Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sorry voor de late reactie, maar hij doet het weer als een zonnetje. De bobine was inderdaad de boosdoener :)
Heb hier een andere bobine liggen. Knal hem er morgen even op en hou jullie op de hoogte :)
Ok, een kleine update.
Heb de complete ontstekingsspoel, sensor, verdeelkap, rotor en bougiekabels (zaten erbij, waren zo goed als nieuw) vervangen voor een exemplaar van de sloop.
Het lijkt erop alsof ie al wat meer zin heeft en hij loopt af en toe heel lafjes. Heb de vonk ook even gecontroleerd en het was geen hele felle vonk (beetje een gelige vonk) die eraf kwam. Zit nu dus zelf te denken dat de bobine misschien niet helemaal 100% meer is, zoals breezer al aangeeft.
Brandstofdruk heeft ie in ieder geval, want als je de brandstof leiding los koppelt dan spuit de benzine eruit.
Nog andere tips? Misschien een verstopte injector oid?
Poedercoaten is sterker dan spuiten. Aan de andere kant, met een fatsoenlijke afwerking van gespoten velgen (blanke coating) krijg je ook een best wel hard resultaat.
Nadeel van coaten is dat als er een beschadiging aan zit (stoeprand, bandwissel), de boel vrij makkelijk gaat afbladderen. Coaten levert overigens wel vaak een wat netter resultaat vind ik zelf.
@richardschaeks wrote:
ik heb beide C14 en C16 gereden,
Bij mij was de C16Se wel redelijk zuining vond ik! 1 op 13, de c14 was onzuiniger bij mij! 1 op 12
maar de c14Se gaat ook heel goed hoor! lkkr vlotRij met m’n Corsa B C14SE gemiddeld 1:15, met redelijk wat snelweg erbij.
En ik rij absoluut niet traag :P
@richardschaeks wrote:
euhm zover ik weet he heeft de C14SE(82pk) geen rotor maar disontsteking….
Yep.
@*Jurgen* wrote:
Laat maar even weten of het euvel verholpen is :thumb
Gek genoeg heeft ie gisteren en vandaag (nadat ik de kabel had losgekoppeld om te meten op weerstand en spanning) probleemloos gelopen. Denk dat bij het demonteren van het gasklephuis er een vuiltje tussen is gekomen oid.
Zodra ie weer problemen gaat geven, ga ik hem vervangen.
Wel voor een nieuwe overigens, want die dingen kosten de hoofdprijs niet.@*Jurgen* wrote:
Dan weet je wat je moet doen :thumb Check eerst even de bedrading en de pinnetjes in de stekker. Zijn die goed, even je gasklep positiesensor vervangen en jagen maar weer ;)
Yup! Ga van de week even een nieuwe bestellen! Gelukkig zijn deze niet zo duur :P
Bedankt voor het meedenken!
@*Jurgen* wrote:
Als het goed is kun je die uitlezen met de paperclip methode, even zoeken met de zoekfunctie dan komt er wel naar boven hoe dat moet ;)
Heb het inderdaad geprobeerd met de paperclip methode.
Volgens de volgende lijst (afgaande van de stekker layout is het een multec systeem) is m’n gasklep positiesensor de boosdoener. Hij geeft namelijk foutcode 22.
@*Jurgen* wrote:
Verstopt benzinefilter/overlijdende pomp/vervuiling in de tank geeft een te lage brandstofdruk. Hierdoor krijgt je motor kort gezegd te weinig benzine.
Ja, eigenlijk best wel logisch :P
Zo’n brandstofpomp is een duur geintje btw.
Is zo’n corsa al uit te lezen met een OBD/OBD II lezer?@wim-v6 wrote:
Denk eerder Benzine filter / Pomp / vervuiling tank…
willem
Pomp zou ook nog kunnen ivm de storing.
Filter kan sowieso wel een keer vervangen worden.Maar wat is de beredenering erachter als ik vragen mag?
@kaneelschep wrote:
Die 14nz motor is ook niet echt heel langzaam in n corsa A hoor. ;) trek er by t stoplicht zat uit met de 4bak :) maar neem dan meteen een C16se
Heb weleens gezocht voor die blokken voor in m’n B Corsa, maar die zijn dus echt schaars aan het worden.
Die rubbers kosten maar een paar euro per stuk. Zijn ook makkelijk te vervangen. De stabilisatorstang zit met 4 u vormige bevestigingen vast zitten. Even los draaien en hij komt zo los.
Zulk soort auto’s worden hier vaak niet verkocht omdat de markt te klein is in west Europa.
Jaaaaren geleden ook een keer een B Corsa sedan gezien in Italië.
Weet niet hoe die pinnetjes eruit zien, maar kan een beetje een handig iemand met een draaibank die dingen niet maken?
Hou even in de gaten of het erger wordt. Heb er zelf ook last van gehad en toen was het de stappenmotor/nullast regelklep. Deze regelt de luchttoevoer tijdens stationair loop. Schommelt het toerental tijdens stationair loop ook veel?
Gisteren vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
16 cm is inderdaad de standaard maat met verloop ringen voor de voorportieren.
Achter kun je 13 cm plaatsen, ook met ringen.
Yup. Bij de meeste automaterialen zaken kun je gewoon een zenderkitje kopen die je zo aansluit op de bestaande vergrendeling.
MEDlocker en Sygnat zijn enkele merken en kosten niet de hoofdprijs.@Peter_89 wrote:
Laat hem is uitlijnen?! Kijken wat dan de waardes zijn, of van onderen een keer op meten. Ben je er zo achter.
En 100 procent de goeie assen met kineten?Dat dus. Ben je er zo achter of de wielophanging nog klopt.
@BlackDevil wrote:
De functie van het remsysteemlampje is tweeledig. Het brandt wanneer:
1) de handrem is aangetrokken
of
2) het remvloeistofpeil te laag is
In het tweede geval heeft dat dus niets met je handrem te maken, maar met de werking van je hele remsysteem. De handrem is overigens inderdaad via de hefboom middels kabels verbonden aan de remschoen in je remtrommel.What he said!
@Peter_89 wrote:
Heb je hem laten zitten dan of wat?
Yup. Het afgebroken tapeinde zit er nog in.
Als ik eens wat meer tijd heb zal ik nog wel proberen hem eruit te halen, maar voorlopig doet ie het goed zo :)
Valt alles mee gelukkig.
Bouten nog even nagetrokken nadat de motor een keer goed op bedrijfstemperatuur is geweest en hij lijkt toch gasdicht te zijn :)
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken king:
@petrolhead wrote:
http://www.mpmoil.nl/index.php?id=products::recommendation&type=16225
3 liter, weet alleen niet of de oliefilter mee gerekend is.
Dat is de inhoud inclusief filter wissel.
MAAR!
Altijd even controleren bij verversen. De peilstok maakt alles duidelijk.
Ellende is dat het tapeind zo’n 5 mm in de kop is afgebroken.
Vraag me af of je daar wat op kan lassen zonder de kop te beschadigen :hmmz
-
AuteurBerichten