Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening?

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244552
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Hallo,

      Mijn corsa b van 2000 heeft centrale deurvergrendeling maar niet op afstandsbediening! dus 2 deuren tankdop en achterklep ik meen dat dit standaard erin zit bij deze auto
      Kan ik hier zo’n setje tussen zetten van een paar tientjes? en dan de triggers weglaten en die gebruiken die nu in de auto zitten!
      dus zeg maar de schakeldraden van het nieuwe setje aansluiten op de bestaande!!!

      greetz

      #17963603
      Corsake61
        Lid sinds:
        11 October 2010

        ik heb 1tje van spy en werkt perfekt

        #17963604
        Klopper
          Lid sinds:
          19 September 2010

          Je kan inderdaad gewoon een setje er aan vast hangen. Heb ik zelf ook gedaan met beide Corsa’s. Wel icm een alarm, maar is niets anders.

          #17963605
          G-Junit
            Lid sinds:
            24 December 2010

            Yup. Bij de meeste automaterialen zaken kun je gewoon een zenderkitje kopen die je zo aansluit op de bestaande vergrendeling.
            MEDlocker en Sygnat zijn enkele merken en kosten niet de hoofdprijs.

            #17963606
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              heb me een setje van spy besteld, zou morge binnenkomen, zo1 met klapsleutels:P vond ik leuk, voor 39 euro dus niet de hoofdprijs

              #17963607
              Maikeltjeee
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2011

                Hoe is dit afgelopen? Heb je het eenvouding zelf kunnen monteren?

                #17963608
                GekkeHenkie
                  Lid sinds:
                  28 January 2012

                  #17963609
                  richardschaeks
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2008

                    hiephoi toeterrr….. / dont care!

                    #17963610
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      @GekkeHenkie wrote:

                      Hierbij wil ik toch even waarschuwen voor de veiligheid van de centrale deurvergrendeling met afstandsbediening/klapsleutel van spy:

                      In de productomschrijving staat: “beveiligd met wisselcode met 4 miljard mogelijkheden”. Dit suggereert dat de beveiliging gelijk is aan de methode die gebruikt wordt in originele autosleutels en garagedeur-openers.

                      Tests wijzen echter uit dat dit niet het geval is. De afstandsbedieningen gebruiken geen wisselcode/rolling code, maar fixed code. Dat betekent dus dat ze elke keer de zelfde code uitsturen, waardoor kwaadwillenden simpelweg op afstand jouw code kunnen ‘afluisteren’ en dat vervolgens gebruiken om je auto open te maken. Helaas zijn dat soort inbraken (waarbij geen braaksporen ontstaan) aan de orde van de dag. Weet dus weet waar je aan begint als je een centrale deurvergrendeling van het merk spy koopt!

                      Mocht je op zoek gaan naar een alternatief, vraag dan duidelijk aan de verkoper of er gebruik wordt gemaakt van “rolling code”, of vraag desnoods welke chip er in de afstandsbediening zit en google even op de specificaties van die chip.

                      Als ze in je auto willen inbreken, dan doen ze het toch wel. Sterker nog, ik heb liever dat ze inbreken op de manier die jij nu zegt, dan dat ze m’n ruit intikken of m’n slot forceren.

                      #17963611
                      Corsake61
                        Lid sinds:
                        11 October 2010

                        Bij mij hebben ze ingebroken door gewoon het raamkader naar buiten te trekken.Je ziet de sporen er nog van aan de binnenkant.

                        #17963612
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          als ie dan op safelock zou staan krijgen ze de pin niet omhoog, en dus deur niet open..

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.