezien mag worden:D
en hij rijd als een zonnetje :thumbup
de sport stoelen zitten erg lkkr.Wat vind je het grootste nadeel?
Ik heb er in de tijd dat ik hem nu heb nog geen nadelen aan kunnen vinden.
Is jouw volgende auto weer een Opel?
ik ben niet echt iemand die erg merk gebonden is,…
maar het zou zo maar eens kunnen dat het weer een astra zou worden.Jouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
Dit is mij 1e Opel en pas mijn 2e auto.
Hiervoor heb ik een Toyota Corolla 1.6 Liftback uit 98 gehad.Nog wat informatie over je Astra, zoals type en bouwjaar, motor en transmissie, uitvoering en km. stand.
Opel Astra H Gtc 1.8 Cosmo
Bwj. 2005
Km. 48000Dat is inderdaad een mooie GTC :thumbup
Bij mijn Gtc gaan als ik hem open met de afstandsbediening de binnenverlichting en de kentekenplaat verlichting branden.
ik heb een 1.8 Cosmo van Nov. 2005Grtzz
Idd bij al de astra H types zit er een klepje in de wielkast,…. maar dan kun je alleen je dimlicht lamp vervangen en ik wilde alle lampen vervangen door lampen van Philips met betere licht opbrengst.
Dus dat kunstje ging wel op voor 1 lamp maar niet voor de andere 2 die in de unit zitten,… stadslicht en grootlicht.
en aangezien ik behoorlijke kolenschoppen heb en er geen ruimte is om fatsoenlijk je handen te draaien is er dus maar 1 optie.
grill & bumper demonteren en de koplamp er uit halen.check deze link denk dat je hier wel een behoorlijk eind mee moet komen : http://www.astrafriends.be/Forum/index.php?showtopic=7510
Grtzz Ganz
Hmhm ja helaas wel.
Heb afgelopen weekend andere lampen in de unit gezet, zonder de unit eruit te halen.
Het is mij na een hoop etteren wel gelukt maar ik had uiteindelijk ook beter de grill en de bumper kunnen demonteren.
en dan de unit eruit halen en zo op deze manier de lampen vervangen.maargoed aldoende leerd men.
momenteel luister ik ; D-Block & S-te-Fan – Nature Of Our Mind (Qlimax 2009 Anthem)
Twas weer een leuk feestje :wors
origineel gepost door alphox
wat ik me ook afvroeg, je heb van die angel eyes koplampen voor de astra h, zou hier wel xenon in gaan zonder strooilicht te krijgen?ik zou dat idd ook graag willen weten of die combinatie goed gaat of dat je idd last van strooi luicht zou kunnen krijgen tscheeld namelijk nog al met de orginele lampen van opel.
Grtzz
Verklaring koplamp codes. Xenon mag weer in alle koplampen!
Er bestaat nogal wat verwarring over het soort koplampen waar je xenonverlichting in mag voeren. Er waren eerst strengere regels (wetgeving was ingegaan op 01-05-2009) maar deze zijn komen te vervallen. Xenonverlichting mag weer in alle koplampen gevoerd worden ongeacht de codes HC, HR, HCR, DC, DR of DCR. Tijdens een APK keuring wordt alleen het lichtbeeld getest. Goedkope xenon kits willen nog wel eens een slecht lichtbeeld (strooilicht) geven.
Okeej maar dat is dan behoorlijk krom.
Dat er naar de 1e toelating word gekeken en niet naar het bouwjaar van de auto :hmmz
maargoed dat is dus nederland qua wedgeving :fy1Het gaat om het bouwjaar van de auto
-
AuteurBerichten